EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

Home Forums Forum in Turkish EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

This topic contains 285 replies, has 49 voices, and was last updated by  aybukesahiin 1 year, 8 months ago.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 286 total)
  • Author
    Posts
  • #900

    busratasdelen
    Participant

    Etkinlik Tarihi : 15.10.2018
    Etkinlik İsmi : RAKAMLAR ÜLKESİNE YOLCULUK
    Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Drama, Sanat, Müzik ve Hareket Etkinliği
    Yaş Grubu : 36-38 Ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri : Nesne/ durum/olayla ilgili tahminini söyler.
    Kazanım 4. Nesneleri sayar.
    Göstergeleri : İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Sıra bildiren sayıyı söyler. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Sohbete katılır.
    Kazanım 7. Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri : Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir ,öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Engelin üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.

    Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Atlama, konma, başlama, durma ile ilgili hareketlerini yapar. Tek ayak üzerinde durur. Tek ayak üzerinde sıçrar.
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Nesneleri kopartır/yırtar, sıkar, çeker/gerer, açar/kapar, döndürür. Malzemelere elleriyle şekil verir.
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri : Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar.
    MATERYALLER
    Sayı kuklaları, keçeden yapılmış sayılar, renkli gramafon kağıtları, pastel boyalar, kutu
    SÖZCÜKLER
    Rakamlar ülkesi, yolculuk
    KAVRAMLAR
    1-9 rakamlar
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Sınıfta bulunan masanın üstüne önceden bir kutu koyulur. Çocukların dikkati çekilir ve bu kutunun içinde ne olabileceği, nerden gelmiş olabileceği çocuklara sorulur ve onlar dinlenir. Sonra kutu açılır ve içinden çıkan rakam kuklaları çocuklara gösterilir ve ‘Bu rakamların bir de hikâyesi varmış diyerek rakamların hikâyesi çocuklara anlatılır. Çocuklara hikâyeyle ilgili sorular sorulur. (Bir neye benziyordu? İki nasıldı? Gibi) Sonrasında çocuklara ‘Bu kuklaların sırası karışmış. Birlikte düzenleyelim’ der ve çocuklardan rakamların sırasını söylemelerini ister. Hatırlayamayan çocuklara ipucu verilir. Öğretmen çocuklara sayı kuklalarıyla rakamları tanıtır.
    Bir:
    -merhaba arkadaşlar beni tanıdınız mı?
    Öğrenciler:
    -Bir ..
    Bir:
    -Evet ben birim, sayıların birincisiyim. Oyunlarda, yarışmalarda, çalışkanlıkta herkes beni seçer. Birinci olmak ister. Ben en küçük sayıyım ama çok değerliyim.Bir inci tanesiyim.
    İki:
    -Peki ben.. Ben değersiz miyim? Bir elin nesi var, iki elin sesi var.Her insanda neden iki göz iki kulak var?
    Üç:
    -Şşşt .. Arkadaşlar, sesiniz çok yüksek. Şimdi en büyüğümüz gelirse bize kızar. Hem siz boşuna tartışıyorsunuz. Çocuklar en çok beni sever. Resimlerde yan çizer martıya(M) benzetirler. Bazende ‘E’ ye benzetirler.
    Dört:
    -Aşk olsun sana üç, beni sevmiyorlar mı? Bak şimdi ismimi nasıl da yüksek sesle söyleyecekler. Arkadaşlar iki iki daha kaç eder?
    Öğrenciler:
    -Dört ..
    Dört:
    -Gördün mü?
    Beş:
    -Merhaba arkadaşlar benim adım beş. Bende olurum size eş.
    Altı:
    -Ben altı, yemeğimi kim aldı? Siz gördünüz mü arkadaşlar?
    Yedi:
    -Benim adım ne?
    Öğrenciler:
    -Yedi.
    Altı:
    -Ne yemeğimi yedi mi yedi? Aşkolsun sana yedi..
    Yedi:
    -Hayır ben yemedim kara kedi yedi!
    Sekiz:
    -Ben deniz sekiz, üstüm başım tertemiz. Temizleri herkes sever. Öyle değil mi arkadaşlar?
    Öğrenciler:
    -Evet..
    Dokuz:
    -Benim adım dokuz. Sakın altı ile karıştırmayınız. Benim kuyruğum aşağıya doğru onun kuyruğu ise yukarıda ..

    Daha sonra çocuklar istedikleri çomak kuklayı seçerek kukla sahnesinde rakamları konuştururlar. Öğretmen, ‘Rakamlar sizleri de ülkelerine davet ediyor. Ülkelerinin çok güzel olduğunu ve istersiniz onlarla birlikte oynayabileceğinizi söylüyorlar. Haydi, Rakamlar Ülkesi ne gidelim. Yola çıktığımızda yolda onların izlerine rastlayabiliriz. Bu izler bize doğru yolu gösterecek der ve çocuklarla birlikte yola koyulurlar. Öğretmen önceden takip edilecek yola (ara salon önceden hazırlanır) aralıklarla rakamları yerleştirir. Yola çıkıldıktan sonra öğretmen, ‘Bakın çocuklar (1) birdeyiz şu anda. Önce ikiye ulaşmamız gerekiyor. Haydi, bisikletlerimiz binelim, belki daha çabuk varırız (yerde pedal çevirme hareketi yapılır). Evet, ikiye ulaştık. Şimdi sıra üçte ama bakın bu yol çok dar. Sanırım bu yolu yan yana yürürsek daha kolay geçebiliriz (yan yan yürünür). Nihayet bu dar yol bitti. Şimdi sıra dörtte, bakın burası çamurlu bir yer ama bu çamurların arasında taşlar var gördünüz mü? Bu taşlar da küçük taşlar. İki ayağımız sığmayabilir. Çamur birikintisini tek ayak zıplayarak geçelim (tek ayakla zıplayarak ilerleme). Şimdi de beşe ulaşmamız gerekiyor. Burada bir duvar varmış yolumuza devam edebilmek için bu duvarı aşmamız gerekiyor. Bu duvarın üzerinden iki
    Evet, şimdi de sıra altıda burada küçük bir tünel varmış. Bu tüneli yürüyerek geçmemiz çok zor. İçinden sürünerek geçelim (sürünerek ilerleme). Tüneli de aştık. Şimdi sıra yedide haydi, biraz çabuk olalım. Bir sonraki rakama çabucak varalım (hızlı hızlı yürüme). Şimdi de sıra sekizde çocuklar az bir yolumuz kaldı, biraz daha hızlanalım. Koşar adım ilerleyelim de dokuza varalım (büyük adımlarla koşma)’ der. Öğretmen, zorlu yolu tamamladıktan sonra rakamların en büyüğü olan 9’a ulaştıklarını vurgular. 9 rakamı ile oluşturulan kukla, öğretmen tarafından konuşturulur. Kukla aracılığıyla öğretmen: “Merhaba çocuklar, ben rakamların en büyüğü olan 9’um. Bana ulaşmanız biraz zor oldu değil mi? Geldiğiniz için hepinize çok teşekkür ederiz ‘der. Çocuklar ile birlikte sınıfa geçilir, öğretmen çocuklardan istedikleri sayı kadar nesne alıp halıya oturmalarını ister. Çocuklar kaç tane nesne aldığını söyler. Çocuklara hadi sırayla 1 tane nesne, 2 tane nesne ,3 tane nesne sırayla getirmeleri istenir. Daha sonra çocuklar masalarına geçerek 2 rakamını istedikleri renkte gramafon kağıdını seçerek yuvarlama çalışması yapılır ve sayfada bulunan 2 çiçek resmini boyarlar. Çocuklardan halının üstüne çember şeklinde oturmaları istenir. “ HAYDİ 1 2 3 DİYE SAYALIM“ şarkısı öğretilir.
    Haydi 1 2 3 diye sayalım
    4’ü 5’i 6’yı unutmayalım
    7 8 9’u cebime attım
    10 deyince annemizi alkışlayalım

    Haydi 1 2 3 diye sayalım
    4’ü 5’i 6’yı unutmayalım
    7 8 9’u cebime attım
    10 deyince babamızı alkışlayalım

    Haydi 1 2 3 diye sayalım
    4’ü 5’i 6’yı unutmayalım
    7 8 9’u cebime attım
    10 deyince kardeşimizi (abimizi, ablamızı)alkışlayalım

    Haydi 1 2 3 diye sayalım
    4’ü 5’i 6’yı unutmayalım
    7 8 9’u cebime attım
    10 deyince kendimizi alkışlayalım

    Şarkının son nakaratı daha sonradan çocukların ismi söylenerek değiştirilir.

    10 deyince Kuzey’i alkışlayalım,
    10 deyince Miratay’ı alkışlayalım gibi.

    UYARLAMA
    Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu bulunan bir çocuk varsa çocuğun dil düzeyine uygun hız da konuşmalıyız ve aktif katılımını sağlayıp etkinlikler sırasında iletişim kurmalıyız.

    DEĞERLENDİRME
    Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilir :
    • Rakamlar Ülkesi ’ne giderken ilk olarak hangi rakamla karşılaştık?
    • Rakamların en büyüğü hangisiydi?
    • Engelleri geçerken zorlandınız mı?
    • Kaç tane nesne aldın?

