Etkinlik paylaşımı

Home Forums Forum in Turkish Etkinlik paylaşımı

This topic contains 39 replies, has 11 voices, and was last updated by  serap 2 years, 6 months ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #375

    esra
    Participant

    Merhaba öğretmen arkadaşlarım,
    Etkinlik önerilerimizi bu formda paylaşalım lütfen. Merakla ve heyecanla bekliyoruuuzzz…

    #527

    mevren
    Participant

    Esra Öğretmemin
    etkinlik paylaşımı için bir format belirleyelim mi?

    #529

    gbaki
    Participant

    Uyumlu Baba-Çocuk
    Materyaller: Kaşık ve yumurta
    Uygulama süreci: Başlangıç ve bitiş çizgileri belirlenir. Babalar ve çocukları başlangıç çizgisinin üzerinde başlama komutunu beklerler. Çocuk babası ile yüz yüze durur; babasının ayaklarının üzerine basarak babasının beline sarılır. Baba kaşığın içine yumurtayı koyarak kaşığın sapını ağzı ile tutar. Başlama komutunun ardından yumurtayı düşürmeden bitiş çizgisine getiren baba-çocuk ikilisi yarışmayı kazanır.

    #530

    gbaki
    Participant

    Kelime Bulma Oyunu
    Materyaller: …….
    Uygulama Süreci: Bu oyun baba ile çocuk arasında her koşul ve ortamda oynanabilecek bir oyun.
    Örnekler
    Yemek masasında oynarken baba bir ses verir, çocuk o ses ile ilgili masadaki bir nesneyi bulmaya çalışır (“t” sesi= tuz, “s” sesi=su vb.)
    Manav alışverişinde sebze ve meyve bulma.
    Arabada yolculuk esnasında farklı renklerde araba bulma.
    Markette ihtiyaç olan şeyleri verilen sesten tahmin etmeye çalışma gibi.

    #531

    gbaki
    Participant

    Ne Çizdim?
    Materyaller: …….
    Uygulama Süreci: Çocuk arkasını döner ve baba çocuğun sırtına işaret parmağı ile bir şekil çizer, çocuk bu şeklin ne olduğunu tahmin etmeye çalışır. Ardından çocuk babasının sırtına bir resim çizer, babası sırtına ne çizildiğini tahmin etmeye çalışır.

    #532

    gbaki
    Participant

    Çorap Basketbolu
    Materyaller: Top şeklinde katlanmış çoraplar, boş bir sepet.
    Uygulama Süreci: Baba ile çocuk eve basket atma oyununu rahatça oynayabilirler. Çocuğun yaş grubunun gelişim özelliğine göre sepet uygun uzaklıkta bir yere yerleştirilir. Top şeklinde katlanmış olan çoraplar belirlenen atış çizgisine yerleştirilir. Baba ve çocuk aynı anda basket atarlar. Önemli olan aynı anda basket atabilmektir.

    #533

    gbaki
    Participant

    Resim Tamamlamaca
    Materyaller: İki adet resim kağıdı, alarmı ayarlanabilir bir saat ve boyalar
    Uygulama Süreci:Etkinliğe başlamadan önce süre belirlenir. Belirlenen süre çocuğun yaş grubunun gelişim özelliğine göre belirlenmeli. 5-6 yaş grubu çocuklar için 5 dakika yeterli olacaktır. Saatin alarmı ayarlanır. Baba ve çocuk aynı anda resim yapmaya başlar, alarm çaldıktan sonra resimleri değiştirirler ve babası çocuğunun resmini; çocuk da babasının resmini tamamlar. Etkinlik tamamlandıktan sonra resimler hakkında sohbet edilir.

    #534

    dyaray
    Participant

    BABA-ÇOCUK ETKİNLİK FİKİRLERİ
    1-Gölge Oyunu: Evde karanlık bir ortam oluşturulur. Fener veya mum ışığından yararlanarak gölge oyunu kurulabilir.
    2-Koleksiyon: Çocuğun da ilgisini çekebilecek bir koleksiyon yapmaya başlanabilir.
    3-Sessiz sinema oyunu: Evdeki diğer bireylerini de katarak, çocuğun yaş düzeyine uygun söylenen filmi canlandırması istenir.
    4-Sabah erken kalkıp baba ve çocuk kahvaltı hazırlar ve bu kahvaltıya özel isim bulunur.
    5- Balkonda sebze-meyve yetiştirilebilir.
    4- Evde oryantring: Evin belli köşelerine yerleştirilen ipuçlarını kullanarak, evde saklanan materyal vs. bulunur.

    #535

    mkaplan
    Participant

    AYNI SESLE BAŞLAYAN SÖZCÜKLERİ SIRAYLA SÖYLEYELİM

    Bu etkinliği 5-6 yaşındaki çocuğunuzla oynayabilirsiniz. Örneğin baba, çocuğa “e” sesi ile başlayan sözcükleri bulma oyunu oynamayı teklif eder.Bu oyunu başlangıç düzeyinde resimli kartlarla oynayabilirsiniz.Sırayla çektiğiniz resimli kartlardan ” e” sesi ile başlayanları bulup, söyleyebilirsiniz.Daha sonraki oyunları resimli kartları kullanmadan oynayabilirsiniz.

    #536

    mkaplan
    Participant

    …………… OLMASAYDI NE OLURDU?

