EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

Home Forums Forum in Turkish EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

This topic contains 285 replies, has 49 voices, and was last updated by  aybukesahiin 1 year, 8 months ago.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 286 total)
  • Author
    Posts
  • #885

    aybukesahiin
    Participant

    ETKİNLİĞİN UYGULANDIĞI TARİH:08.10.2018
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ TÜRKÇE DİL-SANAT-OYUN ETKİNLİĞİ
    YAŞ GRUBU: 48AY (4 YAŞ)
    ETKİNLİK ADI: SONBAHAR
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL ALAN
    Kazanım15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
    Göstergeler
    Parçaları birleştirerek bütün elde eder.
    MOTOR ALANI
    Kazanım1:Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeler
    Yönergeler doğrultusunda yürür.
    Yönergeler doğrultusunda koşar.
    SOSYAL DUYGUSAL ALAN
    Kazanım3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri
    Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.
    Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocuklar yarım ay şeklinde oturtulur ve öğretmende karşılarına oturur. Etkinliklere başlamadan önce çocuklara sırasıyla;
    Biz şimdi hangi mevsimdeyiz?
    Sonbahar mevsiminde neler olur?
    Sonbahar mevsiminde nasıl giyiniriz?
    Yapraklar neden dökülür?
    Dökülen yapraklar hangi renk olur?
    Yağmur en çok hangi mevsimde yağar?
    Yağmur yağdığı zamanlarda neler olur? soruları sorularak sohbete başlanır. Sohbet sonrasında ‘’Ben Bir Ağacım’’ adlı parmak oyunu öğretmen rehberliğinde çocuklarla birkaç kez tekrar edilir.
    BEN BİR AĞACIM
    Ben bir ağacım
    (Kollar yukarıya kaldırılır)
    Dallarım var benim
    (Eller öne uzatılır)
    Dallarım bir çiçek açtı
    (1.parmak açılır)
    Dallarım iki çiçek açtı
    (2.parmak açılır
    Dallarım üç çiçek açtı
    (3.parmak açılır)
    Dallarım dört çiçek açtı
    (4.parmak açılır)
    Dallarım beş çiçek açtı
    (5.parmak açılır)
    Bir rüzgar çıktı vuuu vuuu
    (Kollar iki yana sallanır)
    Yağmur yağdı şıp şıp şıp
    (Kollar önde yağmur yağma hareketi yapılır)
    Tüm yapraklarım döküldü
    (Kollar aşağı indirilir.)

    Öğretmen tarafından farklı renk, boyut ve dokudaki 20 adet yarısı kesilmiş yaprak, a4 kağıtları, ip, muffin kapları, kağıt bardak altlığı, boya kalemleri, pastel boyalar, makas, yapıştırıcı masaya konur. Öğrenciler masaya oturtulur ve her öğrenciye a4 kağıdı ve yarısı kesilmiş olan yaprak dağıtılır. Öğrencilerin yaprakların yarısını a4 kağıdına yapıştırmalarına ve yaprakların diğer yarılarını çizerek tamamlamalarına rehberlik edilir. Tamamlanan yapraklar üzerine sohbet edilir. Yapraklar çeşitli hayvan ve karakterlere benzetilir. Öğretmen rehberliğinde her öğrenci masaya konmuş olan malzemeleri kullanarak kendi yaprağından bir karakter oluşturur.
    Etkinlik tamamlandıktan sonra çocuklar sınıfın ortasına geçilir. Öğretmen rehberliğinde ‘Kırmızı-Sarı ve Turuncu Yaprak’’ oyunu oynanır.
    KIRMIZI-SARI VE TURUNCU YAPRAK OYUNU
    Öğretmen a3 kağıdına çıkarttığı sarı, yeşil ve kırmızı renk yaprak resimlerini farklı köşeler koyar. Bu köşelerin isimlerini çocuklara belirtir. Çocukların sınıfın ortasına alır. Öğretmen ‘’kırmızı yaprak’’ deyince çocuklar kırmızı yaprak resminin olduğu köşeye koşarlar. ‘’Sarı yaprak’’ ve ‘’turuncu yaprak’’ deyince de ilgili köşeler koşarlar. Çocuklar gruplara ayrılarak her gruba bir köşenin ismi verilir. Grup şeklinde oyun devam ettirilebilir.