    #901

    busratasdelen
    Participant

    Etkinlik Tarihi : 22.10.2018
    Etkinlik İsmi : DUYGULARIMIZ
    Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Oyun ve Hareket Etkinliği
    Yaş Grubu : 36 Ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
    Göstergeleri : Bir olayın olası nedenlerini söyler.
    Kazanım 19. Problem durumlarına çözüm üretir.
    Göstergeleri : Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Çözüm yollarından birini seçer.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri : Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri : Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Kazanım 4. Bir olay veya durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
    Göstergeleri : Başkalarının duygularını söyler.
    Kazanım 5. Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Göstergeleri : Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.

    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

    MATERYALLER
    Kartondan yapılmış duygu resimleri, duygu kuklaları
    SÖZCÜKLER ve KAVRAMLAR
    Mutlu, üzgün,şaşkın,korkmuş, kızgın

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen, öğrencilere mutlu bir insanın yüzünün nasıl olacağını sorar. Onlardan mutlu bir yüz göstermelerini ister. Daha sonra öğrencilere, üzgün bir insanın yüzünün nasıl olacağını sorar. Onlardan üzgün/mutsuz bir yüz göstermelerini ister. Öğrencilere, korkmuş bir insanın yüzünün nasıl olacağını sorar. Onlardan korkmuş bir yüz göstermelerini ister. Öğrencilere, öfkeli bir insanın yüzünün nasıl olacağını sorar. Onlardan öfkeli bir yüz göstermelerini ister. Öğretmen, öğrencilere şaşkın bir insanın yüzünün nasıl olacağını sorar. Onlardan şaşkın bir yüz göstermelerini ister. Daha sonra öğretmen bugün sizin doğum gününüz , çilekli bir pasta yediniz, en sevdiğiniz oyuncağınız kırıldı, yere düştünüz gibi sorular sorarak ne hissettiklerini sorar ve yüzlerindeki ifadelere bakar. Öğretmen mutlu ve mutsuz daire kuklalarıyla “Mutlu Daireler Ülkesi” adlı hikayeyi anlatır. Bir varmış, bir yokmuş. Mutlu Daireler Ülkesi ile mutsuz daireler ülkesi varmış. Mutlu daireler ülkesinin daireleri hep gülüyor, mutsuz daireler ülkesinin daireleri hep üzgün üzgün dolaşıyormuş. Bir gün mutsuz daireler ülkesinden bir daire “Şu mutlu daireler ülkesine gidip bir bakayım. Biz mutsuzken onlar neden mutlu?” demiş ve mutlu daireler ülkesine gitmiş. Ülkeyi baştan sona gezmiş. Daha sonra anlamış bu dairelerin neden mutlu olduğunu. Ülkesine dönüp, arkadaşlarına gördüklerini anlatmış. “Arkadaşlar, gittim gördüm ki mutlu daireler ülkesindeki daireler, birbirleriyle her şeylerini paylaşıyor. Paylaştıkça da mutlu oluyorlar. Sevdikleri şeyleri sırasıyla kullanıyorlar. Birbirlerini iteklemiyorlar. Bir daire, başka bir dairenin hoşlanmayacağı şeyi söylemiyor. Yardıma ihtiyacı olan dairelere diğerleri yardım ediyor. Ama ne yazık ki biz şimdiye kadar böyle yapmadık. Bundan sonra biz de mutlu daireler ülkesindekiler gibi davranalım. Anlattıklarımı uygulayalım, tamam mı?” demiş. Bütün mutsuz daireler “Tamam.” demiş. Tamam demeleriyle de kendilerini biraz mutlu hissetmişler. Arkadaşlarının anlattıklarını yaptıkça da mutlulukları artmış. Artık onlar da mutlu daireler ülkesi olmuş. Daha sonra Eşli Duygular Oyunu çocuklara anlatılır. Eşler oyun başlamadan belirlenir. Çocukların boynuna hangi duyguyu ifade ettikleri ettikleri asılır. Her duygu adına eşli yapılabilecek bir hareket tayin edilir. Örneğin mutluluk deyince eşler birbirine sarılır. Üzgün deyince eşler birbirine arkasına döner. Müzik eşliğinde dans edilir. Müzik susar ve öğretmen bir duygu adı söyler. Eşler doğru hareketi yapmaya çalışırlar. Daha sonra çocuklara :

    • Ne olursa mutlu olursun?
    • Ne olursa sevinirsin?
    • Ne olursa korkarsın?
    • Seni neler öfkelendirir?
    • Seni neler heyecanlandırır?
    • Seni neler şaşırtır?
    gibi sorular sorulur. Daha sonra çocuklara EĞER SENDE MUTLUYSAN ALKIŞLA şarkısı öğretilir.
    Eğer sen de mutluysan alkışla
    Eğer sen de mutluysan alkışla
    Eğer sen de mutluysan ve bunu biliyorsan
    Eğer sen de mutluysan alkışla
    Eğer sen de mutluysan ayağını vur
    Eğer sen de mutluysan ayağını vur
    Eğer sen de mutluysan ve bunu biliyorsan
    Eğer sen de mutluysan ayağını vur
    Eğer sen de mutluysan yaşasın diye bağır
    Eğer sen de mutluysan yaşasın diye bağır
    Eğer sen de mutluysan ve bunu biliyorsan
    Eğer sen de mutluysan yaşasın diye bağır
    Eğer sen de mutluysan üçünü yap
    Eğer sen de mutluysan üçünü yap
    Eğer sen de mutluysan ve bunu biliyorsan
    Eğer sen de mutluysan üçünü yap
    Eğer sen de mutluysan ve bunu biliyorsan
    Eğer sen de mutluysan alkışla

    UYARLAMA
    Sınıfta OSB bulunan bir çocuk varsa yöneltilen sorulan soruları basit ve açık ifadeler kullanarak çocukla etkileşim kurulmalıdır. Oyun sırasında çocuğa rol model olarak taklit etmesini sağlanmalıdır.

    DEĞERLENDİRME
    • Mutsuz daireler mutlu olmak için ne yaptılar ?
    • Mutlu daireler ülkesinde mutlu daireler nasıl davranıyorlardı ?
    • Üzgün birisi gördüğünüz zaman neler yapıyorsunuz ?
    • Neler yapınca mutlu oluyorsunuz ?

    #902

    altunsaliha
    Participant

    Etkinlik 1: Bardaktaki Müzik
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Matematik- ve Fen Etkinliği (Büyük Grup)
    Yaş Grubu: 4 yaş
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 1: Nesne, durum, olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum, olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne, durum, olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    Kazanım3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri: Nesne, durum, olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler
    Nesne/varlığın dokusunu söyler.
    Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
    Nesne -varlığın sesini söyler.
    Nesne -varlığın miktarını söyler.
    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
    Eş nesne varlıkları gösterir.
    Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri: Nesne –varlığın miktarını ayırt eder, karşılaştırır.
    Dil Gelişimi
    Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri: Sesin özelliğini söyler
    Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.
    Kazanım 7: Dinledikleri izlediklerinin anlamını kavrar
    Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar.
    Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Sohbete katılır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
    Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır
    Kazanım 7: Dinledikleri izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Dinledikleri izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri izledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 8: Dinledikleri izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinledikleri izledikleri ile ilgili sorular sorar.
    Dinledikleri izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    Motor Gelişim
    Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.

    MATERYALLER: Cam bardak
    SÖZCÜKLER: Titreşim,ses dalgası,boşluk,hava,miktar
    KAVRAMLAR: Boş- dolu, az-çok, tiz-pes

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    Sınıf yarımay şeklinde oturtulur. Öğretmen 5 adet aynı uzunluktaki aynı hacimdeki aynı maddeden yapılmış bardakları gösterir. Öğretmen çocuklara
    ‘Sizce bu bardaklarla ne yapacağız?’ diye sorar. Çocuklarda etkinlik öncesi bir merak uyandırır.Ve her çocuğun fikirleri alınır.
    Öğretmen:
    Şimdi bu bardaklara farklı miktarlarda su koyacağım. İçinde en az miktarda su olandan en çok miktarda su olana doğru bir sıralama yapmanızı istiyorum,der.
    Çocuklar şişelerdeki suları en azdan en çoğa doğru sıralarlar.Daha sonra en çoktan en aza doğru sıralarlar.
    2.aşamada
    Öğretmen çocuklara şu deneyi öğretir.
    İçinde farklı miktarda su olan bardakların üstüne elimizi ıslatıp sürttüğümüzde her şişeden farklı ses çıkar.Bunun sebebi ise fazla su olan şişede boşluk miktarı yani hava azdır.Bu yüzden ses kalın çıkar. Az miktarda su olan şişede ise hava fazladır.Bu nedenle ses daha ince çıkar.Bardaklardaki hava miktarı çıkan seslerin farklı olmasını sağlar.
    Çocukların zihninde bu deneyi daha çok somutlaştırabilmek adına öğretmen şu örneği verir. Kapısı kapalı içinde çok eşya olan odada bağırdığımızda sesimiz daha gür çıkar. Ama bomboş bir odada bağırdığımızda sesimiz daha ince çıkar.
    DEĞERLENDİRME:
    İçindeki su miktarlarına göre bardakları sıralamak sana neler hissettirdi?
    Bardaklara elini sürttüğünde, farklı sesler çıkardığını duymak sana neler hissettirdi?
    Bu şekilde müzik aleti hariç başka nesnelerden farklı sesler çıkarmayı denedin mi? Denediysen hangi nesnelerle ses çıkardın?
    AİLE KATILIMI:
    Ailelere bügünkü etkinliğin anlatıldığı bir not gönderilir ve çocuklarının çevrelerinden duydukları sesleri(ambulans,sren,korna..) ince ses ve kalın ses olarak gruplanması istenir.
    UYARLAMA:Sınıfta işitme yersizliği olan çocuk varsa etkinlik boyunca öğretmene en yakın pozisyonda oturtulur. Etkinliğin her aşamasında kısa ve net cümlelerle çocuğa tekrardan anlatım yapılır. Etkinlik boyunca çocuğa her gerektiğinde rehberlik ve destek sağlanır.

