SEVİMLİ ÜÇGEN

Home Forums Forum in Turkish SEVİMLİ ÜÇGEN

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  ElifSahin 1 year, 10 months ago.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #1113

    ElifSahin
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    TARİH: 31.10.2018 ( 29 Ekim Telafisi)
    ETKİNLİK İSMİ: Sevimli Üçgen!
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Bütünleştirilmiş Matematik, Türkçe Dil ve Hareket Etkinliği
    YAŞ GRUBU: 3 yaş
    MATERYALLER: A4 çıktıları, Dijifix, bant, parmak kuklası, körüklü pipet, ip, mavi ve sarı renkli bloklar, hayvan şekilli oyuncaklar, trafik lambası, makas
    SÖZCÜKLER: Üçgen, mısır piramitleri, üçgen zil, yelkenli, levha
    KAVRAMLAR: Üçgen
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
    Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu söyler.
    Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
    Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.

    Dil Gelişimi
    Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri: Sesin geldiği yönü söyler.
    Kazanım 8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    Kazanım 10: Görsel materyalleri okur
    Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler
    Görsel materyalleri açıklar

    Motor Gelişim
    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Eğitimci çocuklardan yarım daire şeklinde sandalyelere oturmalarını ister ve kendiside karşılarına geçer. Eğitimci hikayeden önce sınıf ortamını gerekli şekilde düzenlemiştir. Parmak kukla yöntemiyle hikayeyi anlatmaya başlar.
    SEVİMLİ ÜÇGEN
    Sevimli üçgen bir gün okula giderken biranda yolunu kaybetmiş. Bu durum onu çok endişelendirmiş. Korku içinde etrafına bakınırken karnının acıktığını hissetmiş ve önünde durduğu pizzacıya girmiş. 1 dilim pizza sipariş vermiş. Pizzacı pizzayı getirdiğinde birde ne görsün? Pizza dilimi birine benziyormuş. Düşünmüş, düşünmüş, düşünmüş bu pizza dilimi acaba kime benziyormuş? (Eğitimci bu kısımdan hikayeyi yarıda keser ve çocuklara sizce kim sorusunu yöneltir.) Evet doğru bildiniz! Bu pizza dilimi bizim sevimli üçgene benziyormuş. Sevimli üçgen hemen üçgen pizzaya okulunun adresini sormuş. ‘Canım üçgen pizza sen benim okulumun adresini biliyor musun? Sanırım kayboldum. Lütfen yolumu bulmama yardım eder misin?’demiş. Sevimli üçgenin halini gören pizza ‘Adresi ben bilmiyorum ama köşe başında bir peynirci var oradan üçgen peyniri bul o sana yardım edebilir.’demiş. Sevimli üçgen hemen yola çıkmış. Köşe başındaki peynirci görmüş ve hızla içeriye girmiş. Üçgen peynir karşısındaymış. ‘Beni buraya üçgen pizza gönderdi, ben okula giderken kayboldum. Okulumun adresini biliyorsan bana tarif edebilir misin?’demiş. Üçgen peynir düşünmüş, düşünmüş, biraz daha düşünmüş. ‘Bir zamanlar bende orda okumuştum sevimli üçgen ama ne yazık ki adresi tam hatırlayamıyorum. Sen en iyisi buradan çık ilerideki mavi bloğun yanından dön, düz git. Karşına iki tane sarı blok çıkacak onların ortasından geç. Yolun karşısında üçgen levha göreceksin yolun devamını ona sor.’demiş. Sevimli üçgen hemen yola koyulmuş. Mavi bloğun yanından dönmüş, düz gitmiş, sarı blokların ortasından geçmiş. Üçgen peynirinde dedi gibi yolun karşısında ortasında hayvan resmi bulunan üçgen levha duruyormuş. Tam karşıdan karşıya geçecekken üçgen levha düdüğünü üflemiş o sırada yoldan hayvanlar geçmeye başlamış. Sevimli üçgen kafasını yukarıya kaldırdığında birde ne görsün? ( eğitimci çocuklara sorar.) Bir trafik lambası. Sevimli üçgen hayvanların geçmesini bekleyene kadar trafik lambası da yeşil yanmış. Sevimli üçgen kontrollü bir şekilde yolun karşısına geçmiş ve olup biteni üçgen levhaya anlatmış. Üçgen levha sevimli üçgenin elinden tutarak onu okuluna bırakmış.
    Hikaye bitikten sonra çocuklara önce iki tane körüklü pipet dağıtılır ve eğitimcinin rehberliğinde iç içe geçirmeleri istenir. Tüm çocuklar yaptıktan sonra üçüncü körüklü pipet verilir ve üçgen oluşturacak şekilde iki ucunu birbirine geçirmeleri istenir. Tüm çocuklar bitirdikten sonra eğitimci bir ip yardımıyla oluşturulan üçgenleri çocukların boyunlarına asar ve etkinlikler boyunca boyunlarında kalır.
    Daha sonra eğitimci oynayacakları oyun için gözlerini kapatacağı bir çocuk seçer. Kendiside bir eline zil diğer eline çevremizde bulunan farklı üçgen şekili görsellerinin birini alır. Elindeki zili sallayarak çocuğun ses yardımıyla kendisini yakalamasını ister. Yakalandıktan sonra elindeki görseli çocuğa verir. Oyun tüm çocuklar için tekrarlanır.
    Eğitimci çocuklardan yere daire şeklinde oturmaları ister. Ellerinde körebe oyunundan kazandıkları üçgen şekilleri vardır. Bu kartların arkasına çift taraflı bantlar yapıştırılır. Gönüllü bir çocuk seçer. Seçilen çocuk ebe olur. Aşağıdaki tekerlemeyi söyleyerek dairenin etrafında elinde görseliyle dolaşır
    Üçgendir benim adım.
    Tın, tın, tın, tın, tınlarım
    Üç kenarım var benim.
    Haydi sayalım. Dedikten sonra bir çocuğun sırtına elindeki üçgeni yapıştırır.
    1,2,3 diye sayana kadar ebe olan çocuk boşalan yere oturmaya çalışır. Tüm çocuklar görseli yapıştırıp yerlerine oturmaları sağlanır.