    MATERYALLER
    Farklı renk, boyut ve dokudaki 20 adet yarısı kesilmiş yaprak, makas,
    a4 kağıtları, ip, muffin kapları,kağıt bardak altlığı, boya kalemleri, pastel boyalar, yapıştırıcı, a3 kağıdına çıkartılan sarı, yeşil ve kırmızı renk yaprak resimleri

    SÖZCÜKLER
    Mevsim, sonbahar, yaprak, yağmur, dökülmek, ağaç, dal, çiçek, rüzgar
    KAVRAMLAR
    Renk, büyük küçük, sayı sayma

    UYARLAMA
    İşitme Güçlüğü
    Yapılan etkinliklerde çocuğa rol model olunur. Parmak oyununda hareketler biraz daha yavaş ve birkaç kez tekrarlayarak yapılır.

    AİLE KATILIMI
    Dışarıda yürürken yerde gördüğü yaprakların renkleri, dokuları, çizgileri hakkında soru sorularak sohbet edilmesi istenir.

    DEĞERLENDİRME
    Yaptığımız etkinlikte hangi renk yapraklar vardı?
    Etkinliğimizde hangi malzemeleri kullandık?
    Etkinliği yaparken neler hissettiniz?
    Yaprağınızı tamamlarken heyecanlandınız mı?
    Yaprağınızı tamamladıktan sonra çizdiğiniz yaprağı beğendiniz mi?
    Yaprağınızdan oluşturduğunuz karakterinize bir isim vermek isterseniz adını ne koyardınız?
    Sizin bir yaprağınız olsa yaprağınızın hangi renk olmasını isterdiniz?
    Yapraklar oyununu oynarken eğlendiniz mi?

    #886

    ilaydanazkoc
    Participant

    Etkinliğin Adı:1 RAKAMINI ÖĞRENİYORUZ.
    Okulun adı:Başak anaokulu
    Öğretmenin Adı ve soyadı:İlayda Naz Koç
    Tarih:08.10.2018
    Etkinlik Çeşidi:Bütünleştirilmiş Türkçe, oyun ve sanat etkinliği
    Yaş grubu:48-60 ay
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerde bulunur.
    Göstergeleri: Nesne durum olayla ilgili tahminini söyler.
    Kazanım 4:Nesneleri sayar.
    Göstergesi:Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
    Dil Gelişimi
    Kazanım 7:Dinledikleri ve izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergesi:Dinledikleri ve izledikleri hakkında yorum yapar.
    Motor Gelişim
    Kazanım 4:Küçük kas kullanımını gerektiren hareketler yapar
    Göstergeleri:
    Malzemeleri yapıştırır.
    Nesneleri kopartır/yırtar.
    Malzemelere elleriyle şekil verir.
    Sosyal duygusal alan
    Kazanım 10
    Sorumluluklarını yerine getirir.
    Göstergesi:Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.

    MATERYALLER

    Gramafon kağıtları,yapıştırıcılar,kartonlar,bilgisayar,akıllı tahta,çeşitli kalemler
    SÖZCÜKLER –