    #903

    altunsaliha
    Participant

    Etkinlik 2: Eşini Bul /Dokun-Hisset
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Türkçe-Fen-Matematik Etkinliği (Büyük Grup)
    Yaş Grubu: 4 yaş
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 1: Nesne, durum, olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum, olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne, durum, olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    Kazanım3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri: Nesne, durum, olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler
    Nesne/varlığın dokusunu söyler.
    Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
    Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.
    Eş nesne/varlıkları gösterir.
    Kazanım 14: Nesnelerle örüntü oluşturur.
    Göstergeleri: Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
    En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.
    Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi söyler.
    Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.
    MATERYALLER: Farklı özelliklerde eş nesneler, orta boy mukavva kutu, maket bıçağı, çalışma sayfaları, pastel boya
    SÖZCÜKLER: Eş, aynı, benzer, farklı, sert, yumuşak,pütürlü,pütürsüz,kaygan,
    KAVRAMLAR: Cam, plastik, tahta, metal, yün,aliminyum,

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    Öğretmen etkinlik öncesinde, orta boyda mukavva bir kutunun yanlarına, bir el sığacak genişlikte iki delik açar. Kutunun içini farklı özelliklerdeki eş nesnelerle doldurur (Örneğin iki adet sünger, iki adet ponpon, iki adet zımpara kağıdı , iki adet metal çatal, iki adet ceviz, iki adet şişe, iki adet sabun,iki adet aliminyumfolyo, vb.).
    Çocuklara , ”Size bir hazine sandığı getirdim. Ama bu sandığın bir özelliği var. O da, içindeki her nesneden iki tane olmasıdır. Bakalım bu sandığın içindeki hazinelerin hepsinin eşini bulabilecek miyiz?” şeklinde bir yönerge verir.
    Öğretmen çocuklara, ellerini kutudaki deliklerden içeri sokarak nesnelere dokunmalarını ve eş olan nesneleri bulmaya çalışmalarını söyler.” Düşün bakalım, bizim sınıfımızda da dokunduğun nesnelere benzer nesneler olabilir mi?”, “Dokunduğun şey neye benziyor?”, ”Ne işe yarar? Sert mi? Yumuşak mı?Pütürlü mü? Kaygan mı?” gibi sorularla çocukların dikkatlerini yoğunlaştırmalarına yardımcı olur.
    Öğretmen sırayla sınıftaki tüm çocukların etkinliğe katılımlarını sağlar. Bulunan nesneler eşlenerek sergilenir ve özellikleri hakkında konuşulur.
    İkinci aşamada kutuda bulunan nesnelerin aynısından bir tane de öğretmen ekler. Tolamda her nesneden 3 adet bulunmaktadır. Örüntü hakkında kısa bir sohbet yapıldıktan sonra öğretmen sırayla bu nesneleri kullanarak çocuklardan üçlü örüntü oluşturmalarını ister. Örüntüyü öğretmen başlatır ve devamını çocukların tamamlaması beklenir.
    Örneğin:
    cam şişe-metal kaşık-bulaşık süngeri-cam şişe-metal kaşık-?
    Zımpara kağıdı-aliminyum folyo-sabun-zımpara kağıdı-?-?
    Öğretmen ve çocuklar masalara geçerler. Öğretmen çocuklara eş nesneleri bulma ile ilgili bir çalışma sayfası hazırlar ve çocuklara yönergeler vererek çalışmalarını tamamlamaları için yönlendirir.
    DEĞERLENDİRME:
    Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
    Kutumuzda hangi nesneleri bulduk?
    Nesnelerin eşini bulunca ne hissettin?
    En çok hangi nesneyi sevdin?
    Nesnelere dikkat etmediğimizde ne gibi zorluklar yaşadık?
    Bu nesneleri daha önce nerede kullandınız?
    Örüntü oluştururken zorlandığın yer oldu mu?
    AİLE KATILIMI:
    Ailelere etkinliği anlatan bir not gönderilir. Evdeki eş nesneleri bulma, eş sözcükler bulma gibi oyunlarla pekiştirici çalışmalar yapmalarını istenir.
    UYARLAMA:
    Sınıfta görme yetersizliği olan çocuk varsa, farklı yapılardaki ürünleri dokunarak tanıması sağlanır.

    #904

    altunsaliha
    Participant

    Etkinlik 3: Renkleri Karıştır Şekilleri Oluştur
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Fen-Sanat ve Matematik Etkinliği (Büyük Grup)
    Yaş Grubu: 4 yaş

    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım1: Nesne, durum, olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum, olaya odaklanır.
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesneleri, varlığın şeklini, büyüklüğünü, adını söyler.
    Kazanım 10: Görsel materyalleri inceler.
    Göstergeleri: Görsel materyallerle ilgili soru sorar, sorulara cevap verir.
    Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
    Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
    Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
    Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
    Motor Gelişimi:
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar
    Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
    Malzemelere elleriyle şekil verir.
    Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

    MATERYALLER:
    Kâğıt, makas, mukavva, gıda boyası, farklı geometrik şekiller ve sprey şişesi
    SÖZCÜKLER: Kare, üçgen, daire; sarı, yeşil, mavi, kırmızı, turuncu ve mor
    KAVRAMLAR:Renk (ana ve ara renkler) ; geometrik şekiller(kare, üçgen, daire)

    ÖĞRENME SÜRECİ:
    Öğretmen, çocukları bir masa etrafında toplar. Öncelikle kare, üçgen ve daire kavramlarını tanıtır. Sınıfta bu kavramlara benzer şekillerin bulunması istenir . Çocuklar sınıfta buldukları kare, üçgen ve daire şekillerini bulur ve inceler. Öğretmen, öğrencilere daha önce bu geometrik şekiller ile nerelerde karşılaştıklarını sorar ve bunla ilgili sohbet edilir.
    Daha sonra öğretmen, öğrencilere; mukavva üzerine kare, üçgen, dikdörtgen şekillerini çizmelerini ister. Çocukların her biri; bir kare, bir dikdörtgen bir de üçgen resmi çizerler. Daha sonra bunları kesip ikinci aşama olan sanat çalışması için beklerler.
    Öğretmenin daha önceden hazırladığı 3 farklı renkteki (kırmızı, mavi, sarı) içinde gıda boyası olan sprey şişelerini kullanmaları üzere çocukların masasına bırakır. Öğrenciler, kestikleri şekilleri kâğıtlarına dizer ve 3 farklı renkteki sprey boyaları kâğıtlarına sıkarlar. Şekilleri kaldırdıklarında boya gelmeyen yerde geometrik şekillerin izi kalır. Öğretmen bu geometrik şekillerin isimlerini tekrardan sorarak, hatırlatma yapar.
    Son aşamada ise, öğretmen çocuklara ana ve ara renk kavramını öğretir. Çocukların kullandığı 3 renk, birbirlerinin üzerine sıkıldığında yeni renkler ortaya çıkmıştır.
    Öğretmen, çocuklara bir soru yöneltir. ‘Hangi renkler üst üste geldiğinde yeni bir renk oluşmuştur? diye sorar. Yeniden denemeleri için her birine beyaz kağıtlardan dağıtır.
    Öğretmen, çocuklardan; kırmızı ve sarıyı üst üste sıkmasını ister. Çocuklar bu renkleri sıktıklarında, bu yeni rengin ‘turuncu’ olduğunu söylerler.
    Öğretmen, çocuklardan; mavi ve sarıyı üst üste sıkmasını ister.Çocuklar bu rekleri sıktıklarında, bu yeni rengin ‘ yeşil’ olduğunu söylerler.
    Öğretmen aynı şekilde ama bu sefer de kırmızı ve maviyi üst üste sıkmalarını ister. Çocuklar bu renkleri sıktıklarında ise bu yeni rengin ‘mor’ olduğunu söylerler.
    Daha sonra öğretmen, öğrencilerden; sınıfta mor ,yeşil ve turuncu renkte olan nesneleri göstermelerini ister. Böylece etkinlik başarıyla gerçekleşmiş olur.

    DEĞERLENDİRME:
    Hangi renklerle çalışma yaptık?
    Hangi renkleri birbirine karıştırdığımızda yeni renkleri elde etmiş olduk?
    Geometrik şekillerden hangilerini kullandık?
    Çevremizdeki hangi nesneler bu geometrik şekillere (kare, üçgen, daire) benziyordu?
    Mor,yeşil ve turuncuyu elde etmek için hangi iki rengi birlikte karıştırdık?

    #905

    selinkoc
    Participant

    TARİH: 08.10.2018
    ETKİNLİK İSMİ: Sonbaharda Yapraklar
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Türkçe, Drama, Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    YAŞ GRUBU: 48 ay

    KAZANIMLAR:

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri:
    Olayla ilgili tahminini söyler.
    Gerçek durumu inceler.
    Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
    Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü söyler.
    Kazanım 8: nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri:
    Nesnelerin rengini, şeklini, büyüklüğünü, dokusunu karşılaştırır.
    Kazanım 17: Neden sonuç ilişkisi kurar.
    Göstergeleri:
    Bir olayın olası nedenlerini söyler.
    Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

    DİL GELİŞİMİ
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri:
    Sesin geldiği yönü söyler.
    Kazanım 7: Dinlediklerinin/ izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Dinlediklerini izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri/ izledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 8: Dinlediklerini izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri hakkında sorular sorar.
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri:
    Görsel materyalleri inceler.
    Görsel materyaller ile ilgili sorulara cevap verir.

