Etkinlik paylaşımı

Home Forums Forum in Turkish Etkinlik paylaşımı

This topic contains 39 replies, has 11 voices, and was last updated by  serap 2 years, 6 months ago.

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #568

    dulker
    Participant

    “Bu kimin babası”başlığıyla sadece gözleri görünen babalarının resimlerinden baba tahmini yapılır.

    #569

    dulker
    Participant

    Baba çocuk dans eder.Gittikçe küçülen bir şeye sığmaya çalışırlar.Örneğin her defasında katladıkları bir kraft kağıdına…gibi.

    #570

    dulker
    Participant

    Baba ve çocuk birlikte eski bir şeyi yeni ya da farklı bir şeye dönüştürebilir.Örneğin eski bir ayakkabıyı,eski bir sandalyeyi yeniden farklı modelli bir sandalyeye dönüştürebilir.(ama basit ilavelerle mesela tuvalet kağıdı rulolarını kullanarak)

    #571

    dulker
    Participant

    Baba ve çocuk bir beyaz örtü,çarşaf ya da kumaşa yan yana yatarak kalıplarını çıkarırlar.Çarşaftaki kalıplara isimlerini kocaman yazarlar.Yazıların içlerini birlikte boyarlar, renklendirirler.Daha sonra çarşafı değişik şekillerde kullanırlar.

    #572

    mmacit
    Participant

    BİL BAKALIM KİM?
    ETKİNLİK ÇEŞİTİ:OYUN ETKİNLİĞİ
    MATERYALLER: –
    Oldukça kolay bir o kadar keyifli bir oyundur. Baba-çocuk ya da diğer aile fertlerini de katarak oynana bilir. Oyuna bir ebe seçilerek başlanır. Ebe olan kişi oyunda oynayan kişilerle ortak tanıdıkları birini seçer fakat seçtiği kişiyi diğerlerine söylemez.(Dede, teyze, dayı ,komşu ,arkadaş, kardeş vb ) Verdiği ip uçları ile seçtiği kişiyi diğerlerinin bulmasını sağlar. Ebeye bazı sorular yöneltilir.Örneğin;
    • Gözlüğü var mı ?
    • Saçları siyah mı?
    • Kadın mı?
    • Yaşlı mı?
    • Saçları kıvırcık mı? Vb
    Alınan cevaplara göre seçilen kişiyi tahmin etmeye çalışırlar. Tahmim sayısı sınırlanır ise çok daha keyifli olabilir. Oyun bu şekilde istenildiği kadar oynana bilir.

    #573

    esra
    Participant

    Merhaba güzel öğretmenlerim,
    Öncelikle ellerinize sağlık, etkinlikleriniz hem anne-baba-çocuk etkileşimini artırması hem de yaratıcı ve eğlenceli olması bakımından çok güzel. Emeğinize sağlık. Ancak kitaba hepsini koyamicaz, elememiz lazım. Diğer hocalarım da okuduktan sonra hep beraber tekrar tartışalım olur mu?

    Saygılar, sevgiler…

    #578

    esra
    Participant

    Etkinlik Formatı
    Etkinlik Adı:
    Kazanım: (Programımızda yer alan kazanımlar haricinde etkinliğe yönelik daha spesifik kazanımlar yazılabilir)
    Süre:
    Materyaller:
    Öğrenme Süreci:
    Yapılan Etkinliğin Okul ile Paylaşımı:
    Aileler için Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar:
    Yapılan Etkinliğin Okul ile Paylaşımı:

    #579

    esra
    Participant

    Merhabalar sayın öğretmenlerim,
    Büşra ile konuştuğumuz etkinlikleri yukarıdaki başlıkları içeren formata çevirmenizi rica ediyoruz,