    KAVRAM
    SAYI/SAYMA: 1-20 ARASI SAYILAR
    AİLE KATILIMI
    Aileleriyle beraber bugün öğrendikleri 1 rakamını fasulyelerden oluşturabilecekleri söylenilir.
    UYARLAMA
    Sınıfta bulunan ortopedik yetersizliği çocuk varsa bedensel çalışmada onunda yapabilmesi sağlanılır.Sanat etkinliğinde masa çocuğun ulaşabileceği konuma getirilir.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Eğitimci çocuklardan U şeklinde hazırlanmış sandalyelere oturmalarını ister.Bütün çocuklar oturduktan sonra bugünkü konumuzun 1 rakamı olduğunu ve bir rakamıyla ilgili bilgi edineceklerini söyler.Eğitimci 1 rakamını daha önce gördünüz mü?.Gördüyseniz nerelerde gördünüz? Gibi sorular sorar.Daha sonra eğitimci 1 rakamıyla ilgili eğitci video açar ve eğitici videodaki sorulan sorular kısmında durdurularak tek tek yanıt vermeleri için eğitimci bütün çocuklara söz hakkı ve süre tanır ve etkinlik bitirilir. Eğitimci oyun etkinliği için sınıftaki materyallerin dikkatlice keşif edilip incelemeleri istenilir.Bu keşiflerinden sonra tüm çocuklara sınıfta 1 adet bulunan nesneler sorulur.Bütün çocukların yanıt vermesi beklenilir.Ardından eğitimci çocuklara 1 kere zıplayacaklarını ve 1 kere el çırpacaklarını belirtir ve yönlendirir.Daha sonrasında kalem kutularını almaları için zaman tanınır ve kalemler alındıktan sonra kalemler ile 1 rakamı oluşturmaları sağlanır ve sandalyelerini düzeltmeleri istenilir.Tüm çocukların halının etrafında çember oluşturmaları sağlanır ve çocuklardan ilk olarak çocuklardan üç kişi seçilir ve daha önceki etkinliklerde öğrendikleri 1 rakamını halı üzerinde vücutlarıyla oluşturmaları için yönlendirilir.Bütün çocukları sırayla yapmaları için zaman tanınıp vücutları ile oluşturması için yönlendirilir.Bütün çocuklar yaptıktan sonra etkinlik bitirilir.Eğitimci sanat etkinliği için masalara geçmelerini ister.Eğitimci 1 rakamıyla ilgili sanat etkinliği yapacaklarını söyler.Eğitimci sınıfı iki büyük gruba böler.Önlerine de 1 rakamı ile olan büyük kartonları koyar.Eğitimci masalara gerekli olan malzemeleri(gramafon kağıdı,1 rakamı olan kartonlar,yapıştırıcılar)koyar.Çocuklardan da bu malzemeleri yırtma ve yuvarlama,yapıştırma yöntemi anlatılarak bu yöntemle tamamlamaları istenilir.Tüm çocukların eşit bir şekilde yapması istenilir.ve zorlanan çocuklara yardım edilir.Tamamlandıktan sonra etkinlik bitirilir.
    DEĞERLENDİRME
    1 rakamıyla ilgili yaptığımız etkinlikte neler hissetiniz?
    Sanat etkinliğinde hangi malzemeleri kullandık?
    1 rakamını daha önce nerede gördünüz?
    Sınıfımızda 1 tane olan nesneleri bulurken zorlandınız mı?

    #887

    ilaydanazkoc
    Participant

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKULÖNCESİ ÖĞRETİM PROGRAMI
    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
    OKULUN ADI:BAŞAK ANAOKULU

    YAŞ GRUBU:48-60 AY

    ÖĞRETMENİN ADI:İLAYDA NAZ KOÇ
    TARİH:15.10.2018

    13:00-13:15 Güne Başlama Zamanı: çocukların toparlanması ve güne hazır bulunuşluğunu sağlamak amacıyla sohbet edilir.
    13:15-14:30 Oyun zamanı: Öğrenme merkezlerinde oyunlar oynanılır.
    14.30-15:00Kahvaltı,Temizlik Zamanı:İkindi kahvaltısı yapılır.
    15:00- 16:30 Etkinlik Zamanı:Temizlik ile ilgili bütünleştirilmiş hikaye,yapboz(eşleştirme kartları) ve kaçışan mikroplar deneyi
    16:30 17:00 Günü değerlendirme zamanı: gün içerisinde yapılan tüm faaliyetler burada değerlendirilir.
    Çocuklar küçük bir halka şeklinde oturtularak gün içerisinde yaptıkları faaliyetler hakkında açık uçlu sorular yöneltilerek fikirleri söyletilir.
    17:00-18:00 Eve gidiş: Çocuklar hazırlanır ve ailelerine teslim edilir.