    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIMLAR Ve GÖSTERGELERİ
    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketi yapar.
    Göstergeleri:
    Yönergeler doğrultusunda yürür.
    Kazanım 4: küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Duygu düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
    Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
    Kazanım 5: bir olayla veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını gösterir.
    Göstergeleri:
    Olumlu olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklarla mevsimler hakkında sohbet eder. Ülkemizde kaç mevsimin yaşandığını ve mevsimlerin özelliklerinden kısaca bahseder. Öğretmen kendi en sevdiği mevsimi ve nedenini söyledikten sonra çocuklara tek tek en çok sevdiği mevsimi bu mevsimde neler yapılabileceğini sorar. Mevsimler hakkında konuşma bittikten sonra öğretmen çocuklara “şuan hangi mevsimi yaşıyoruz?” “bu mevsimin özellikleri nelerdir, hava nasıl olur?” “bu mevsimde nasıl kıyafetler giyeriz, doğada hangi renkleri görürüz?” gibi sorular sorar. Cevapları aldıktan sonra sohbet sonlandırılır ve Sonbahar Yaprak Lulu adlı hikaye kitabı okunur. Hikaye kitabının sonunda değerlendirilme yapıldıktan sonra öğretmen çocuklara görsel ekrandan ağaç, yaprak ve mevsimsel değişimlerinin bulunduğu resimler gösterir ve çocuklardan yorumlarını, fark ettikleri değişiklikler hakkında fikirlerini öğrenir. Öğretmen çocuklardan büyük bir halka olmalarını ister ve öğretmen yönergesiyle Uçuşan Yapraklar dansı yapılır. Öğretmenin verdiği yönergeler ile çocuklar ağaçtaki yaprakları canlandırır ve yönergeler sayesinde dans ederler. Bu esnada öğretmen daha önceden hazırladığı yaprak kolyesini her öğrenciye takar. Yönergeler çocuklara “şuan da fırtına başladı yapraklar ağaçlardan düşmek üzere haydi sallanalım daha hızlı sallanalım” şeklinde verilir. Öğretmenin elinde yağmur seslerinde yağmurun şiddetini hızını çocukların daha net duyabilmeleri, hissedebilmeleri ve buna göre hareketlerini ayarlayabilmeleri için havlu kağıt rulosundan yapılmış içine pirinç koyulmuş yağmur çanı bulunur.
    Dans bittikten sonra masaya öğretmenin önceden topladığı değişik özelliklere sahip yapraklar dizilir. Çocuklardan masada bulunan yaprakları incelemeleri istenir ve yaprakların özellikleri hakkında konuşulur. (yapraklar kuru mu yaş mı, renkleri aynımı, hepsinin büyüklükleri aynı mı dokuları nasıl vb.) yaprakların incelenmesi ve özelliklerinin konuşulması bittikten sonra çocuklardan birer tane yaprak seçmeleri istenir. Çocuklardan seçtiği yaprakları sulu boya kullanarak kağıda yaprak baskısı yapmaları istenir. Yapılan yaprak baskısı kuruduktan sonra panoda sergilenir.

    MATERYALLER
    – Yaprak, sulu boya, fırça, kağıt, yağmur çanı, yaprak kolyesi
    SÖZCÜKLER

    KAVRAMLAR
    – Renkler (sarı, yeşil, turuncu), büyük-orta-küçük, geniş-dar, ağır-hafif, sert-yumuşak, ıslak-kuru, kaygan-pütürlü,
    AİLE KATILIMI
    – Ailelerin çocuklar ile dışarıdaki yaprakları incelemelerini yürürken yaprakların çıkardığı sesleri dinlemeleri ve konuşmaları önerilir.
    UYARLAMA
    – Sınıfta görme engelli bir öğrenci varsa yaprak baskısında yaprağa dokunarak hissettiklerini söylemesi istenir. Parmak boyasıyla yaprağı boyaması ve bu şekilde kağıda basması sağlanır.
    DEĞERLENDİRME:
    -Sonbahar Yaprak Lulu adlı hikaye kitabımızı hatırlıyormusunuz, hikayeyi beğendiniz mi?
    -Uçuşan yapraklar dansımızı sevdiniz mi? Dans ederken neler hissettiniz?
    -Yaprakları incelerken birbirlerinden farklı olduğunu fark ettiniz mi? Bu farklılıklar sizi şaşırttı mı?
    -Yaprak baskısı yapmak hoşunuza gittimi?
    -Size ait bir yaprak olsa hangi renkte ve büyüklükte olmasını isterdiniz?

    #906

    selinkoc
    Participant

    TARİH: 15.10.2018
    ETKİNLİK İSMİ: Trenim Çuf Çuf
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Sanat, Oyun, Müzik (bütünleştirilmiş etkinlik)
    YAŞ GRUBU: 48 ay

    KAZANIMLAR:

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:

    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 10: Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri: Nesnenin mekandaki konumunu söyler. Mekanda konum alır.

    DİL GELİŞİMİ
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını, şiddetini ayarlar.
    Kazanım 6: Sözcük darağacını geliştirir.
    Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
    Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
    Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
    Kazanım 8:Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinlediklerini/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.

    Kazanım 7: Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Sözel yönergeleri yerine getirir.

    MOTOR GELİŞİM
    KAZANIMLAR Ve GÖSTERGELERİ
    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Yönergeler doğrultusunda yürür.
    Yönergeler doğrultusunda koşar.
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser yapıştırır. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
    Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
    Göstergeleri: Üstlendiği sorumlulukları yerine getirir.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukları 5 kişilik gruplara ayrılmalarını ister. Her gruba bir fon kartonu dağıtır ve önceden sınıfa getirdiği tren resmi verilir. Çocuklardan tren resmini kartona yapıştırmaları, treni boyamaları ve dilediklerince süslemeleri istenir. Süslemek için her gruba trenin tekerleklerini oluşturmak için düğme, geri kalan süslemelerini yapmak için de gerekli süs malzemeleri verilir. Tüm grupların süslemesi bittikten sonra fon kartonları yan yana gelecek şekilde yapıştırılır. Böylece tren vagonları oluşturulması sağlanır. Çocuklarla süsleme sırasında trenle alakalı bilgiler verilir. Öğretmen çocuklara ‘Hepimiz birer vagonuz bir araya gelerek tren oluşturup bizi tren istasyonun bekleyen yolcularımızı almaya gidelim’ der. Yolcular alındığında öğretmen düdük çalar ve tren hareket eder. Çocuklar treni oluşturduktan sonra öğretmen elinde bulunan marakası yavaş sallayarak trenin yavaş hareket etmesini, hızlı sallayarak hızlı gitmeleri yönünde yönergeyi verir. Daha sonra öğretmen çocuklara ‘Çuf çuf trenim’ adlı şarkıyı dinletir ve çocuklarla birlikte söyler.
    Çuf Çuf Trenim
    Düdük çalar ince ince
    Yolcular binince
    Gidiyor çuf çuf
    Uzaklarda gözü
    Git güle güle
    Gel gel güle güle
    Çok bekletme bizi

    MATERYALLER
    -Fon kartonu, düğme, tren resmi, süs
    SÖZCÜKLER
    – Makinist,ray,tren,vagon
    KAVRAMLAR
    – Hızlı-yavaş, ileri-geri
    AİLE KATILIMI
    – Ailelerden çocuklarıyla tren hakkında konuşmaları ve bir yere gidecekleri zaman uygunsa tren yolculuğu yapmaları istenir.

    UYARLAMA
    – Sınıfta fiziksel engelli bir öğrenci varsa vagon oluşturma oyununda yolcu toplama duraklarında öğrencinin göstermesi için dur ve geç kartları hazırlanır. Öğrenci tren gelirken gerekli uyarıyla kartları gösterir ve trenin durması ya da geçmesi yönünde hareketleri belirler.
    DEĞERLENDİRME:
    – Treni yaparken zorlandınız mı? Neler hissettiniz?
    – Treni oyununu oynarken kimler vardı?
    – Süslediğiniz tren resminde en çok hangi renkleri kullandınız?
    – Gerçek hayatta daha önce hiç trene bindiniz mi? Bindiyseniz neler hissettiniz?
    – Tren oluşturduğunuzda neler hissettiniz? Kendinizi trende hayal ettiniz mi?
    – Şarkıyı sevdiniz mi?
    – Etkinlikte değiştirmek istediğiniz kısımlar var mı?
    – Bugün size üzen/meraklandıran/mutlu eden/kızdıran/bir şey oldu mu? Paylaşmak ister misiniz?

    #907

    selinkoc
    Participant

    TARİH: 22.10.2018
    ETKİNLİK İSMİ: Duyu Organlarımızı Öğreniyorum
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Türkçe, Matematik, Fen (bütünleştirilmiş etkinlik)
    YAŞ GRUBU: 48 ay

    KAZANIMLAR:

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri:
    Olayla ilgili tahminini söyler.
    Gerçek durumu inceler.
    Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
    Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, dokusunu, sesini söyler.
    Kazanım 6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir.
    Kazanım 7: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.

