semanur barut

Home Forums Forum in Turkish semanur barut

This topic contains 1 reply, has 1 voice, and was last updated by  semanurbarut 1 year, 10 months ago.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #1066

    semanurbarut
    Participant

    26.10.2018
    ETKİNLİK ADI: MAVİ BALIK
    ETKİNLİK TÜRÜ: Türkçe Sanat, müzik ve oyun
    Yaş Grubu: 60 ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    G1. Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    G2. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 2:Sesini uygun kullanır.
    G1. Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    Kazanım 3: Dinlediklerini/izlediklerini anlamını kavrar.
    G1. Sözel yönergeleri yerine getirir.
    G2. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.
    Kazanım 8:Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    G1. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
    G2. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 1:. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    G4. Yönergeler doğrultusunda koşar.
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    G1. Malzemeleri keser.
    G2. Malzemeleri yapıştırır.
    Kazanım 5:. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    G3. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
    G4. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
    MATERYALLER: Mavi balon, mavi karton, yapıştırıcı, hikaye kartı

    SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
    Mavi

    ÖĞRENİM SÜRECİ
    Öğretmen çocuklarda farkındalık yaratmak için planın uygulanacağı gün sınıfa “mavi” renkte kıyafet giyerek gelir. Öğrenciler gelmeden sınıfın belirli köşelerine mavi renkte oyuncak,kalem,lego vb. şeyler yerleştirilir ardından etkinliğe geçilir. Çocuklar bugün sizlerle renk keşfine çıkacağız.” Hayatımızda renkler olmasaydı neler olurdu hiç düşündünüz mü? Örneğin; her meyve siyah olsaydı ya da her eşya aynı renkte olsaydı ne hissederdiniz?” gibi sorular sorularak çocukların düşünmelerine fırsat verilir. Ardından çocukların yanıtları dinlenir. Öğretmen mavi rengi çocuklara tanıtır ve “Çocuklar benim üzerimde görmüş olduğunuz kıyafetim mavi renktedir. Sizin çevrenizde mavi renge örnek verebileceğiniz neler vardır?” diye sorar. Çocuklardan gelen cevaplara göre “ evet çocuklar gördüğünüz gibi gökyüzü,deniz,oyuncaklar,arabalar hatta sınıfta bazı arkadaşlarımızın göz rengi bile mavi” diyerek etkinliğe geçişi sağlar. Öğretmen “şimdi sizlerden sınıfımızdaki mavi renkte olan eşyaları ve oyuncakları bulmanızı ve sepete atmanızı istiyorum” der ve sepeti ortaya koyar. Çocuklar mavi renkteki eşyaları bulduktan sonra etkinlik için masalara geçerler. Öğretmen “Mavi Balık” etkinliğini anlatmaya başlar. “Çocuklar elimde hepinize yetecek kadar mavi balon var sizlerden bu balonu şişirmenizi istiyorum” der ve balonları çocuklara dağıtır. Çocuklar balonları şişirirken öğretmen de “Mavi Balık” için solungaçları mavi kartona çizerek çocuklara dağıtır. “ Evet çocuklar şimdi elinizde şişirmiş olduğunuz mavi balonla balık yapacağız. Bu balığımız için solungaçlar gerekli elimde görmüş olduğunuz mavi kartonları size çizerek size dağıtacağım ve bunlar balığımızın solungaçları olacak sizler de çizgiler üzerinden kartonu keserek solungaçları oluşturacaksınız size göstereceğim şekilde balonumuza kesilmiş kartonları yapıştıracaksınız böylelikle mavi balon, balığımız kartonlardan kesilmiş parçalar ise solungaçlarımız olacak.” Diyerek etkinliğini anlatır ve etkinliğe geçilir. Sanat etkinliğinden sonra öğretmen “ çocuklar balığımız hazır şimdi mavi balığımızla oyun oynamaya ne dersiniz ?” der ve çocuklardan daire olmasını ister. Çocuklardan iki ebe seçer biri mavi balık diğeri ise balıkçı Hasan olur. Çocuklara oyun anlatılır ve müzik eşliğinde söyleyerek oyuna başlanır.