    DEĞERLENDİRME
    ÇOCUK AÇISINDAN: çocuklar için hem eğlendikleri hem de öğrendikleri bir gün oldu. Yapılan sanat çalışması onları çok mutlu etti.
    ÖĞRETMEN AÇISINDAN: çocuklar ile beraber eğlenceli ve dolu bir gün geçirildi. Etkinliklerde yer alındı.
    PROGRAM AÇISINDAN: belirlenen amaç ve kazanımlara uygun olarak etkinlikler planlandı ve uygulandı. Uygulamada herhangi bir aksaklık yaşanmadı.

    Okulun adı: Başak anaokulu
    Yaş grubu: 48-60 ay
    Öğretmenin adı: İlayda naz koç
    Etkinliğin adı: Temizlik ile ilgili bütünleştirilmiş hikaye,yapboz(eşleştirme kartları) ve kaçışan mikroplar deneyi

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel gelişim:
    Kazanım 6:Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşletirir.
    Gösterge:Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
    Kazanım 17:Neden-sonuç ilişkisi kurar.
    Bir kısmı verilen öyküyü tamamlar.

    Dil gelişimi:
    Kazanım 5:Dili iletişim amacıyla kullanılır.
    Göstergeler:
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Duygu düşünce ve hayallerini söyler.
    Sosyal duygusal alan:
    Kazanım 15:Kendine güvenir.
    Grup önünde kendini ifade eder.
    Kazanım 10:Görsel materyalleri okur.
    Görsel materyalleri inceler.
    Görsel mateyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    Kavramlar:Aynı-Farklı benzer.Temiz/kirli
    Sözcükler:mikrop,kaçışmak
    Materyaller: evde hazırlanmış yap-boz(eşletirme kartları)20 adet,karabiber,kalem,sıvı sabun,iki adet poster
    Aile katılımı: Sınıfta öğrendiğimiz temizlik kurallarını ailenizle birlikte uygulayabilirsiniz.

    Uyarlama: Sınıf içerisinde az bir şekilde görme problemi olan bir çocuk varsa eşleştirme kartları daha az sayıda ve daha az ayrıntılı seçilir.Fen ve doğa etkinliği ise onun görebilmesini kolaylaştırmak için daha küçük bir kap seçilir ve etkinlik o şekilde yaptılır.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Eğitimci çocuklar gelmeden temizlik konusu ile ilgili olan posterleri sınıfta bulunan belirli öğrenme merkezlerine çocukların ilgilerini çekicek bir şekilde asılır ve çocukların dikkatini çekmesi beklenilirEğitimci çocuklardan ‘’u’’ şeklinde hazırlanmış sandalyelere oturmalarını ister.Eğitimci çocuklarla birlikte temizlik hakkında konuşur ve sorular sorulur.Temizlik hakkında nelere dikkat etmeliyiz?Ailenizle uyguladığınız temizlik alışkanlıkları nelerdir?
    .Bütün çocukların cevap vermesi beklenir ve bütün çocuklara söz hakkı tanınılır.Eğitimci ‘’Sabah kalkınca’’ isimli parmak oyunu hareketleri ile birlikte gösterir ve ardından tüm çocuklar ile birlikte tekrar edilir, eğitimci yardımıyla parmak oyunun öğrenilmesi beklenilir.
    SABAH KALKINCA

    Sabah kalkınca(eller uyanma hareketi yapar)

    Temizlik başlar(musluk açimages (3)ma hareketi yapılır)

    Önce elleri yıka (elleri yıkama hareketı yapılır)

    Sonra yüzünü yıka (yüz yıkanma hareketi yapılır)

    Bak ne güzel oldun (sağ el belde sol elle ayna hareketi yapılır)

