Etkinlik paylaşımı

Home Forums Forum in Turkish Etkinlik paylaşımı

This topic contains 39 replies, has 11 voices, and was last updated by  serap 2 years, 6 months ago.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #553

    mmacit
    Participant

    ÇAMAŞIR ASMA OYUNU

    ETKİNLİK ÇEŞİTİ: Oyun Etkinliği
    MATERYALLER: İpi, mandal, asılabilecek nesneler.

    Çocuk ve baba ellerine bir sepet alıp evin içerisinde asılabilecek eşya avına çıkarlar.( Peluş oyuncak, kumaş parçaları, çorap, eldiven, poşet vb)Eşyalar toplandıktan sonra evin uygun bir yerine iki ucu sağlam bir yere bağlanarak ip gerilir. Kendi seçtikleri bir yöntem ile süre tutulur. Dakika tutarak, kum saat ile, belirli bir sayıya kadar sayarak vb. Belirlenen süre içerisinde ipe en çok eşya asan oyunu kazanır. Oyun birkaç tur oynanacak ise her turda asılan çamaşır sayısı not edilip daha sonra toplana bilir. Oyunu kaybeden eşyaları alınan yerlerine bırakır 

    #554

    mmacit
    Participant

    ÇAMAŞIR ASMA OYUNU

    ETKİNLİK ÇEŞİTİ: Oyun Etkinliği
    MATERYALLER: İpi, mandal, asılabilecek nesneler.

    Çocuk ve baba ellerine bir sepet alıp evin içerisinde asılabilecek eşya avına çıkarlar.( Peluş oyuncak, kumaş parçaları, çorap, eldiven, poşet vb)Eşyalar toplandıktan sonra evin uygun bir yerine iki ucu sağlam bir yere bağlanarak ip gerilir. Kendi seçtikleri bir yöntem ile süre tutulur. Dakika tutarak, kum saat ile, belirli bir sayıya kadar sayarak vb. Belirlenen süre içerisinde ipe en çok eşya asan oyunu kazanır. Oyun birkaç tur oynanacak ise her turda asılan çamaşır sayısı not edilip daha sonra toplana bilir. Oyunu kaybeden eşyaları alınan yerlerine bırakır 

    #555

    mmacit
    Participant

    ÇAMAŞIR ASMA OYUNU

    ETKİNLİK ÇEŞİTİ: Oyun Etkinliği
    MATERYALLER: İpi, mandal, asılabilecek nesneler.

    Çocuk ve baba ellerine bir sepet alıp evin içerisinde asılabilecek eşya avına çıkarlar.( Peluş oyuncak, kumaş parçaları, çorap, eldiven, poşet vb)Eşyalar toplandıktan sonra evin uygun bir yerine iki ucu sağlam bir yere bağlanarak ip gerilir. Kendi seçtikleri bir yöntem ile süre tutulur. Dakika tutarak, kum saat ile, belirli bir sayıya kadar sayarak vb. Belirlenen süre içerisinde ipe en çok eşya asan oyunu kazanır. Oyun birkaç tur oynanacak ise her turda asılan çamaşır sayısı not edilip daha sonra toplana bilir. Oyunu kaybeden eşyaları alınan yerlerine bırakır .

    #556

    serap
    Participant

    Materyal:Renkli boyalar,kağıtlar
    Etkinlik Süreci:Baba ve çocuk kağıtlara istedikleri birkaç resim çizerler.Daha sonra resimler biraraya getirilerek resimlere uygun hikaye yazılır ve kitap haline getirilir.Birlikte yaptıkları hikayeyi okurlar.

    #557

    serap
    Participant

    YARIŞ PİSTİ
    Materyal:Renkli bantlar,küçük arabalar
    Etkinlik Süreci:Halı yada düz bir zemin üzerine renkli bantlarla yarış pisti yapılır.Küçük arabalar dizilerek yarış pistinde sürülür.