    Ellerinize sağlık…

    #580

    busrac
    Participant

    Etkinlik Adı: Kafasından Çim Çıkan Adam
    Kazanım: Problem durumlarına çözüm üretme, küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapma, el becerisini geliştirme, bir canlıyı hayatta tutabilme sorumluluğunu kazandırma, gözlem yapma yeteneğini, bilimsel süreç becerilerini kazanma.
    Süre: 15 dakika
    Materyaller: 1 adet ince naylon çorap, küçük bir kap dolusu kadar talaş, çim tohumu, ip, makas. Süslemek için; şönil, düğme, boncuk, keçeli kalem, yapıştırıcı.
    Öğrenme Süreci: Babaların çocuklarıyla birlikte kaliteli zaman geçirebilecekleri deney hakkında kısa bir sohbet edilir. ‘’Bitkilerin uzun süre hayatta kalabilmeleri için ne gereklidir?’’ sorusu yöneltilir. Çocuktan alınan cevaplardan sonra, baba da üzerine eklemeler yapar. Bitkilerin büyümesi için güneşe, suya ve besine ihtiyacı olduğu belirtilir. ‘’Biz de bir Çim Adamı deneyi yapalım ve bu büyümeyi ikimiz gözlemleyelim, haydi bakalım.’’ denilir. Deney malzemeleri masanın üzerine konulur. Malzemeler teker teker çocuğa tanıtılır. Daha sonra çocuğun, çim adamın hangi boyutta olmasını istiyorsa o boyutu eliyle göstermesi istenir. Baba da naylon çorabı ayak kısmından belirlenen boyda keser. Ardından ‘’Talaş hangisiydi?’’ sorusu yöneltilip, çocuğun talaş ile çim tohumunun ayrımını fark etmesi sağlanır. Çocuktan kesilen çorabın ayak kısmına, yani en dibine bir miktar talaş ve ardından çim tohumu karıştırarak koyup, tekrar talaş ile doldurması istenir. İçi dolan çorap, iple bağlanır. ‘’Acaba bizim Çim adamımızın duyması ve koku alması için neyi olması gerekiyor?’’ diye sorulur. ‘’Evet, kulaklar ve burun gerekiyor.’’ diye cevap verilir. Kulak ve burun yapmak için önce burnun olacağı yer belirlenip, çorap içindekilerle birlikte istenilen büyüklükte tutulup, iple sıkıca bağlanır. Kulaklarda aynı şekilde ayarlanıp, iple sıkıca bağlanır. Daha sonra ‘’Sence bizi görebiliyor mu?’’ ya da ‘’Birazdan verdiğimiz besinlerin tadına varabilecek mi?’’ soruları yöneltilir. Çocuğun beyin fırtınası yapıp, cevap vermesi beklenir. Sonra ‘’Evet harikasın, haydi o zaman şimdi gözlerini ve ağzını yapalım.’’ denilir. Çocuğun hayal gücüne ve yaratıcılığına bırakılarak verilen malzemelerle tamamlaması istenir. Çim adamımız bittikten sonra ‘’Bizim gibi kafasından saçlar çıksın mı? , Ona yardım edelim mi?’’ sorusu yöneltilir. Ardından ilk su, çocuk tarafından dökülür. ‘’Çim Adam şimdi hazır, sadece saçlarının çıkmasını bekleyeceğiz. ’’ denilir. Bundan sonra da sabah-akşam olmak üzere günde iki kez sulamaya özen göstermemiz, cam kenarında gözlemlememiz gerektiği belirtilir. Çok sıcak havalarda yanmasın ya da çok soğuk havalarda da üşümemesine dikkat etmemiz gerektiği vurgulanır. Gözlemler sonucunda, tohumlar çimlenip uzayınca sararmaması için, çocuğun makasla düzenli aralıklarla kesmesi istenir. Bu eğlenceli etkinlik bu şekilde devam eder.
    Yapılan Etkinliğin Okul ile Paylaşımı: Bu etkinlikle yaşam gerçeklerini tanıtırken, çocuklarda çevre farkındalığı da sağlanır. Çocuğa olumlu katkısı olan bu etkinliğin amacına ulaşıp ulaşmadığı, çocukta merak duygusu oluşturup oluşturmadığı açıkça belirtilerek, değerlendirme yapılır. Ardından etkinlik süresince kaydedilen fotoğraf ve video paylaşılıp, bir sunum yapılır. Diğer baba ve çocukların bu etkinliği yapması için teşvik edilir.
    Aileler için Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar: Çocuğun çevresine karşı olumlu tutumlar geliştirmeleri ve doğru davranabilmeleri için, ailenin tutumunun da doğru olması gerektiği belirtilir. Aileler çocukların meraklarını giderebilmeleri için soru sormasına, çevresini incelemesine ve keşfetmesine izin vermesi gerektiği de vurgulanır.

    #581

    serap
    Participant

    ETKİNLİK ADI: Kendi Hikayemizi Yapalım

    KAZANIM: Duygularını farklı yollarla ifade edebilme (resim,hikaye,oyun…)
    Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri uygulayabilme.

    SÜRE: 20-40 dakika

    MATERYALLER: Renkli boyalar, kağıtlar

    ÖĞRENME SÜRECİ: Baba ve çocuk kağıtlara istedikleri bir kaç resim çizerler. Daha sonra resimler bir araya getirilerek resimlere uygun hikaye yazılır ve kitap haline getirilir. Baba ve çocuk birlikte yaptıkları hikayeyi okurlar.

    AİLELER İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR: Çocuğun duygularını paylaşmasının çeşitli yolları (resim,hikaye,oyun…) olduğu belirtilir. Ailelerinde aynı davranışları göstererek örnek olmaları gerektiğinin önemi anlatılır.

    YAPILAN ETKİNLİĞİN OKUL İLE PAYLAŞIMI: Baba ve çocuk arasındaki duyguları resim, hikaye gibi etkinliklerle ifade edilebilmesine olanak sağlayarak, olumlu ilişkileri geliştirmek ve kaliteli zaman geçirebilmek amaçlanır. Süreç gözlemlenerek diğer baba ve çocukların yapmalarına öncülük edilir.

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)

You must be logged in to reply to this topic.