    Misler gibi koktun (sol elin parmak uçları birleştirilerek sallanır)

    Sabah kalkınca(eller uyanma hareketi yapar)

    Temizlik başlar(eller uyanma hareketi yapar)

    Dişlerini unutma (sağ elin işaret parmağıyla dişler gösterilir)

    Güzel güzel fırçala (sağ elle diş fırçalama hareketi yapılır)

    Bak ne güzel oldun (sağ el belde sol elle ayna hareketi yapılır)

    Misler gibi koktun(sol elin parmak uçları birleştirilerek sallanır.
    Eğitimci parmak oyunun ardından ‘’Küçük sabun ‘’isimli kısa hikaye okur ve hikayenin sonunu bütün çocuklara söz vererek tamamlanması için birkaç soru sorar.(Ek1)
    Bir sabunun ağlama nedeni nedir?
    Ellermizi yıkamazsak ne olur?
    Siz pelinin yerinde olsaydınız ellerinizi nasıl yıkardınız?
    Sizce pelin daha sonrasında neler yapmıştır?Hatasını anlamış mıdır?
    ve bütün öğrencilerden yanıt vermesi beklenilir..Bütün çocuklar bu sorular yardımıyla hikayeyi tamamlamaları beklenilir ve etkinlik bitirilir.Ardından daha önceden eğitici tarafından hazırlanmış olan yap-boz(eşletirme kartları) etkinliğine geçilir.Tüm çocuklar iki büyük gruba bölünür.Daha sonrasında eğitimci kartlardaki resimleri gösterir ve eşit sayıda dağıtır.Eğitimci kartların aynılarının bulunması ve kartların bu şekilde eşleştirilmesini ister.Eğitimci eşleştiremiyen çocuk olursa yardım eder Bütün çocuklar eşleştirme kartlarını tamamlaması beklenilir..Eşleştirme kartları tamamlanınca temizlik ve temizliğin önemi hakkında sohbet edilir.Temizliğin önemi üzerinde durulurEğitimci kartlarda hangi temizlik kuralları olduğunu sorar ve bütün çocukların parmaklarını kaldırarak söz hakkı almasını ister ve bütün çocuklar yanıt verdikten sonra etkinlik bitirilir.Eğitimci fen etkinliğine geçer’’.Mikroplar kaçışıyor’’adlı deney için daha önceden hazırlanan masanın etrafına gelinmeleri beklenilir ve bütün çocukların dikkatlerinin deneyde olması sağlanılır.İlk olarak bir plastik kabın yarısına kadar su koyulur ve bu suyun içerisine biraz karabiber ilave edilir. Ardından bir kalem veya bir çay kaşığı yardımıyla bir miktar sıvı sabun alınır ve karabiberlerin ortasına değdirilir ve karabiberlerin haraketleri çocuklar ile birlikte gözlemlenir ve karabiberlerin mikroplar yerine geçtiği söylenilir.Elimizi sıvı sabun ile yıkamazsak mikropların gitmiyeceği söylenilir ve etkinlik bitirilir.
    Değerlendirme:Temizlik ile ilgili nelere dikkat etmeliyiz?
    Temiz/Kirli olunca neler hissederiz?
    Deneyde en çok ne sizin dikkatinizi çekti?
    Eşleştirme kartlarını eşleştirirken zorlandınız mı
    Sınıfımızdaki posterleri fark ettiniz mi?Sizce neyi anlatıyor olabilirler?
    EK 1
    KÜÇÜK SABUN
    Küçük sabun bu günlerde çok üzgündü,çünkü onu kimse kullanmıyordu.Oysa sabunu Pelin’inin annesi küçük kız ellerini yıkasın diye satın almıştı.Pelin önceleri yemekten önce ve sonra ellerini düzenli olarak yıkıyordu.Küçük sabunda bir işe yaradığını düşünerek mutlu oluyordu.Ama son zamanlarda Pelin ellerini yıkamadan yemek masasına oturmaya başlamıştı.Annesi uyarıncada hemen aceleyle sadece ellerini ıslatıp geri dönüyordu.Pelin aceleyle suda yıkadı,sabun kullanmadan tam banyodan çıkarken bir ağlama sesi duydu.Etrafına bakındı ve çok şaşırdı.Küçük sabun ağlıyordu ve küçük küçük köpükler çıkarıyordu.