    #558

    busrac
    Participant

    Etkinlik Adı: Neye Benziyor?
    Malzemeler: 1 adet zar, lego.
    Konu: El-göz koordinasyonu sağlama.
    Öğrenme Süreci: Etkinlik için legolar yere koyulur ve içinden bir tane seçilip, baba ile çocuğun ortasına sabit bir şekilde koyulur. Oyuna ilk olarak çocuk başlar. Çocuk bir eline lego diğer eline de zarı alır. Zarı atması istenir. Çocuk atılan zarın üstündeki sayıyı sayar, yüksek sesle söyler. Ardından elindeki legoyu, ortada sabit duran legoya gelen sayı kadar delikleri sayıp yerleştirir. Oyun sırası babaya gelir. Baba da aynı şekilde ortaya zarı atıp, eline bir lego alır. Zarın üstündeki sayı kadar ortada duran legonun deliklerine yerleştirir. Oyun bu şekilde devam eder. Yükselen legonun neye benzediği hakkında sohbet edilir.

    #559

    busrac
    Participant

    Etkinlik Adı: Örüntü Oluşturalım
    Malzemeler: Meyveler (portakal, kivi, muz, elma)
    Konu: Verilen nesnelerle örüntü oluşturma.
    Öğrenme Süreci: Baba ve çocuk birlikte pazara gider. Babanın söylediği sayı kadar, çocuk tarafından meyveler poşete yerleştirilir. Meyveler hakkında kısa sohbet edilerek eve gelinir. Baba tarafından küçük küçük dilimlenen meyveler bir tabağa yerleştirilir. Çocuğa model olmak amacıyla ilk olarak baba tarafından portakal, kivi, muz, elma şeklinde iki kere yan yana dizilir. ‘’Sence bu meyveler sıralı bir şekilde mi dizilmiş?’’ diye sorulup çocuğun farkındalığı sağlanır. ‘’Şimdi meyvelerle bir örüntü yapacağız hazır mısın?’’ denilir. Çocuğun aynı sırayla örüntüyü devam etmesi için süre verilir. Tabakta meyveler bitene kadar örüntü bu şekilde devam eder. Örüntü kontrol edildikten sonra ise ‘’Meyve saati geldi.’’ denilerek, meyveler yenmeye başlanır.

    #560

    busrac
    Participant

    Etkinlik Adı: Birleştir-Tamamla
    Malzemeler: Tahta mandal, kalem, kâğıt, boya kalemleri.
    Konu: Kendini yaratıcı yollarla ifade etme becerisi kazandırma.
    Öğrenme Süreci: Baba mandalların üzerine 1’den 20’ye kadar olan sayıları yazar. Ardından mandalları karışık bir şekilde kâğıdın belirli yerlerine tutturur. Çocuktan 1’den 20’ye kadar sayıları bularak elini kaldırmadan birleştirmesi istenir. Şeklin neye benzediği hakkında kısa bir sohbet edilir. Daha sonra mandallar kâğıdın etrafından çıkartılır. Ortaya çıkan şekli, boya kalemleriyle istediği renkte boyaması istenir.