    DEĞERLENDİRME SORULARI:
     Bugün öğrendiğimiz şeklin adı neydi?
     Pipetleri birbirlerine kolay geçirdiniz mi?
     Gözünüz kapalıyken neler hissettiniz?
     Zil sesinin geldiği yönü nasıl anladınız?
     Üçgen levhaları daha önce hiç çevrenizde gördünüz mü? Gördüyseniz nerelerde?
     Sevimli üçgen karşıdan karşıya kırmızı ışıkta geçseydi sizce başına neler gelirdi?
     Çevrenizde üçgen şeklinde materyaller görüyor musunuz? Görüyorsanız neler?

    AİLE KATILIMI
    Ailelerden evde tangram oynamaları istenir. Sonrasında ise çeşitli üçgen şekillerinin bulunduğu görseller gösterilerek çevreden örnekler verilir.

    UYARLAMA
    Sınıfımda özel gereksinimli birey yoktur ancak;
    İşitme engelinin olması durumunda verilen yönergeler görsel yollarla ifade edilmeye çalışılır. Parmak kuklasıyla anlatılan hikaye görsellerle de desteklenir. Körebe oyunundaki zil kısmı uyarlanır. Yakalanması istenilen görsel sınıf içerisine saklanır. Eğitimci rehberliğinde saklanan görseli bulmasına olanak verilir.


    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI
    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
    Okul Adı: Dr. Ufuk Ege Anaokulu
    Tarih: 31/10/2018
    Yaş Grubu(Ay): 36-48 Ay (3 Yaş)

    Güne Başlama Zamanı
    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun
    Kahvaltı, Temizlik
    Etkinlik Zamanı
    ‘SEVİMLİ ÜÇGEN!’ isimli Bütünleştirilmiş Matematik, Türkçe Dil ve Hareket Etkinliği
    Günü Değerlendirme Zamanı
    Eve Gidiş
    İlgili hazırlıklar yapılır ve çocuklarla vedalaşılır.
    Genel Değerlendirme
    Çocuk Açısından: Etkinlikler çocukların gelişim düzeylerine uygun olarak tasarlanmıştır. Açma kapama becerisini bazı çocuklar daha erken kavrayıp yapamayan arkadaşlarına yardım etmişlerdir. Etkinliğin sonrasında her çocuk kendi pet şişelerini kullanarak kendi ritimlerini oluşturmuşlardır. Bu etkinlik süresince bazı öğrencilerin ses farkındalıklarının daha güçlü olduğu gözlemlenmiştir.
    Öğretmen Açısından: Çocukların kendi marakaslarını oluşturmak için dışarıya çıkarıldığında eğitmen çocuklara rehberlik etmiştir. Hangi materyallerin daha kalın, daha ince ses çıkardığını fark etmelerine olanak tanınmıştır. Çorapla gizlenmiş pet şişeleri ‘Sihirli Çoraplar’ olarak tanıtmıştır. Bu durum çocukların merakını canlı tutmuştur. Çocuklara ‘Sihirli çoraplar bizlere bir şeyler söylüyor. Duyabiliyor musunuz?’ sorusunu yöneltip çocukların bilinçaltını öğrenmeyi amaçlamıştır.
    Program Açısından: Marakas etkinliği belirlenen amaçlara uygunluk göstermiş olup hedeflenen kazanım ve göstergeler verilmiştir. Ritim duygusu yapılan etkinliklerle pekişmiştir.

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.