    DİL GELİŞİMİ
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
    Göstergeleri:
    Sesin kaynağını söyler.
    Kazanım 2: Sesini uygun kullanır
    Göstergeleri:
    Konuşurken sesinin tonunu şiddetini ayarlar.
    Kazanım 7: Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 8: Dinlediklerini izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri hakkında sorular sorar.
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri:
    Görsel materyalleri inceler.
    Görsel materyaller ile ilgili sorulara cevap verir.

    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Kazanım 7: Bir işi veya görevi başarmak için kendini güdüler.
    Göstergeleri:
    Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
    Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
    Göstergeleri:
    Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklara 5 duyu organımızın neler olduğunu biliyor musunuz diye sorar ve çocukların düşüncelerini öğrenir. Gelen cevaplara göre önce öğretmen duyu organlarımızı tanıtır daha sonra 5 duyu organımız adlı video çocuklara izletilir. Videodan sonra öğretmenin önceden kartona hazırladığı duyu organları resmi ve ilgili yerlere yerleştirilerek eşleştirilecek etkinlik kartları çocuklara dağıtılır. (ör: tatma duyusunda dil resmi yanına dondurma kartının yerleştirilmesi) . Tüm çocuklar tüm duyu organlarına doğru kartları yerleştirinceye kadar etkinlik devam ettirilir. Etkinlik bittikten sonra “dokun bul” adlı fen etkinliğine geçilir. Öğretmen çocuklara içinde farklı nesnelerin olduğu büyük bir torba gösterir nesneleri önce tanıtır ve “şimdi hepiniz bu torbaya elinizi sokup bir nesne tutacaksınız ve nesneyle ilgili hissettiklerinizi nesnenin ne olabileceğini bize söyleyeceksiniz daha sonra bu nesneyi torbadan çıkaracağız ve tahminleriniz doğrumu bakacağız der.” Örneğin torbanın içinde tarak yerleştirilir çocuktan yüzeyi kaygan mı pürüzlü mü sert mi yumuşak mı gibi tahminler yürütmeleri sağlanır. Öğrenci nesneyi görmeden dokunarak doğru tahmin ettiyse nesne torbadan çıkarılır kenara konur eğer yanlış tahmin ettiyse nesne tekrar torbanın içine atılır. Her öğrencinin torbaya elini sokup dokunarak nesne tahmininden sonra etkinlik sonlandırılır. Öğretmen çocuklardan yarım daire şeklinde oturmalarını ister ve 5 duyu organımız ile ilgili bilmeceler sorar öğrencilerden cevapları alır. Öğretmenin önceden hazırladığı çomak kuklalar çocuklardan bilmecenin cevabı alındıktan sonra doğru cevabın resminin olduğu kukla çocuklara gösterilir. Daha sonra öğretmen çocuklara seslerin kaynağının ne olduğunu görmeden sadece dinleyerek ayırt edebilir miyiz diye sorar ve çocukların fikrini alır. Daha sonra çocuklara önceden bilgisayara indirdiği farklı sesleri dinleterek sesin kaynağının ne olduğunu tahmin etmelerini ister ve aynı sesi bizlerinde çıkarıp çıkarılamayacağı sorulur. Tahminler sınıfta tartışılır.
    BİLMECELER:
    İşte soru sizlere; en güzel kokuları o getirir bizlere (burun)
    Etraftaki güzel sesleri onunla duyarız (kulak)
    Benim iki pencerem var, gündüz olunca açarım, gece olunca kaparım (göz)
    Ağız içinde kürek (dil)
    Suyun sıcaklığını onunla hissederiz (doku)

    MATERYALLER
    – Kalem, diş fırçası, silgi, demir para, top, çorap vb. duyu kartları, karton
    SÖZCÜKLER
    – Duyu organları
    KAVRAMLAR
    – Sert-yumuşak pürüzlü-pürüzsüz ağır-hafif
    – Renkler (sarı, yeşil, turuncu), büyük-orta-küçük, geniş-dar, ağır-hafif, sert-yumuşak, ıslak-kuru, kaygan-pütürlü,
    AİLE KATILIMI
    – Okulda yapılan fen deneylerinin evde de yapılarak çocukların duyularının pekiştirilmesi ailelere önerilir.

    UYARLAMA
    – Sınıfta görme engelli bir öğrenci varsa dokunarak tahmin ettiği nesnelerin doğru veya yanlış olduğu sözlü olarak ifade edilir ve nesnenin rengi büyüklüğü özellikleri konusunda öğrenciye bilgi verilir.

    DEĞERLENDİRME:
    – Duyu kartlarını doğru yere yerleştirmekte zorlandınız mı?
    – Torbada dokunarak bulma oyunumuzda neler hissettiniz doğru tahmin edebildiniz mi?
    – Siz olsanız torbaya başka hangi nesneleri eklemek isterdiniz?
    – Dinlediğiniz seslerin kaynağını görmeden tahmin edebildiniz mi?

    #908

    zeynepkocak
    Participant

    08.10.2018
    SELAMLAŞMA
    Etkinlik Çeşidi: Türkçe-Oyun-Drama (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay (5 Yaş)
    Grup Adı: Kar Taneleri

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım2: Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri:
    Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerini söyler.
    Kazanım19: Problem durumlarına çözüm üretir.
    Göstergeleri:
    Problemi söyler.
    Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım5:Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşma sırasında göz teması kurar.
    Sohbete katılır.
    Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:
    Basit dans adımlarını yapar.
    Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen sınıfa girdiğinde‘ tünaydın çocuklar’ diyerek selamlaşır. Çocuklarla çember şeklinde oturulur ve öğretmen ‘merhaba bugün nasılsınız?’diyerek çocuklarla sohbete başlar. İsteyen çocuktan cevaplar alındıktan sonra eğer hiçbir çocuk öğretmenle selamlaşmadıysa öğretmen bunu çocuklara söyler. Nasılsınız sorusundan sonra siz nasılsınız diye karşı tarafa da sorulacağını açıklar. Daha sonra öğretmen ‘selamlaşma sözleri, bir dilde o dili kullanan kişilerin karşı karşıya geldiklerinde kullandıkları ilk seslenme sözleridir. Selam şekli ve dili ülkeden ülkeye, bölgeden bölgeye farklılık gösterse de anlamında bir farklılık taşımaz. Selamlaşma; sıcaklık, dostluk, arkadaşlık, sevgi, saygı ifadeleri içerir. Merhaba, günaydın, iyi günler, iyi akşamlar, iyi geceler gibi sözcük ve selamlaşmanın yanı sıra gülümseme, el sallama, baş eğme, göz kırpma şeklinde jestler ve mimikler de selamlaşma biçimi olarak görülür.’ Der. Çocuklara farklı diller de merhaba nasıl söylenir dinlettirir ve çocuklarında tekrar etmeleri istenir.
    ‘TÜRKÇE: MERHABA
    İNGİLİZCE:HELLO
    ALMANCA: HALLO
    FRANSIZCA:BONJUOR
    YUNANCA: CALİMERA
    İTALAYANCA: CİA
    JAPONCA: KONNİCHİ WA’ . Farklı selamlaşma hareketlerini gösterir. Örneğin Japonların eğilerek selamlaşması, Tibet de dil çıkartma, Filipin de karşı tarafın eli alına koyulur, Tayland da wai yapılır. Öğretmen çocuklara bizim sınıfımız içinde bir selamlaşma dansı buldum sizlerle beraber onu öğrenelim der ve selamlaşma dansını çocuklara öğretir.(Çocuklarla birlikte okul içinde gezip okul personeliyle selamlaşmaları sağlanabilir) Daha sonra tekrar yerde çember oluşturulur ve ‘Kuğular’ isimli parmak oyunu oynatılır.
    Kuğular
    Beş kuğu gökyüzünde süzülerek geldi
    (Bir elle uçma hareketi yapılır)
    Gölün kıyısına kondu
    (Bir elin beş parmağı diğer elin avuç içine konur)
    Biraz sonra beş kuğu daha uçarak geldi
    (Diğer elle uçma hareketi yapılır)
    Gölün kıyısına kondu
    (Bir elin beş parmağı diğer elin avuç içine konur)
    Kuğular birbirlerini gördü
    (İki elin beş parmağı birbirlerine bakacak şekilde
    karşılıklı tutulur)
    Bu kuğu kendisine benzeyen kuğuya dönüp
    “Merhaba” dedi
    (Başparmak hareket ettirilir)
    “Merhaba”
    (Diğer elin başparmağı hareket ettirilir)
    Bu kuğu kendisine benzeyen kuğuya dönüp
    “Merhaba” dedi
    (İşaret parmağı hareket ettirilir)“Merhaba”
    (Diğer elin işaret parmağı hareket ettirilir)
    Bu kuğu kendisine benzeyen kuğuya dönüp
    “Merhaba” dedi
    (Orta parmak hareket ettirilir)
    “Merhaba”
    (Diğer elin orta parmağı hareket ettirilir)
    Bu kuğu kendisine benzeyen kuğuya dönüp
    “Merhaba” dedi
    (Yüzük parmağı hareket ettirilir)
    “Merhaba”
    (Diğer elin yüzük parmağı hareket ettirilir)
    Bu kuğu kendisine benzeyen kuğuya dönüp
    “Merhaba” dedi
    (Serçe parmak hareket ettirilir)
    “Merhaba”
    (Diğer elin serçe parmağı hareket ettirilir)
    On kuğu arkadaş oldular.
    Birlikte gökyüzüne doğru uçtular
    (İki elle uçma hareketi yapılır)
    Öğretmen parmak oyununu birkaç kez tekrar ettikten sonra oyuna geçer. Oyun da çocuklarında dans edeceği bir müzik açılır. Oyunda farklı selamlaşma hareketlerinden biri öğretmen önceden çocuklara söyler. Örneğin seçilen Tayland ise öğretmen çocuklar dans ederken Tibet, Filipin, Türkiye diye farklı ülkeleri sayar Tayland dediğinde çocuklardan Tayland’ın selamlaşması yapılması beklenir. Oyun bu şekilde farklı ülkelerde seçilerek devam eder. Daha sonra öğretmen çocuklara ‘Somurtkan Ayı’ hikayesini anlatır.
    Somurtkan Ayı
    Ormanda, tüm hayvanlar birbirlerini çok iyi tanırlardı. Fil, zürafa, tavşan, kaplumbağa, baykuş, sincap ve aslan. Hepsi çok iyi arkadaşlardı. Sabah olduğunda bir araya gelir ve gün içinde neler yapacaklarını konuşurlardı. Gerekirse birbirlerine yardım ederlerdi. Fakat hiç kimse ile konuşmayan bir ayı vardı. Bu ayı ormana yeni taşınmıştı. Ormana geldiğinde diğer hayvanlar ona şaşkın gözlerle bakmışlar ve hiçbir şey söylememişlerdi. Ayı da hiçbir şey konuşmadan kendisine bir yuva bulmuştu. Daha sonraki günlerde, ormandaki diğer hayvanlarla karşılaştığında onlara bakıp bekledi. Fakat hiç kimse onunla konuşmadı.Ormandaki hayvanlarda, onun nasıl birisi olduğunu merak ettiler ve hiçbir şey konuşmadığı için ona Somurtkan Ayı adını verdiler. Bir gün, anne tavşan küçük yavrusuna ormanı tanıtıyordu. Ormanda yürürlerken bir yandan da anlatıyordu “Burası bizim yuvamız, bunlar bizim arkadaşlarımız. Bak bu aslan, bu fil, her ikisi de çok güçlüdür”. Tam bu sırada Somurtkan Ayı göründü. Somurtkan Ayı elinde yemek için bulduğu balı tutuyordu. Anne tavşan, hiçbir şey söylemeden yavru tavşanı alıp gidiyordu ki, yavru tavşan “Anne bu kim?” diye sordu. Anne tavşanın cevap vermesini beklemeden Somurtkan Ayı’nın yanına gitti ve nazik bir şekilde “Merhaba, ben yavru bir tavşanım. Sen kimsin?” diye sordu. İşte ne olduysa o zaman oldu.Somurtkan Ayı, kocaman gülümsedi ve “Merhaba tavşancık, ben bir ayıyım” dedi. Anne tavşan olanlara inanamamıştı. Biraz da çekinerek Somurtkan Ayı’nın yanına geldi. “Yavru tavşan sizi rahatsız mı ediyor?” diye sordu. Somurtkan Ayı “Çok sevimli bir yavrunuz var. Onunla tanıştık. Ormanda benimle konuşan ilk o oldu. Kendisine daha çabuk büyümesi ve sağlıklı olması için bu balı vermek istiyorum.” dedi. Anne tavşan balı aldı ve bunun için Somurtkan Ayı’ya teşekkür etti.
    Onun neden bu güne kadar konuşmadığını anlamıştı. Daha sonra anne tavşan, Somurtkan Ayı’yı diğer arkadaşlarının yanına götürdü. Anne tavşan arkadaşlarına Somurtkan Ayı’yı tanıttı ve aslında onun çok güler yüzlü bir ayı olduğunu söyledi. Ormandaki tüm hayvanlar ona nazik bir şekilde “Merhaba” dediler. “Nasılsınız?” diye sordular. O günden sonra Somurtkan Ayı’ya “Bal Kardeş” olarak seslendiler. Ne zaman Bal Kardeş’i görseler “Merhaba” diye selam verdiler. Bal Kardeş de onlara kocaman gülümsedi.
    Öğretmen hikâyeyi anlattıktan sonra çocuklara hikâye hakkında sorular sorar. Hikâye çocukların seçtiği karakterlerle drama edilir. Etkinlik sonunda çocuklarla yapılan etkinlik hakkında duygu ve düşünceleri sorulur. Etkinlik çocukların bu hikâyeyi resim haline dönüştürmesiyle sonlandırılır.
    MATERYALLER
    Resim kâğıdı, boya kalemleri
    SÖZCÜKLER
    Selamlaşma
    KAVRAMLAR