    #888

    aybukesahiin
    Participant

    ETKİNLİĞİN UYGULANDIĞI TARİH:15.10.2018
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ HAREKET-OYUN-OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ
    YAŞ GRUBU: 48AY (4 YAŞ)
    ETKİNLİK ADI: İÇİNDE-DIŞINDA KAVRAMI

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL ALAN
    Kazanım 4: Nesneleri sayar.
    Göstergeleri:
    İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
    Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri:
    Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
    Mekânda konum alır.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
    Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 10. Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri:
    Görsel materyalleri inceler.
    Görsel materyalleri açıklar.
    Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocukların dikkati öğretmen tarafından önceden hazırlanmış olan parkura çekilir. Parkur kartondan kesilmiş ayak izlerinin bazılarının karton dairelerin içinde bazılarının dışında yer alması ile oluşturulmuştur. Parkurda ayak izlerinin üzerinde 1’den 10’a kadar yazılmış olan rakamlar vardır. Parkur çocuğun parkuru tamamlarken bazen sağ ayağını bazen ise sol ayağını kullanmasını gerektirecek şekilde hazırlanmıştır. Parkur hakkında çocuklara;
    Ayak izleri üzerinde hangi rakamlar var?
    Hangi ayak izleri çemberin içinde hangileri dışında?
    Parkuru tamamlarken hep aynı ayağınızı mı kullandınız? soruları sorularak sohbet edilir. Sonrasında öğretmen rehberliğinde her çocuğun parkuru tamamlanması sağlanır.
    Oyun etkinliği sırasında kedi ile fare şarkısı açılarak çocukların dikkatinin çekilmesi sağlanır. Çocuklar orta alana geçer ve kendi fare oyunu öğretmen tarafından çocuklara anlatılır. Öğretmen rehberliğinde kedi ile fare seçilerek oyun oynanır.

    KEDİ FARE OYUNU
    Çocuklar iç içe geçmiş iki çember ya da çocuk sayısına göre tek çember olup yüzleri ortaya dönük olurlar. Çocuklar arasından bir kedi bir fare seçilir. Kedi olan çocuk çemberin dışına çıkar. Fare çemberin ortasına girer. Kedi çemberin dışında ‘’miyav miyav’’ der. Fare; ‘’Ben bir fareyim’’ der. Kedi; ‘’Ben seni yakalarım’’ der. Fare; ‘Yakalayamazsın’’ der. Fare yakalanmamak için kaçar. Kedi çemberin içine girip fareyi yakalamaya çalışır. Diğer oyuncular ise el ele tutuşup kedinin çember içine girmesini engeller. Sıra ile bütün çocukların kedi ile fare rolünü alması ile oyun tamamlanır.

    İçinde dışında kavramını içeren okuma yazmaya hazırlık çalışması sayfası çocuklara dağıtılır. Öğretmen rehberliğinde her çocuğun çalışma sayfasını tamamlar.

    MATERYALLER
    Boya kalemleri, içinde dışında kavramı okuma yazmaya hazırlık çalışması kağıdı, kartondan kesilmiş ayak izleri ve daireler

    SÖZCÜKLER
    Ayak izi, parkur, çember, kedi, fare, yakalamak
    KAVRAMLAR
    Yön/Mekanda Konum: İçinde-Dışında
    Sağ-Sol Kavramı
    Sayı: Sayma

    UYARLAMA
    İşitme Güçlüğü
    Parkurda beklenen yönergeler birkaç kez tekrar edilir. Parkur tamamlanırken rol model olunur. Parkuru tamamlaması için ek süre verilir. Oyun sırasında açılan müzik öğretmen tarafından söylenir.