    Mavi Balık Gölde
    Kıvrıla Kıvrıla Yüzüyor
    Balıkçı Hasan Geliyor
    Oltasını Atıyor
    ww.cocukgezegeni.com
    Mavi Balık Dinle
    Sakın Yemi Yeme
    Balıkçı seni Tutacak
    Sepetine Atacak
    Mavi Balık Kaç Kaç
    Mavi Balık Kaç Kaç kaç
    Şarkı eşliğinde dairenin içinde mavi balık dolanır balıkçı hasan ise dairenin dışında dolanır mavi balık kaç kaç deyince balıkçı hasan mavi balığı yakalamaya çalışır oyun çocukların isteğine göre sırayla devam eder.
    Oyun bittikten sonra öğretmen elindeki hikaye kartlarıyla öğrencilere hikayeyi okumaya başlar.
    MAVİ BALIK
    Evvel zaman içinde bir deniz varmış.
    Denizin içinde kayaların arasında güzel bir yuva bulunuyormuş..
    saray gibi bu yuvada küçük mavi balıklar yaşarmış gözleri kocaman yüzgeçleri çizgiliymiş. Üzerlerini bir elbise gibi örten pulları varmış.
    Küçük mavi balıklar, yuvada durmak istemezlermiş. Engin sulara açılıp dolaşmak isterlermiş.
    Yuvadan ayrılanlar çoğu zaman geri dönemezlermiş. Ya avcıların tuzaklarına düşerlermiş. Ya da büyük balıklara yem olurlarmış.
    Anne balık:
    – Yavrularım etmeyin eylemeyin ! Yuvasından uzaklaşanların başına gelenleri biliyorsunuz, demiş.
    Küçük mavi balıklar:
    – Dışarısının tehlikeli olduğunu biliyoruz Ama biz çok hızlı yüzüyoruz. Üstelik çok ta akıllıyız.
    – Hiç bir balıkçı bizi avlayamaz. demişler..
    Bir gün küçük mavi balıkların birkaçı yuvadan ayrılmışlar. Az gitmişler, uz gitmişler, dalga dalga düz gitmişler.
    bazen suyun yüzüne çıkmışlar. Güneşe göz kırpmışlar. Oynayıp zıplamışlar, avcıların dikkatini çekmişler.
    Avcılar balıkları görürde boş dururlar mı? hemen teknelerine atlayıp balıkların bulunduğu yere gelmişler..
    Ağları yere atmışlar. Mavi balıklar, ne olduğunu anlamadan kendilerini ağların içinde bulmuşlar. Kurtulmanın çaresini düşünmeye başlamışlar.
    Hep birlikte hareket edip ağı bir tarafa çekmişler.
    Balıkçı ne olduğunu anlamadan ağ, elinden düşmüş. Balıklar, kurtulmayı başarmış lar.
    Ağlardan kurtulduklarına çok sevinmişler.
    Bu seferde bir köpek balığı peşlerine düşmüş. Olanca hızlarıyla yüzüp onu da atlatmışlar.
    Küçük mavi balıklar, yorgun argın yuvaya dönmüşler. Birkaç günde ancak kendilerine gelebilmişler.
    Artık yuvadan ayrılmanın gerçekten tehlikeli olduğunu görmüşler.
    Çocuklar etkinlik bittikten sonra yönerge verilerek daire şeklinde minder alarak oturmaları söylenmiştir. Daha sonra öğretmen kendi yaptığı mavi balığı çocuklara vererek etkinlik hakkında sorular sorar ve bu bütün sınıf bitene kadar devam eder.
    Etkinliği yaparken en mutlu olduğun kısım nereydi?
    Bu gün mavi rengi öğrendik ama senin en sevdiğin renk nedir?
    Hikaye de geçen Küçük mavi balıklar nerede yaşıyormuş?
    Bu hikayeden siz ne gibi dersler çıkartırsınız?
    Siz balığın yerinde olsaydınız anneniz gitme dediğinde yine de gider miydiniz?

    UYARLAMA:
    Sınıfımızdaki işitme engelli öğrenciye göre etkinliğimizi sanat etkinliği olarak küçük gruplar halinde yaparak sınıfı görerek yapmasını sağlayıp bizde yardımcı olabiliriz. Oyun kısmında ona göre oyunun hareketleri yapılarak ve de bir balık resmi birde balıkçı hasan resmi yaka kartı olarak hazırlanıp çocuklara takılarak onunda oyunu anlayabilmesine katkı sağlayabiliriz. Hikaye anlatımında hazırlayacağımız hikaye kartları olay örgüsünü anlamasını sağlayabilir.