    AİLE KATILIMI

    DEĞERLENDİRME
    -Selamlaşma etkinliğini beğendiniz mi?
    -Farklı ülkelerin selamlaşma hareketlerini nasıl buldunuz, en çok hangisini beğendiniz?
    -Siz olsaydınız nasıl bir selamlaşma hareketi yapmak isterdiniz?
    -Somurtkan ayı hikayesinde ayı ormana yeni mi gelmişti?
    – Somurtkan ayı hikâyesinde ayı ile neden konuşmuyorlardı?
    -Somurtkan ayının yanına gelen ilk kim oldu ve ne yaptı?
    – Somurtkan ayı tavşana nasıl davrandı?
    – Sınıfımıza yeni bir çocuk gelse siz nasıl davranırdınız?

    #909

    zeynepkocak
    Participant

    15.10.2018
    GEOMETRİK ŞEKİLLER
    Etkinlik Çeşidi: Matematik-Sanat-Oyun Etkinliği (Bütünleştirilmiş Küçük-Büyük Grup Etk.)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay (5 Yaş)
    Grup Adı: Kar Taneleri

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 8:Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri:
    Nesne/ varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
    Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
    Göstergeleri:
    Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
    Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
    Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
    Kazanım 14:Nesnelerle örüntü oluşturur.
    Göstergeleri:
    En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.
    Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi söyler.
    Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.
    MOTOR GELİSİM
    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Belirlenen mesafede yuvarlanır.
    Belirlenen mesafede çift ayakla ileriye doğru atlar.

    Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Tek ayak üzerinde durur.
    Tek ayak üzerinde sıçrar.
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Malzemeleri keser.
    Malzemeleri yapıştırır.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklarla selamlaşarak sınıfa girer. Elinde bulunan geometrik şekiller hakkında sohbet etmeye başlar. Geometrik şekillerin isimlerini, özelliklerini söyler. Çevresinde bulunan şekilleri örnek gösterir ve çocuklardan örnek vermeleri ister. Çocuklara şekiller hakkında sorular; dikdörtgenin kaç kenarı var? Çember ve dairenin farkı nedir? Tarzı sorularla çocukların bilgilerini pekiştirir. Daha sonra şekillerin kesilmiş bir örneğini tüm çocuklara tekrar gösterir ve ellemelerini ister. Öğretmen üçgen şeklinin farklı çizilmişlerini de gösterir çocuklarda farklı üçgenlerinde olabileceğini söyler.Bu işlem her çocuğa yapılarak devam eder. Öğretmen karışık şekilde bir çocuğun gözünü kapatır ve herhangi bir şekil vererek bu şeklin ne olduğunu tahmin etmesi ister. Her çocuk yapana kadar devam eder. Her çocuk yaptıktan sonra öğretmen çocuklara çizilmiş geometrik şekilleri dağıtır ve kesmeleri ister. Kesilen şekillerle bir örüntü oluşturur. Çocuklara örüntü hakkında bilgi verdikten sonra oluşan örüntü hakkında sorular sorar. Eksik bırakılan örüntüyü tamamlattırır, eksik olanı söylemelerini sağlar. Öğretmen çocukları 5erli 4 gruba ayırır. Her gruba aynı malzemeleri verir, her gruba farklı konu söyler. Birinci grup hayvanlar, ikinci grup bitkiler, üçüncü grup insan, dördüncü grup taşıtlar. Her gruba karton, makas, yapıştırıcı ve renkli kalemler vererek kestikleri geometrik şekillerden resim oluşturmalarını ister. Oluşturan resimler hakkında sohbet edilir.öğretmen daha önce büyük boyda kesmiş olduğu şekilleri yerlere yapıştırır. Öncelikle her çocuk bir şeklin üstüne gelir ve her çocuk tek tek üstünde olduğu şeklin özelliklerini söyler ve örnek verir. Öğretmen ‘dikdörtgenler yer değiştirsin’ şeklinde yönerge verir ve çocuklar yer değiştirir bu işlem yerde bulunan şekiller kadar devam eder. Daha sonra öğretmen müzik açar her çocuk dans etmesi istenir müzik durunca bir şeklinde üstünde çıkarlar ve öğretmen ‘kareler 4 kere zıplasın’ der, tekrar müzik devam eder müzik durunca daireler üstünde olan çocuklara daire hakkında soru sorar. Her şekil hakkında bir işlem yapana kadar oyun devam eder. Çocuklar istedikleri şekilde dans ederek etkinlik sonlandırılır.

    MATERYALLER
    Geometrik şekiller,yapıştırıcı,makas
    SÖZCÜKLER

    KAVRAMLAR
    Daire, çember, üçgen, kare, dikdörtgen, elips,kenar,köşe
    AİLE KATILIMI
    Ailelere çocukların çevresinde bulunan geometrik şekiller hakkında sohbet etmeleri, ev içinde bu şekillere örnekler vermeleri istenir.
    DEĞERLENDİRME
    -Daireye ve çembere örnek sınıfımızda ne var?
    -Karenin kaç kenarı ,kaç köşesi vardır?
    -Dikdörtgenin kaç kenarı, köşesi vardır?
    -Sınıfımız da daire, üçgen,kare şeklinde ne var?
    -Hangi şekillerin birbirine benzeyen özellikleri var?
    -Hangi şekillerin kenarlar sayıları birbirine eşit?
    UYARLAMA
    İşitme yetersizliği olan çocuk var ise; Sohbet sırasında çocuğa soru sorulduğunda daha uzun süre tanınır, etkinlikte daha kısa ve anlaşılır cümleler söylenir. Öğrencinin zorlandığı etkinlikte öğretmen model olur.