    Çocuğunuza ……. olmasaydı ne olurdu şeklinde sorular yöneltin ve size cevap vermesi için onu destekleyin.gerekirse ipucu verin.Ayrıca çocuğun verdiği cevapları tartışarak genişletin.Çocuğa çok çeşitli sorulasorabilirsiniz.Örneğin 1.Güneş olmasaydı ne olurdu? 2. Ayakkabı olmasaydı ne olurdu? 3. Kaşık olmasaydı ne olurdu? 4.Kalem olmasaydı ne olurdu? 5. Sabun olmasaydı ne olurdu? 6.Telefon olmasaydı ne olurdu? gibi pek çok soru sorabilirsiniz.

    #537

    mkaplan
    Participant

    TELEFON NUMARAMIZI VE ADRESİMİZİ ÖĞRENELİM

    Çocuğa telefon numarasını söyleyin ve tekrarlamasını isteyin.Çocuk telefon numarasını doğru olarak geri iletene kadar, zaman zaman bu uygulamayı yapın.Eğer çocuğunuz rakamları tanıyorsa telefon numarasını bir kartın üzerine yazabilirsiniz.Çocuktan kart üzerindeki rakamları tek tek okumasını isteyin.Çocuğunuz rakamları yazabiliyorsa, telefon numarasını (tek tek rakamlar hainde) siz söylerken, onun yazmasına fırsat verin.Çocuğunuza ihtiyacı olduğu durumda telefon numarasını bellekte tutma yeteneği gelişene kadar) bu karta bakabileceğini belirtin.Oyuncak telefonla sizi aramasını söyleyin.(rakamları tek tek söyleyerek).Herhangi bir yerden telefonla evi arayın ve evdeki diğer kişilerle konuşun.Çocuğunuza telefon numaralarını çevirmesi için izin verin.Çok sık olarak görüştüğünüz kişilerin de telefon numaralarını öğretin ve o kişileri aramasına izin verin.

    Adres bilgisini de aynı şekilde çocuğunuza kazandırabilirsiniz.Adresi siz söyleyin çocuktan tekrarlamasını isteyin.Çocuğunuz adresi öğrenene kadar, evinize dönerken çocuğunuzun dikkatini, evin bulunduğu sokaktaki tabelaya (sokak ismine9, apartman ismine ve numarasına ayrıca kapı numarasına yöneltin.<çocuğunuza, oturduğunuz semtin, yaşadığın şehrin, ülkenin adını da öğretin.Aynı şekilde sık görüştüğünüz kişilerin evine giderken de han semtte ve hangi sokakta oturduğunuzu konuşun.Apartman ve daire numarasına da dikkatini çekin

    #538

    skaradas
    Participant

    – Hafta sonu etkinliği olarak bisiklet sürülebilir.
    -Çocuk ve Baba birlikte bir aile oyun gecesi düzenlenebilir, belirlenen bu günde; tombala, bil bakalım ben kimim? vb. oyunlar oynanır.
    -baba ile birlikte akşam yemeği hazırlanabilir.
    baba ve çocuk merak edilen meslekler hakkında sohbet edilir,, kütüphaneye gidilerek araştırma yapılır.

    #548

    btaskin
    Participant

    AKLIMIZA GELEN İLK KELİMEYİ/CÜMLEYİ SÖYLEYELİM

    Çocuğunuza ” şimdi sana bir sözcük söyleyeceğim, aklına ilk gelen kelimeyi/ cümleyi bana söyle” 8önce iki yetişkin bu oyunu oynayarak çocuğa model olun) şeklinde açıklama yapın ve çocuğun yakın çevresinden somut bir sözcük seçerek oyunu başlatın.(örneğin; arkadaş, çiçek, oyun, anne, top, elbise vb.).

    #551

    serap
    Participant

    İPE DOKUNMAYAN AKROBATLAR
    Materyaller:ip,bant
    Etkinlik Süreci:Uzun bir ip çeşitli şekiller oluşturacak biçimde karşılıklı duvarlara bantlanır.Baba ve çocuk iplere dokunmadan içinden geçmeye çalışırlar.ilk gelen kazanır.

    #552

    mmacit
    Participant

    HANGİSİNİN EŞİ YOK?

    ETKİNLİK ÇEŞİTİ: Oyun Etkinliği
    MATERYALLER: Evde Bulunan Çeşitli Eşyalar

    Çocuk ve baba evin farklı bölümlerini dolaşarak bazı eşyalar seçerler. Eşyaları seçerken dikkat edilmesi gereken her eşyadan iki tane olmasıdır. Örneğin; iki kaşık, iki tarak, iki kumanda vb. Daha sonra seçilen eşyalar masa, halı yada uygun herhangi bir yere konularak eşyalar dikkatli bir şekilde incelenir .Kendi belirledikleri ya da uydurdukları bir tekerleme ile kimin ebe olacağı seçilir. Ebe olan kişi gözlerini kapatır diğeri eşyalardan birinin eşini saklar. Saklandıktan sonra ebe gözünü açar ve hangi eşyanın eşinin olmadığını bulmaya çalşır. Oyun bu şekilde birkaç tur oynana bilir. Oyundaki eşya sayısı yaş grubuna göre azaltılıp- çoğaltabilinir.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)

You must be logged in to reply to this topic.