    #561

    busrac
    Participant

    Etkinlik Adı: Kafasından Çim Çıkan Adam
    Konu: Bir canlıyı hayatta tutabilme sorumluluğunu kazandırma, gözlem yapma yeteneğini ve el becerisini geliştirme.
    Malzemeler: 1 adet ince naylon çorap, küçük bir kap dolusu kadar talaş, çim tohumu, ip, makas. Süslemek için; şönil, düğme, boncuk, keçeli kalem, yapıştırıcı.
    Öğrenme Süreci: Babaların çocuklarıyla birlikte kaliteli zaman geçirebilecekleri deney hakkında kısa bir sohbet edilir. ‘’Bitkilerin uzun süre hayatta kalabilmeleri için ne gereklidir?’’ sorusu yöneltilir. Çocuktan alınan cevaplardan sonra, baba da üzerine eklemeler yapar. Bitkilerin büyümesi için güneşe, suya ve besine ihtiyacı olduğu belirtilir. ‘’Biz de bir Çim Adamı deneyi yapalım ve bu büyümeyi ikimiz gözlemleyelim, haydi bakalım.’’ denilir. Deney malzemeleri masanın üzerine konulur. Malzemeler teker teker çocuğa tanıtılır. Daha sonra çocuğun, çim adamın hangi boyutta olmasını istiyorsa o boyutu eliyle göstermesi istenir. Baba da naylon çorabı ayak kısmından belirlenen boyda keser. Ardından ‘’Talaş hangisiydi?’’ sorusu yöneltilip, çocuğun talaş ile çim tohumunun ayrımını fark etmesi sağlanır. Çocuktan kesilen çorabın ayak kısmına, yani en dibine bir miktar talaş ve ardından çim tohumu karıştırarak koyup, tekrar talaş ile doldurması istenir. İçi dolan çorap, iple bağlanır. ‘’Acaba bizim Çim adamımızın duyması ve koku alması için neyi olması gerekiyor?’’ diye sorulur. ‘’Evet, kulaklar ve burun gerekiyor.’’ diye cevap verilir. Kulak ve burun yapmak için önce burnun olacağı yer belirlenip, çorap içindekilerle birlikte istenilen büyüklükte tutulup, iple sıkıca bağlanır. Kulaklarda aynı şekilde ayarlanıp, iple sıkıca bağlanır. Daha sonra ‘’Sence bizi görebiliyor mu?’’ ya da ‘’Birazdan verdiğimiz besinlerin tadına varabilecek mi?’’ soruları yöneltilir. Çocuğun beyin fırtınası yapıp, cevap vermesi beklenir. Sonra ‘’Evet harikasın, haydi o zaman şimdi gözlerini ve ağzını yapalım.’’ denilir. Çocuğun hayal gücüne ve yaratıcılığına bırakılarak verilen malzemelerle tamamlaması istenir. Çim adamımız bittikten sonra ‘’Bizim gibi kafasından saçlar çıksın mı? , Ona yardım edelim mi?’’ sorusu yöneltilir. Ardından ilk su, çocuk tarafından dökülür. ‘’Çim Adam şimdi hazır, sadece saçlarının çıkmasını bekleyeceğiz. ’’ denilir. Bundan sonra da sabah-akşam olmak üzere günde iki kez sulamaya özen göstermemiz, cam kenarında gözlemlememiz gerektiği belirtilir. Çok sıcak havalarda yanmasın ya da çok soğuk havalarda da üşümemesine dikkat etmemiz gerektiği vurgulanır. Gözlemler sonucunda, tohumlar çimlenip uzayınca sararmaması için, çocuğun makasla düzenli aralıklarla kesmesi istenir. Bu eğlenceli etkinlik bu şekilde devam eder.
    Okul ile Etkinliğin Paylaşımı: Bu etkinlikle yaşam gerçeklerini tanıtırken, çocuklarda çevre farkındalığı da sağlanır. Çocuğa olumlu katkısı olan bu etkinliğin amacına ulaşıp ulaşmadığı, çocukta merak duygusu oluşturup oluşturmadığı açıkça belirtilerek, değerlendirme yapılır. Ardından etkinlik süresince kaydedilen fotoğraf ve video paylaşılıp, bir sunum yapılır.