    #910

    bestesahinturk
    Participant

    08.10.2018
    SICAK-SOĞUK
    Etkinlik Türü: Oyun-Türkçe-Sanat Etkinliği ( Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği
    Yaş Grubu: 48ay+
    Kazanım ve Göstergeler
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
    İpuçlarını birleştirerek tahmin söyler.
    Gerçek durumu inceler.
    Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
    Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Sınıfa biri soğuk diğeri çocukların elini sokabileceği kadar sıcak iki kase su getirilir. Çocuklardan içlerinde ne olduğunu tahmin etmeleri istenir. Sıra ile çağırılıp suya herkesin suya dokunması ve hangisinin sıcak hangisinin soğuk olduğu söylenmesi istenir. Sıcak ve soğuk nesneler hakkında sohbet edilir. Daha sonra öğretmen sıcak soğuk oynanacağını söyler. Ebe seçilip bir eşya saklanır, sınıftaki herkesin yeri görmesi sağlanır. Diğer öğrencilerin ebe olan kişiye eşyaya yaklaştıkça sıcak, uzaklaştıkça soğuk ipuçlarını vermesi ile saklanan nesneyi buldurması sağlanır. Çocukların ilgisine göre oyun sürdürülür. Son saklanan nesne bir hikaye kartı olur. Kart bulunduktan sonra sınıf oturma düzenini sağlar ve hikaye saati ile gün sonlandırılır.

    Materyaller
    Biri sıcak su dolu diğeri soğuk su dolu iki kap, saklanacak nesneler, hikaye kartları
    Sözcükler
    yakın-uzak, saklamak
    Kavramlar
    sıcak-soğuk
    Aile Katılımı
    evde sıcak-soğuk olan nesneler gösterilir üzerine sohbet edilir.
    Değerlendirme
    Ebe olan kişiler saklı nesneyi bulmakta zorlandı mı
    Deney etkinliği hoşlarına gitti mi
    Sıcak-soğuk oyunu eğlenceli miydi
    Hikayeyi beğendiler mi
    Uyarlama
    Sınıfta down sendromlu öğrenci için yönergeler sıra ile açık ve net bir şekilde belirtilir. Sıcak soğuk oyununda ebe seçilirse rehberlik edilir.

    #911

    bestesahinturk
    Participant

    15.10.2018

    DUYGUMA KOŞUYORUM
    Etkinlik Çeşidi: Türkçe-Oyun-Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş grubu: 48ay+
    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
    Dil Gelişimi
    Kazanım 5- Dili iletişim amacı ile kullanır.
    Göstergeleri: Konuşmak için sırasını bekler.
    Sohbete katılır.
    Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    Sosyal-Duygusal Gelişim
    Kazanım 4- Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
    Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler.
    Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.
    Kazanım 5- Bir olay ya da durumla ilgili duygularını uygun yollarla gösterir.
    Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar.
    Motor Gelişim
    Kazanım 2- Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
    Kazanım 5- Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklarla birlikte daire şeklinde oturur. Okula başlamadan neler yapıyordunuz diyerek sohbeti başlatır. Daha sonra,
    -Okula ilk geldiğiniz gün nasıl hissettiniz?
    -Okula başlayacağınızı duyunca neler hissettiniz?
    -Şimdi neler hissediyorsunuz?
    -Sizi neler korkutur, şaşırtır, mutlu/üzgün eder?
    -Başkalarını neler korkutur, şaşırtır, mutlu/üzgün eder? sorularını sorar ve söz hakkı alan çocukarın duygu kartları ile konuşmasına fırsat verir.
    Konuşma bittikten sonra çocuklara küçük duygu kartlarından seçtirilir. Sınıfın 4 köşesine büyük duygu kartları konur. Bütün çocuklar ortaya alınır. Müzik açılır herkesten dans etmesi istenir. Müzik durunca herkesin duygusuna koşması ve durması beklenir. Durdukları zaman o ifadeyi yapıp heykel olurlar. Çocukların ilgisine göre oyun devam eder.
    Daha sonra masalara geçilir ve boya kalemleri dağılıtır. Çocuklardan kendilerini en mutlu hissetikleri günü resmetmeleri istenir.

    Materyaller
    Duygu kartları, boya kalemleri, resim kağıdı
    Kavramlar
    Duygu (Mutlu/Üzgün/Korkmuş/Şaşkın)
    Aile Katılımı
    Evde duygular üzerine sohbet edilmesi istenir.
    Değerlendirme
    Oyunu sevdiler mi
    Tekrar oynamak isterler mi
    Duygu kartlarının yeri değişince zorlandılar mı
    Uyarlama
    Sınıftaki down sendromlu öğrenciye duygu kartlarının yeri değiştikten sonra bulması için rehberlik edilir.

    #912

    zeynepkocak
    Participant

    29 EKİM 1923 CUMHURIYET BAYRAMI
    Etkinlik Çeşidi: Sanat – Müzik Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük grup etkinliği)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay( 5 yaş)
    Grup Adı: Kar Taneleri
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 21: Atatürk’ü tanır ve Türk toplumu için önemini açıklar.
    Göstergeleri:
    Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler.
    Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    Konuşurken/şarkı söyler sesinin tonunu ayarlar.
    Konuşurken /şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
    Kazanım5: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Malzemeleri keser.
    Malzemeleri yapıştırır.
    Kazanım5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:
    Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklarlar selamlaşır çocuklarla sohbet ettikten sonra etkiliğe başlar. Etkinlikte 29 Ekim’in öneminden bahseder. İlk olarak Cumhuriyetin ne olduğu bu bayramı neden kutladığımızı anlatarak devam eder.’ Cumhuriyet; yurttaşların seçme ve seçilme hakkının olduğu bir yönetimdir. Ulus temsilcilerinin kabul ettiği yasalarla ülkenin yönetilmesidir. Cumhuriyet yönetiminde söz ulusundur. Cumhuriyet’i korumak, kollamak, yaşatmak her yurttaşın görevidir. Cumhuriyet adı verilen yönetim biçimlerinde halk, yönetimini beğenmediği yöneticileri, belli aralıklarla yinelenen seçimlerde değiştirebilmek olanağına sahiptir. Türkiye Devletinin yeni yönetimi biçimi Cumhuriyet, yeni ismi “Türkiye Cumhuriyeti Devleti” olarak belirlenmiştir. Atatürk, kurulan Türkiye Cumhuriyetinin ilk cumhurbaşkanı olmuştur. Halk da Cumhuriyetin ilanını sevinç ve coşku ile karşılamıştır.
    Cumhuriyet idaresinde devlet anayasaya uygun kanunlarla idare edildi. Kanunlar ise halkın seçtiği miller vekilleri yapar. Devlet başkanına Cumhurbaşkanı denir. Atatürk Türkiye’yi “Çağdaş uygarlık düzeyine çıkarmak” amacıyla bir dizi yenilikler yapmıştır
     Kadınlara erkeklerle eşit haklar verilmesi
     Şapka ve kıyafet yeniliği
     Yeni Türk harflerinin kabulü
    Sümerbank kuruldu.’ Anlatımından sonra 29 Ekimle ilgili belgeseli izletir.( https://www.youtube.com/watch?v=7uElQrTKitk). Öğretmen belgesel hakkında çocuklara sorular sorar. Sohbette bahsettiği konular hakkında sorular sorar.Öğretmen bu etkinlikten sonra Atatürk resimlerini dağıtır ve belgeselden , anlattıklarından yola çıkarak çocuklardan Atatürk resmini ve kendi fotoğrafları kullanarak kolaj çalışması yaptırır.Yapılan resimlerde çocukların ne çizdikleri sorulur.daha sonra çocuklara müzik etkinliği için nefes açma çalışmaları yapılır. Bir balon şişir gibi üflenir , elimiz toz olmuş tozları uçurmak için nefes kısa kısa geri verilir,çocuklardan çığlık atmaları istenir, Çocuklar haydi hep birlikte bahçeye çıkalım. Bahçemizde rengarenk çiçekler var. Bakalım hangisi daha güzel kokuyor. Hep birlikte koklayalım, Kaz, yılan vb. hayvanların çıkardığı tıslama sesi taklidi yapılır. Korkma taklidi “Yüze korkma ifadesi verilir ve dışarıya doğru aaaaa diyerek nefes verilir.” Dinlenme ya da rahatlama hareketi “Kolları yukarıya doğru kaldırırken burundan derin nefes alınır, aşağıya indirirken ağızdan nefes verilir.” Nefes çalışması yaptıktan sonra çocuklara ‘Cumhuriyet Hürriyet demek’ şarkısı dinletilir. Dinletildikten sonra öğretmen tekrar eder daha sonra çocuklarla söyler. Müzik eşliğinde çocuklar ve öğretmen tekrar söyler. Şarkı öğrenildikten sonra öğretmen ritim araçlarını dağıtır ve çocuklarla ritim çalışması yapar.( https://www.youtube.com/watch?v=xBIaqrzrs0w)

    MATERYALLER
    Atatürk resimleri, renkli boyalar, çocukların fotoğrafları
    SÖZCÜKLER
    Cumhuriyet, Atatürk, bağımsızlık
    KAVRAMLAR

    AİLE KATILIMI
    -Ailelerden kendi çocukluk döneminde 29 Ekim’in nasıl kutlandığına dair hikâyeler anlatmaları varsa resim, video göstermeleri istenir.
    -29 Ekim’in öneminden bahsetmeleri istenir.
    DEĞERLENDİRME
    -Cumhuriyet sözcüğünü daha önce duydunuz mu? Duyduysanız sizin ne anlam ifade ediyor?
    -Cumhuriyet Bayramı ne zaman kutlanır?
    -29 Ekim neden kutlanıyor?
    -29 Ekimle olan yenilikler nelerdir?
    -Cumhurbaşkanı kime denir?
    -Cumhuriyet bizler için ne önemlidir?
    -Yenilikler hangi olay sayesinde olmuştur?

