SİHİRLİ RENKLER

Home Forums Forum in Turkish SİHİRLİ RENKLER

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  ElifSahin 1 year, 10 months ago.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #1114

    ElifSahin
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    TARİH: 05.11.2018
    ETKİNLİK İSMİ: SİHİRLİ RENKLER !
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Bütünleştirilmiş Türkçe – Dil, Sanat, Hareket Etkinliği
    YAŞ GRUBU: 3 yaş
    MATERYALLER: A4 kağıt çıktısı, parmak boyası, pilot kalem, sarı,mavi,kırmızı kurdele, traş köpüğü, karton
    SÖZCÜKLER: Sarı, mavi, kırmızı, kurdele, Atatürk
    KAVRAMLAR: Ana Renkler

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 2: Nesne / durum / olayla ilgili tahminde bulunur
    Göstergeleri: Nesne / durum / olayla ilgili tahminini söyler
    Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır
    Kazanım 7: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
    Kazanım 18: Zamanla ilgili kavramları açıklar
    Göstergeleri: Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar
    Kazanım 21: Atatürk’ü tanır ve Türk toplumu için önemini açıklar.
    Göstergeleri: Atatürk’ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler. Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler.

    Dil Gelişimi
    Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına uygun cümle kurar
    Göstergeleri: Düz cümle kurar
    Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır

    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar
    Konuşmayı başlatır
    Konuşmayı sürdürür
    Konuşmak için sırasını bekler
    Duygu, düşünce ve hayallerini söyler

    Sosyal Duygusal Gelişim
    Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder
    Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder
    Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur

    Motor Gelişim
    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Belirlenen mesafede yuvarlanır. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren harekeleri yapar
    Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar
    Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Eğitimci çocukları u şeklinde oturtur ve hikayeyi canlandırarak anlatmaya başlar. Eğitimci hikayeye uygun olarak siyah kıyafet giyinip gelmiştir. İçinde de hikayeye uygun olarak renkli kıyafetler vardır. Eğitimci hikayeyi okurken aynı zamanda da canlandırmasını yapar.
    SİHİRLİ RENKLER
    Bir varmış, bir yokmuş, zamanın birinde uzak diyarlarda siyahlar köyü varmış. Siyahlar köyünde herşey ama herşey simsiyahmış. Kuşlar, ağaçlar, kelebekler, çiçekler…. Birde köyde bay siyah yaşarmış. Bay siyah her sabah olduğu gibi erkenden uyanmış, camını açıp siyah çevreyi izlemiş. O sırada karnının acıktığını hissetmiş ve hemen mutfağa inmiş. Buzdolabını açıp kendine siyah bir tost yapmaya karar vermiş. Peynirini dilimlemiş, ekmeğine koyup tost makinesinin içine yerleştirmiş. Tostu hazır olduğunda tam bir ısırık alacakken birde o ne? ( eğitimci hikayeyi burada kesip çocukların tahminini alır.) zili çalmış. Kapıyı açmış karşısında ki renkler padişahıymış. Bay siyah çok şaşırmış. Renkler padişahını içeriye davet etmiş. Aynı tosttan renkler padişahınada hazırlamış!. Tostlarını yerlerken başlamışlar bir sohbete. Bay siyah artık etrafında başka renklerinde olmasını istediğini söylemiş. Renkler padişahı çantasından sihirli renkleri çıkartıp bay siyahın başından aşağı dökmüş. O sırada bay siyahın kıyafetleri biranda renklenmiş. Kırmızı kazağı, beyaz pantolonu, mavi papyonu ve sarı tokasıyla artık bambaşka birisi olmuştu. Bay siyah sevinç içerisinde sizden bir dileğim daha var demiş. Sihirli renklerinizden banada verir misiniz? Bende köyümü renklendirmek istiyorum demiş. Renkler padişahı çantasından çıkardığı renkleri tüm köye saçmış ve köy köy rengarenk olmuş.
    Eğitimci çocukları üç gruba ayırır. Bileklerine sarı, kırmızı veya mavi kurdeleleri bağlar. Tüm çocukların bileklerindeki kurdele renginde sınıftan eşya bulmasını ister. Toplanan eşyalarla salona geçilir. Malzemeler karışık şekilde salona yerleştirilir. Çocuklar bir araya toplanır. Ardından herkes bileğindeki kurdele renginde gruplara ayrılır. Eğitimcinin verdiği komutlara çocukların uyması beklenir:
    ‘ Bütün sarılar olduğu yerde dönsün.
    Bütün maviler zıplasın
    Bütün kırmızılar alkışlasın.
    Şimdi bütün renkler zıplayıp alkışlayarak dönsün.’ Oyun çocukların ilgilerine göre çeşitlendirilip devam ettirilir. Her çocuk tekrar renk grubuna göre ayrılır ve sınıftan getirdikleri nesneleri müzik durana kadar toplamaları istenir. Müzik durduğunda renkler kontrol edilir. Yanlışlar, eksikler varsa düzeltilir. Toplanan nesnelerle birlikte sınıfa tekrar dönülür. Çocuklar masalara alınır ve kurdelelerini diğer renklerle değiştirmeleri istenir. Daha sonra eğitimci sarı, kırmızı ve mavi parmak boylarını çocukların bileklerindeki kurdele rengine göre dağıtır. Her çocuğa A4 kağıdı vererek önceden çıkarmış olduğu Atatürk siluetini kağıdın ortasına yapıştırır. Bu esnada çocuklarla Atatürk hakkında sohbet eder. Kısaca Atatürk’ün hayatından bahseder. Daha sonra çocuklardan kağıdın boş kalan yerlerini boyamalarını ister. Boyama bitikten sonra ortadaki resim kaldırılır ve kağıtlara çocukların isimleri yazılır. Etkinlikler kurumak üzere kaldırılır ve çocuklardan bileklerindeki kurdelelerini tekrar değiştirmeleri istenir. Daha sonra her çocuğun önüne traş köpüğü sıkılır ve bileğindeki kurdele renginde parmak boyasını kullanarak traş köpüğü renklendirmesi istenir. Çocuklar traş köpüğü ile serbest çalışırlar.