    #562

    busrac
    Participant

    Etkinlik Adı: Kangurular Nereye Gitti?
    Konu: Çocuğun yaratıcılığını kullanarak yarım olan nesneleri tamamlama, ifade etme.
    Malzemeler: Kanguru ile ilgili görseller, kâğıt, boya kalemleri, pipet, makas, yapıştırıcı.
    Öğrenme Süreci: Babayla çocuğun eğlenceli ve güzel vakit geçirebileceği etkinlik malzemeleri masanın üzerine konulur. ‘’Daha önce hiç kanguru görmüş müydün?’’ sorusu yöneltilir. Ardından, ‘’Evet, hani şu yavrularını karnındaki keselerinde taşıyan, kuyruğuyla
    ayağa kalkabilen uzun kulaklı, küçük kafalı hayvan var ya, işte o.’’ diye ifade edilir. Sonra çocuğun görselleri incelemesi istenir. Genellikle bu kanguruların, Avustralya’da yaşadıkları ve yeşillik ile beslendikleri belirtilir. ‘’Peki, neden kanguruların cepleri var ve yavrularını neden burada taşıyor olabilirler?’’ sorusu sorulup, çocuğun beyin fırtınası yapması istenir. Ardından, dişi kanguruların karnında “kese” denilen ve yavrularının beslenmesini, korunmasını ve gelişmesini sağlayan bir bölüm olduğu açıklanıp, yavruların böylelikle bir yerden bir yere taşınmasının daha kolay olduğu vurgulanır. ‘’Şimdi bizde yarım kalan kanguruları tamamlayıp, onlarla başka bir ormana doğru yola çıkalım.’’ denilir. Ardından, masaya boş kâğıt ve boya kalemleri konulup, yarım kanguru resimleri kâğıda yapıştırılır. ‘’Yarım kalan kanguruları en yaratıcı şekilde bir araya getirelim.’’ denilip, resimler tamamlanmaya başlanır. Resimler biter bitmez, kanguruların etrafından kesilmesi istenir. Kesilen kangurular bir pipete yapıştırılır. Daha sonra çocuğa ‘’Peki en sevdiğin renk hangisi?’’ diye sorulur. Çocuğun cevabına göre söylediği rengin ilk hecesine babanın yardımıyla, sonuna –guru eki getirilir. Baba da aynı şekilde kanguru ismini belirler. Böylelikle kendilerine ait kanguruların isimleri oluşturulur. ‘’Artık bu kanguruların yola çıkma zamanı geldi.’’ denildikten sonra, kangurular dramatize edilip, kendilerine güvenilir bir yer aramaya başlarlar. Etkinlik bu şekilde tamamlanır.
    Okul ile Etkinliğin Paylaşımı: Çocuğun eğlenerek öğrenmesine katkı sağlayan bu etkinliğin geri bildirimi açıklanıp, bu etkinliğin başka hayvanlarla da yapılabileceği önerisinde bulunulur. Baba ve çocuğun birlikte kaliteli zaman geçirebilmesi amacıyla hayvan belgesellerini izlemeleri, izledikleri hakkında sohbet etmeleriyle de farkındalık geliştirebileceği vurgulanır. Etkinlik süresince kaydedilen fotoğraf ve video okul ile paylaşılır.

    #563

    dulker
    Participant

    Çocuk, okunan bir hikayede her “….” sözcüğünü duyduğunda ortada duran mandallardan bir tanesini babasının kıyafetine takar.(Hikayeyi öğretmen,anne…)okuyabilir.Mesala Pamuk Prenses masalı okunurken duyduğu her “pamuk” sözcüğünde bir mandal takar.Hem eğlenceli hem dikkat geliştirmeye yönelik bir etkinlik.
    .

    #564

    dulker
    Participant

    Büyük bir delik açılmış kartondan deliğin içine uçak yapıp atma yarışması yapılır.İki takım için iki farklı renkte delik açılmış büyük fon kartonu ve ikisinin renginde birçok uçak hazırlanır.Yarışma sonunda delikten geçirilenler sayılır.
    .

    #565

    dulker
    Participant

    Sınıfa çocukların babalarının büyütülmüş vesikalıklarının (Çok büyük)yarısı duvara asılır diğer yarıları da okulun farklı yerlerine saklanır.Çocuklar fotoların diğer yarılarını bulup getirir yapıştırırlar.
    .

    #566

    dulker
    Participant

    Dengede duran nesnelerle ilgili bir etkinlik olabilir.Mesela yere uzuuun bir mavi nehir yapılır.Babalar ve çocuklar sınıftaki malzemeleri(Bloklar,tahtalar..)kullanarak,birlikte üstünden geçebilecekleri dengede duran farklı köprüler yapabilir.Ya da hepsine abeslang, kağıt, bardak vb malzemeler verilerek birlikte dengede duran birşeyler yapabilirler.

    #567

    dulker
    Participant

    “Benim babam bu kadar büyük”başlığıyla babalar yere uzanır.Lego vb. malzemeler babaların yanına yanyana dizilir.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)

You must be logged in to reply to this topic.