    UYARLAMA
    -Sınıfta otizm spektrum bozukluğu(osb) olan çocuk varsa;Çocuğun belgesel izlerken net ve doğrudan göreceği bir yere oturtmalıdır. Sınıftan sık sık çıkıyorsa kapıya uzak oturtmalıdır. Sorulan sorular daha anlaşılır ve jest mimiklerle ilgisi çekilmelidir.Motor becerisi zayıf ise fiziksel yardım yada model olunmalıdır.

    #913

    bestesahinturk
    Participant

    22.10.2018
    MISIR PATLATIYORUZ

    Etkinlik çeşidi: Türkçe Etkinliği-Drama Etkinliği-Oyun Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu: 48-60 ay
    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Sohbete katılır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
    Göstergeleri: Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
    Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler.
    Görsel materyalleri açıklar.
    Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 2: Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
    Göstergeleri: Teyze/amca gibi yakın akrabalarının özelliklerini söyler.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Belli bir yüksekliğe zıplar.
    Kazanım 2: Denge hareketlerini yapar.
    Göstergeleri: Konma ile ilgili denge hareketlerini yapar.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocuklar daire şeklinde oturur. Öğretmenin ailede kimler vardır, kim genç kim yaşlı, ailemizdeki yaşlılar kimdir soruları ile aile ve genç-yaşlı kavramları üzerine sohbet edilir. Öğretmen önceden hazırladığı anne-baba-çocuklar- dede/nine den oluşan kartları çocuklara gösterir. Bunlar kimdir, hangisi nasıl yürür konuşur taklit edilir. Aralarındaki farklar sorulur, kim genç kim yaşlı söylenmeleri istenir.
    Daha sonra ‘annemiz bize mısır patlamış’ denilerek mısır patlatma oyunu için küçük bir halka oluşturmaları istenir. Öğretmenin ‘şimdi hep birlikte biz de mısır patlatacağız. Ocağımızı yakalım, mısırları tavaya atalım lezzetli olması için biraz yağ ve tuz ekleyelim, mısırlarımızın ısınmasını bekleyelim’ yönergesi ile oyun başlatılır. Öğretmen bir mısır patladı dediğinde çocuklar ‘pat’ sesi ile bir kere zıplar. İki mısır patladı dediğinde çocuklar ‘pat pat’ diye iki kere zıplar. Oyun bu şekilde yönlendirmelerle mısırların hepsi ısındı denilip çocukların ‘pat’ sesi ile zıplamasıyla ilgileri kaybolana kadar devam eder.
    Etkinlik bitiminde ‘anneni seviyorsan alkışla’ adı şarkıda hep beraber dans edilir.

    MATERYALLER
    drama kartları, ‘anneni seviyorsan alkışla’ şarkısı
    KAVRAMLAR
    genç-yaşlı
    AİLE KATILIMI
    evde soy ağacı yapılması istenir
    DEĞERLENDİRME
    Çocuklar oyunu sevdi mi
    Oyun oynarken zorlandılar mı
    Şarkıyı sevdiler mi
    Gün içerisinde en çok neyden hoşlandılar
    UYARLAMA
    Sınıfta down sendromlu öğrenciye saymada yardım edilir. Yönergeler açık ve net biçimde sıra ile söylenir.

    #914

    aysegulyildiz
    Participant

    01.02.2018

    ETKİNLİĞİN TÜRÜ:Oyun Etkinliği , Sanat Etkinliği , Türkçe Dil Etkinliği
    (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği )

    YAŞ: 60-72 Ay

    ETKİNLİĞİN ADI : ‘’ Tanışalım, Kaynaşalım ‘’

    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ:

    BİLİŞSEL GELİŞİM:
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerini söyler.
    Kazanım 5. Nesne ve varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.
    Kazanım 10. Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri: Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.

    DİL GELİŞİMİ:
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır.
    Kazanım 7. Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM:
    Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.
    Göstergeleri: Adını, soyadını, yaşını, fiziksel özelliklerini ve duyuşsal özelliklerini söyler.

    MOTOR GELİŞİMİ:
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri üst üste/yan yana/iç içe dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak şekilde bir araya getirir.

    KAVRAMLAR:
    Mekan: Aşağı-Yukarı
    Renk: Sarı
    Altıgen

    SÖZCÜKLER:
    Polen, petek

    MATERYALLER:
    Arı resmi, tahta çubuk, yapıştırıcı, küçük altıgen şeklinde kağıtlar, küçük çiçek şeklinde kağıtlar, kağıt, boya kalemleri

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen sınıfa girer ve önceden hazırlamış olduğu arı maketiyle ‘’Merhaba, ben yeni stajyer öğretmeniniz Ayşegül bir süre beraber olacağız bu da arkadaşım Arı bugün bize eşlik edecek haydi Arı’ya hoş geldin diyelim.’’der. ‘’Arı bizden güzel bir çember oluşturmamızı istiyor misafirimizi kırmayalım, güzel bir çember oluşturalım ve olduğumuz yere oturalım.’’diye ekler. Öğretmen elindeki arı maketini öğrencilerin göreceği şekilde tutarak sohbet etmeye başlar. ‘’Arı hakkında neler biliyorsunuz?’’, ‘’Hiç arılarla ilgili bir şey veya belgesel izlediniz mi?’’, ‘’Sizce arıların türleri var mıdır?’’, ‘’Arılar sadece sarı renkte mi olur?’’, ’’Çeşidini bildiğiniz arıları söyler misiniz?’’, ‘’Arıların görevleri nelerdir?’’, ‘’Nerelerden bal yapmak için polen toplar?’’, ’’Arı gördünüz mü, nerelerde gördünüz?’’ gibi sorular sorar. Sohbetten sonra öğretmen ‘’Her çiçekten bal alırsın, bütün çiçekler ayağa kalksın.’’diyerek öğrencilerle birlikte ayağa kalkar.
    Öğretmen önceden hazırlamış olduğu altıgen kağıtları ve çiçekleri öğrencilere gösterir. Çiçekleri tek tek öğrencilerin yakalarına takarken ‘’Şimdi hepiniz birer çiçeksiniz ve arkadaşım Arı sizlerden topladığı polenlerle petek oluşturup bal yapmak istiyor. Adını sorduğu kişinin elindeki poleni çemberin ortasına yerleştirmesini istiyor. Haydi ona yardım edelim ve petek oluşturalım.’’der. Öğretmen oyunu uygularken adını söyleyen öğrencinin yakasındaki çiçeğe adını yazar. Öğretmen verdiği yönergelerle (poleni diğerinin yanına koy, diğerinin altına yerleştir vb.) öğrencilerin peteği oluşturmasına yardımcı olur. Oyun böylece sona erer. Daha sonra öğretmen bir şarkı açar ve ‘’El çırpalım birazda oynayalım yavaş yavaş masaya oturalım.’’diyerek öğrencilerin masaya oturmasını sağlar.
    Öğretmen önceden hazırladığı kağıtları öğrencilere göstererek ‘’Bu sayfada bir arı var. Bu arının bal yapmak için çiçeklerden polen toplaması gerekiyor. Fakat çiçek bahçesini bulamadığı için toplayamıyor. Haydi ona istediğimiz kadar çiçeklerden oluşan rengarenk bir çiçek bahçesi hazırlayalım ve bal yapmasına yardımcı olalım.’’der ve öğrencilerin çizdiği resimlerle etkinlik sona erer. Öğretmen elinde hazırladığı arı maketiyle beraber öğrencilere teşekkür eder.

    UYARLAMA
    Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bir Çocuk Varsa;
    İfade edici dilde problemi olan çocuk varsa, sorulan sorulara ve verilen komutlara tepki vermesi için yeterli süre tanınır eğer konuşmuyorsa görsel olarak işaret ederek kendisini ifade etmesi sağlanır.

    DEĞERLENDİRME SORULARI:
    BETİMLEYİCİ SORULAR:
    Petek yapmak için ne kullandık ?
    Petek yaparken kullandığımız materyal ne renkti ?

    DUYUŞSAL SORULAR:
    Arıya yardım etmek size ne hissettirdi ?

    KAZANIMLARA YÖNELİK SORULAR:
    Petek oluşturmak için nelere ihtiyacımız vardı ?
    Petek parçaları(temsili) hangi geometrik şekildeydi ?

    YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRME SORULAR:
    Daha önce hiç arı kovanı gördünüz mü ? Nerede gördünüz ?
    Petekler nerelerde yapılırlar ?
    Arıcılıkla uğraşan insanlar arılar onlara zarar vermesin diye nasıl önlem alırlar ?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 286 total)

You must be logged in to reply to this topic.