    AİLE KATILIMI
    Evde ya da dışarıda gördüğünüz herhangi bir nesnenin bir şeyin içinde mi dışında mı olduğu hakkında sohbet edilmesi istenir.

    DEĞERLENDİRME
    Parkurda neler yaptınız?
    Parkuru tamamlarken zorlandınız mı?
    Parkuru tamamladığınızda ne hissettiniz?
    Ayakkabılarınızı giyerken ayaklarınıza dikkat ediyor musunuz?
    Kedi ile fare oyununu sevdiniz mi?
    Çemberin içindeyken mi daha çok eğlendiniz dışındayken mi?
    Kedi ile fare şarkısını sevdiniz mi?
    Kedinin içeri girmesini engellerken zorlandınız mı?
    Sınıfımızın içinde neler var?
    Sınıfımızın dışında neler var? soruları çocuklara yöneltilir.

    #889

    begumozdemir
    Participant

    8.10.2018
    EVCİL HAYVANLARI TAMAMLA VE OYNA
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş, sanat, drama, oyun etkinliği
    Yaş Grubu(Ay): 60-72 Ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim
    K1:Nesne/ durum/ olaya dikkatini verir.
    G: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/ olaya odaklanır.
    K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    G: Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminini söyler.
    Dil Gelişimi
    K3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    G: Düz cümle kurar.
    K5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    G: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmayı sürdürür. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.
    K6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
    G: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
    K10: Görsel materyalleri okur.
    G: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar.
    Motor Gelişimi
    K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    G: Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar.

    MATERYALLER
    Makas, yapıştırıcı, boya kalemleri, zarf, hayvan resimleri
    SÖZCÜKLER
    Ağıl, çiftlik, nal
    KAVRAM
    Evcil hayvanlar
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Eğitimci çocuklardan yerdeki halı üzerinde “U” şeklinde oturmalarını ister. Ardından evcil hayvan denince neler akıllarına geldiğiyle ilgili konuşulur. Bir evcil hayvan sahibi olan varsa onun bakımı, beslenmeleri ile ilgili konuşulur. Çıkardıkları sesler taklit edilir. Yırtıcılardan farkları tartışılır.
    Ardından masa etrafındaki sandalyelere geçilir. Çocuklara herkese birer tane olmak üzere; bazı evcil hayvanların (kedi, köpek, at, kuş, koyun) vücut parçalarının ayrılmış olarak bulunduğu kağıtlar dağıtılır. Çocuklardan bu parçaları dikkatli bir şekilde kesmeleri istenir. Ayrı bulunan parçalar örnekte de göründüğü üzere uygun şekilde, yapıştırıcı yardımıyla birleştirilir. Daha sonra birleştirdikleri hayvanın hangi evcil hayvan olduğu söylerler, ardından diledikleri şekilde boyarlar. Tamamlanan hayvanlar diğer etkinlikte kullanılmak üzere ayrı ayrı zarflara konulur.
    Eğitimci duvarların farklı köşelerine zarf içinde bulunan hayvanların yaşam alanlarının fotoğraflarını yapıştırır. Ardından zarfları karıştırır. Karışan zarflar arasından her çocuk bir zarf çeker. Çocuklardan zarfın içinde bulunan hayvanın taklidini yapmaları istenir. Aynı hayvanı canlandıran çocuklar birbirlerini bularak birer grup olur ve yaşam alanlarının olduğu bölgeye giderler. Tüm çocuklar doğru alana gittikten sonra onlara nerede bulunduklarını, ne ile beslendiklerini sözel olarak ifade etmeleri beklenir.
    DEĞERLENDİRME
    Evcil hayvanlara nasıl davranmalıyız?
    Nasıl ve nerede yaşarlar?
    Siz bir evcil hayvan olsanız hangisi olmak isterdiniz? Neden?
    UYARLAMA
    Kesme ve yapıştırma işlemlerinde otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa yardım edilir. (Makas beraber tutulur. Yapıştırıcıyı sürerken kağıt tutulur gibi.)
    Doğru yaşam alanına arkadaşlarıyla beraber gider.
    AİLE KATILIMI
    Hafta sonu çocukların ve aileleriyle hayvanat bahçesi, akvaryumlar gibi gezilere gidilmesi istenir.

