En sevdiğim eşyam-ritimlerle dans

Home Forums Forum in Turkish En sevdiğim eşyam-ritimlerle dans

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  zahideharikk 1 year, 10 months ago.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #1071

    zahideharikk
    Participant

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ ÖĞRETİMİ PROGRAMI
    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

    Okulun Adı: DR. Ufuk Ege Anaokulu
    Öğretmenin Adı ve Soyadı: Zahide Harık
    Tarih: 15.10.2018
    Yaş Grubu(Ay): 60-72 Aylık
    13.00- 13.15: Güne Başlama Zamanı
    “U” şeklinde oturarak hafta sonu neler yaptıkları ile ilgili sohbet edilir.
    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun.
    İkindi, Temizlik
    Etkinlik Zamanı
    ‘EN SEVDİĞİM EŞYAM – RİTMLERLE DANS’ isimli Bütünleştirilmiş, Türkçe, Sanat, Hareket, Oyun Etkinliği
    Günü Değerlendirme Zamanı
    “U” şeklinde oturarak bugün yaptıklarımız hakkında konuşulur.
    17.30-18.00: Eve Gidiş
    Çocukların hazırlanmaları tamamlanır ve vedalaşılır.

    GENEL DEĞERLENDİRME

    Çocuk açısından: Uygulamış oluğum etkinlik çocukların gelişim düzeylerine uygun bir şekilde düzenlenmiştir. İlgi ve isteklerine yönelik olup gereksinimlerini karşılamıştır. Ritim etkinliğinde kullanılan ritim aletlerine çok fazla ilgi gösterdiler ve sürekli ritim çalışması yapmak istediler. Yaptıkları ritim çalışmasında çıkan seslerin sınıfımızın fon müziği olmasını istediler. Resimleri çizerken en sevdikleri şeyleri çizerken çok mutlu oldular. Resim tanıma etkinliğinde arkadaşlarını çok iyi tanıdıklarını fark ettiler.

    Öğretmen açısından: Öğretmen ritim çalışmasında çocukların yapması için yönergeleri verip oda ritim çalışması yapmıştır. Etkinlikleri yaparken çocuklarla sürekli etkileşim halinde oldum. Resimlerini tanıma etkinliğinde kolay bulsunlar diye birkaç ipucu verdim.

    Program açısından: Etkinlikte verilen kazanım ve göstergeler başarılı bir şekilde çocuklara kazandırılmıştır. Ritim çalışmasında belli bir müzik vardı fakat çocuklar kendi müziklerini oluşturmak istedikleri için etkinlikte esneklik yapıldı.

    KAZANIM VE GÖSTERGELER

    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 1: Nesne/ durum / olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri; Dikkat edilmesi gereken nesne / durum / olaya odaklanır.
    Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir.
    Dil Gelişimi
    Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri: Verilen sese benzer sesler çıkarır.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Kazanım 10: Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri: Mekanda konum alır.

    Motor Gelişim

    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.
    Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri toplar. Malzemeleri keser
    Kazanım5; Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri; Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

    Sosyal Duygusal Gelişim

    Kazanım3: Kendini farklı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri; Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder
    Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
    Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
    Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    • Çocuklar masalara oturtulur ve çocuklardan kendilerine ait özellikleri ( sevdiği arkadaşları, sevdiği oyuncaklar, renkler, hayvanlar…) içeren bir resim yapmaları istenir. Çocuklar resimlerini tamamladıktan sonra oyun halısına yarım ay şeklinde oturtularak, resimler ortaya karışık halde konur. Sırayla ortadan bir resim alınır ve aldığı resmin kime ait olduğu tahmin edilir. Tahminler alındıktan sonra resmin sahibi resmini alır ve arkadaşlarına kendilerini resmiyle anlatması istenir.
    • Ardından çocuklar çember şeklinde ayakta dururlar. Bütün çocuklar gözlerini kapatır. Öğretmen ritim sopaları, taşlar ile ritim tutarak çemberin dışında dolaşır. Bir çocuğun arkasında durur ve ritme devam eder. Çocuk kendi arkasında ritim tutulduğunu fark ettiği zaman arkasına dönerek ritim sopalarını veya taşlarını alır. Çocuklar aynı şekilde çemberin etrafında ritim tutarak yürür ve bir arkadaşının arkasına geçerek durur. Arkasında durulan çocuk sesi fark ettiği zaman arkasına döner ve arkadaşı ile yer değiştirir. Çalışma bu şekilde devam eder..
    • Ardından tilki tiki saatin kaç oyunu oynanır. Çocuklar oyun alanına alınır. “Tilki Tilki Saatin Kaç” oyunu çocuklara anlatılır. Rol dağılımı yapılır. Çocuklardan biri ebe olarak seçilir ve ebeyle oyuncular arasına bir mesafe konur. Oyuncular “Tilki tilki saatin kaç” derler. Tilki rolündeki çocuk bir sayı söyler. Çocuklar Tilkinin söylediği sayıya göre adım atarlar. Eğer tilki kazandibi derse oyuncu başlangıç noktasına geçer. Adımları sırasında ebenin yanına en çabuk kim ulaşırsa o ebe olur ve oyun yeniden başlar. Oyun sonunda değerlendirme yapılır. Çocukların oyun hakkındaki duygu ve düşünceleri dinlenir.

    MATERYALLER: A4-A3 kâğıdı, kuru-keçeli-pastel boya, ritim sopaları, taşlar vb. ritim aletleri KAVRAMLAR: Aynı-farklı-benzer
    SÖZCÜKLER: Çok güzel, kelebek, gökkuşağı, kuş, araba, tilki, vb..

    DEĞERLENDİRME:

    • Etkinlik sırasında en çok neyi yaparken hoşlandın? Neden?
    • Kendini tanıtırken en çok zorlandığın kısım neresiydi? Neden?
    • Arkadaşlarının resimlerini tahmin ederken zorlandın mı? Neden?
    • Arkadaşlarınla ilgili hangi özellikleri öğrendin?
    • Arkadaşların karşısında kendi resmini anlatırken neler hissettin?

    AİLE KATILIMI
    Ailelerle birlikte evde kendi ritimlerini oluşturmaları istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta zeka geriliği bulunan öğrencinin ritimlerle dans etkinliğinde her harekette yanında bulunarak ritim sopasına kaç kez vuracağını ve nerede hangi hareketi yapacağı konusund yönlendirilir.

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.