    AİLE KATILIMI:
    Ailelere bilgilendirme yapılarak evde olan mavi eşyaları birlikte keşfetmelerini ve çocuklarının oyuncak günün de bir mavi renk oyuncak getirmelerini isteyebiliriz.

    DEĞERLENDİRME( 3 AŞAMALI):
    29 ekim programı dolayısıyla etkinlik uygulanamamıştır.

    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

    Okul Adı: Dr. Ufuk Ege Anaokulu
    Tarihi: 26.10.2018
    Yaş Grubu: 60 ay
    Öğretmen Adı: Sema nur Barut

    GÜNE BAŞLAMA ZAMANI: ( 13:00 – 13:40)
    Çocukları karşılama ve sınıf içi serbest oyun zamanı.

    İKİNDİ KAHVALTISI: ( 13:40- 15:00 )
    Öğrenciler kahvaltı için hazırlıklarını yapar ve yemekhaneye iner.

    29 EKİM ATATÜRK VE CUMHURİTEYİ ANMA PROGRAMI (15;00-16:00)

    EVE GİDİŞ: ( 16:00- 16:30 )

    #1067

    semanurbarut
    Participant

    02.11.2018

    ETKİNLİK ADI: ÜÇGENLER KAYBOLMUŞ
    ETKİNLİK TÜRÜ: Türkçe etkinliği-Sanat etkinliği -Okuma yazmaya hazırlık etkinliği
    Yaş Grubu: 60 ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    G1: Nesne/varlığın rengini söyler.
    G2: Nesne/varlığın şeklini söyler.
    G3: Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
    G1: Başkalarının duygularını söyler.
    G2: Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
    G3: Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    G1:Malzemeleri keser.
    G2: Malzemeleri yapıştırır.

    MATERYALLER: Üçgen şeklinde çomak kuklalar, makas, boya kalemleri

    SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Üçgen

    ÖĞRENİM SÜRECİ:

    Öğretmen eline üçgen kuklası alarak çocuklara “Çocuklar size Üçgen Kardeşlerini Arıyor” adlı öyküyü anlatmamı ister misiniz? diye sorar. Çocukların cevabı alındıktan sonra kukla sahnesinin arkasına geçer ve öyküyü anlatmaya başlar.
    Kelebek ve üçgen bir gün yolda karşılaşmışlar. Üçgen çok üzgün görünüyormuş. Kelebek ona neden üzgün olduğunu sormuş.
    Üçgen: Kardeşlerimi arıyorum ama onları bulamıyorum demiş.
    Kelebek: Üzülme üçgen. Ben şimdi uçarak etrafa bakar onları görürsem sana getiririm demiş.
    Büyük üçgen çok sevinmiş. Heyecanla kelebeği beklemeye başlamış. Kelebek uçarak oradan uzaklaşmış.
    Az ileride küçük mor renkli bir üçgen görmüş. Olanları ona anlatmış. Küçük üçgen mavi üçgeninde az ileride olduğunu söylemiş. Kelebek uçarak mavi küçük üçgenin yanına gitmiş. Büyük üçgenin onları çok merak ettiğini söylemiş.Turuncu ve mavi küçük üçgen ve kelebek büyük mor üçgenin yanına gitmek üzereyken bir ses duymuşlar.
    -Hey durun beni beklemeden nereye gidiyorsunuz?
    Seslenen üçgen ailesinin en küçüğü turuncu üçgenmiş. Kardeşlerinin yanına gelmiş. Hep birlikte büyük üçgenin yanına gitmişler. Mavi büyük üçgen onları görünce çok sevinmiş ve kelebeğe yardımları için çok teşekkür etmiş. (S.TABAR)
    Çocuklara öykü ile ilgili çeşitli sorular sorulur. Üçgen neden üzülmüştü? Kardeşlerini bulunca neler hissetmiş olabilir? Kardeşlerini bulamazsa ne yapardı? vb. Çocukların görüşlerini ifade etmelerine fırsatlar verilir. Ardından “Ben bir üçgenim” adlı parmak oyunu hep birlikte tekrar edilir.