    DEĞERLENDİRME SORULARI:
     Bugün hangi renklerle çalışma yaptın?
     En çok hangi rengi sevdin? Neden?
     Atatürk resmini hangi renkle boyadın?
     Sınıftan hangi nesneleri sınıfa getirdin?
     Şarkı bitene kadar kaç tane nesne buldun?
     Traş köpüğüyle oynamak hoşuna gitti mi?
     Traş köpüğüyle neler yaptın?

    AİLE KATILIMI
    Aileden evde renklerle ilgili sohbet edip çevrelerindeki nesneleri renkleriyle telaffuz etmeleri istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfımda özel gereksinimli birey yoktur ancak;
    görme yetersizliğinin olması durumunda çocuğa materyal olarak daha çok kabartmalı, 3 boyutlu materyaller verilerek uygulama kolaylaştırılır. Daha çok sözel ipuçlarına ağırlık verilir.

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI
    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
    Okul Adı: Dr. Ufuk Ege Anaokulu
    Tarih: 05/11/2018
    Yaş Grubu(Ay): 36-48 Ay (3 Yaş)

    Güne Başlama Zamanı
    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun
    Kahvaltı, Temizlik
    Etkinlik Zamanı
    ‘SİHİRLİ RENKLER!’ isimli bütünleştirilmiş Türkçe Dil, Hareket ve Sanat Etkinliği
    Günü Değerlendirme Zamanı
    Eve Gidiş
    İlgili hazırlıklar yapılır ve çocuklarla vedalaşılır.
    Genel Değerlendirme
    Çocuk Açısından: Etkinlikler çocukların gelişim düzeylerine uygun olarak tasarlanmıştır. Amaç çocukların ilgi ve dikkatlerini çekip dinamik tutmaktır. Bu yüzden daha önceden hiç duymadıkları bir hikaye ile giriş yapıp, hikayeyi parmak kuklası ve görseller kullanarak dramalaştırmak çocukların dikkatini yeterince dinamik tutmuştur. Pipetleri iç içe geçirip takma konusunda zorlanan çocuklar olmuştur. Eğitimci çocukların kendileri yapabilmeleri için fırsat vermiştir ve çocuklar kısa bir sürenin ardından başarılı olmuşlardır. Çocuklar tüm etkinliklerde başarılı olup aktif katılım göstermişlerdir.
    Öğretmen Açısından: Eğitmen çocukların hareketli etkinlilerde daha aktif katıldığını ve masa başı etkinliklerden daha fazla eğlendiğini gözlemlemiştir. Etkinliklerde net ve kısa yönergeler kullanmıştır. Çocuklar etkinliklerin sürekli tekrarını istemişlerdir.
    Program Açısından: Üçgen etkinliği belirlenen amaçlara uygunluk göstermiş olup hedeflenen kazanım ve göstergeler verilmiştir.

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.