    Parmak oyunu:
    BEN BİR ÜÇGENİM
    Ben bir üçgenim (İki elin işaret parmakları ile sol elin orta parmağı birleştirilir)
    Bazen bir evin çatısıyım (İki elin parmak uçları birleştirilir elin alt kısmı açık tutulur, birleştirilmez)
    Bazen de bir çam ağacının şekliyim ( Sol şemsiye şeklinde tutulur Parmaklar birleşik avuç içi çukurlaştırılır, sağ elin İşaret parmağı sol elin içine dik olarak tutulur.)
    Ben bir üçgenim (İki elin işaret parmakları ile sol elin orta parmağı birleştirilir)
    Haydi hep birlikte köşelerimi sayalım (Bir iki üç diye sayılır)
    Öğretmen çocukları çalışma masalarına alınır. Çeşitli renklerde el işi kağıdına çizilmiş farklı boyutlarda üçgen şekilleri çocuklara dağıtılır. Çocuklardan üçgen şeklini kesmeleri istenir. Kesilen üçgenlerle resim kağıtlarına diledikleri şekilleri oluşturmaları ve pastel boya ile resmi tamamlamaları istenir.
    Öykümüzün kahramanları kimlerdi?
    Üçgen kimleri arıyordu?
    Üçgen neden üzgündü?
    Üzüldüğümüzde yüzümüz nasıl görünür?
    Bizleri en çok ne mutlu eder?
    Büyük Üçgenin kaç kardeşi var?

    UYARLAMA:
    Sınıfımızdaki işitme engelli öğrenciye göre etkinliğimizi çocuk için farklı üçgenler göstererek ilerletebiliriz. Üçgen şarkısını el kol hareketlerine uygun yaparak onunda oyuna dahil olması sağlanır. Hikaye kısmında da öğretmen onu yanına alarak daha yakın mesafeden sınıfa birlikte anlatım sağlanabilir.

    AİLE KATILIMI:
    Aileye bilgilendirme yapılarak çocuklara şekillerden üçgen bilgisinin verildiğini ve evdeki ve dışarıda gördüğü nesnelerde üçgen şeklini birlikte bulmaları ve hakkında sohbet etmeleri için bilgilendirme yapılır.

    DEĞERLENDİRME( 3 AŞAMALI):
    Çocuk Açısından;
    Etkinlik çocukların gelişim düzeylerine uygun bir etkinlikti etkinliği uygularken sadece el kuklası kısımda her çocuk için bir çubuk kukla hazırlanabilirdi. Sanat etkinliği olarak tasarlanan resim tamamlama çocukların hayal güçlerini destekleyici bir etkinlik olmuştur. Etkinlik programdaki kazanımlara ulaşmıştır.

    Öğretmen Açısından;
    Etkinlik kısmında hikaye anlatım kısmında çocukların dikkatini toplamak zor olmuştur gri kalan oyun ve sanat etkinliği kısmında çocuklar hem aktiftir hem de olaya hakim ir şekilde ilerleme göstermişlerdir.

    Program Açısından;
    Etkinlik çocuk merkezli olarak tasarlanıp öylede uygulanmıştır. Kazanım ve amaçlar gerçekleşmiştir. Çocukların yaratıcı düşünmelerine olanak sağlanmıştır

    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

    Okul Adı: Dr. Ufuk Ege Anaokulu
    Tarihi: 02.11.2018
    Yaş Grubu: 60 ay
    Öğretmen Adı: Sema nur Barut

    GÜNE BAŞLAMA ZAMANI: ( 13:00 – 13:40)
    Çocukları karşılama ve sınıf içi serbest oyun zamanı.

    İKİNDİ KAHVALTISI: ( 13:40- 15:00 )
    Öğrenciler kahvaltı için hazırlıklarını yapar ve yemekhaneye iner.

    ETKİNLİK ZAMANI ( 15:15- 16:30 )
    Üçgenler Kaybolmuş etkinliği yapılır.

    GÜNÜ DEĞERLENDİRME ZAMANI: (16:30- 17: 30 )
    Çocuklarla birlikte gün içinde yapılanlar hatırlanır günlerini nasıl geçtiği hakkında sohbet edilir. Sınıfça Haydi Sende Söyle oyunu oynanır.
    EVE GİDİŞ: ( 17:30- 18:00 )

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.