    #890

    begumozdemir
    Participant

    CUMHURİYET BAYRAMI ETKİNLİĞİ
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş, Türkçe ve Sanat etkinliği
    Yaş Grubu(Ay): 60-72 Ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim
    K21: Atatürk’ü tanır ve Türk toplumu için önemini açıklar.
    G: Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler. Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.
    Dil Gelişimi
    K3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    G: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve birleşik cümle kurar. Cümlelerinde ögeleri doğru kullanır.
    K5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    G: Konuşma sırasında göz teması kurar. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    K7: Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
    G: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    K8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    G: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
    MATERYALLER
    Boya kalemleri, kağıt
    SÖZCÜKLER
    Ulus, egemenlik, özgürlük, kıvanç
    KAVRAM
    Cumhuriyet
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocuklar halının üzerinde U şeklinde oturur ve ortalarında eğitimci yerini alır. Çocuklarla Cumhuriyet denilince akıllarına ne geldiğiyle ilgili konuşulmaya başlanır. Ardından Cumhuriyet Bayramı ile ilgili görseller gösterilir. Bu görsellerde neler olduğu, neler yapıldığıyla ilgili fikirler söylenir. Çocukların bayramı evlerinde nasıl kutladıkları, ailelerinin neler yaptığı sorularak paylaşmaları istenir.
    Paylaşımların ardından eğitimci “Cumhuriyet” adlı şiiri okur.
    CUMHURİYET
    Yirmi Dokuz Ekimde,
    Cumhuriyet kuruldu
    Ulus özgür sesini,
    Tüm dünyaya duyurdu.

    Cumhuriyet bizlere
    Armağandır Ata’dan
    Egemenlik sesleri
    Yükseldi Ankara’dan.

    Al bayrağım göklerde,
    Övünçle dalgalanır.
    Cumhuriyet Bayramı,
    Hep kıvançla kutlanır.
    Hülya ÖNEL
    Şiirin ardından çocuklara Cumhuriyet’in ne zaman kurulduğu, bize ne getirdiği, nerede ve kimin kurduğu gibi şiirden çıkartılabilecek sorular sorulur.
    Ardından çocuklar kalkarak masanın etrafındaki sandalyelerine geçmeleri istenir. Boya kalemleri ve kağıtlar dağıtılarak, “Cumhuriyet’in ilanında orada olsaydınız” konulu bir resim yapmaları istenir. Resimler bittikten sonra eğitimci tarafından toplanır.
    Cumhuriyet’in getirdiği yeniliklerden “seçme seçilme hakkı” ele alınarak; yapılan resimler oylamaya sunulur. Seçilen çocuk, eve gitmek üzere sıra olunurken, en önde olmaya hak kazanır.
    DEĞERLENDİRME
    Cumhuriyet’in bize kazandırdıkları neler?
    Atatürk Cumhuriyet’i kurmasa ne olurdu?
    UYARLAMA
    OSB olan çocuk için yapılan resimlerin hepsi önüne serilerek beğendiğini işaret etmesi beklenir.
    AİLE KATILIMI
    Şiir çocuklarla evlere gönderilir. Evde ailelerin birkaç kez şiiri beraberce okumaları ve tartışılması istenir.

    #891

    caglabaysari
    Participant

    08.10.2018
    Etkinliğin adı: Bir sayısını tanıyalım
    Etkinlik türü : Bütünleştirilmiş sanat, matematik ve oyun etkinliği
    Yaş grubu : 4yaş
    Materyaller : Boya kalemi
    Sözcük ve Kavramlar : 1 sayısı
    Kazanımlar ve Göstergeleri
    Bilişsel Gelişim kazanım 1 : Nesne durum, olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır.)
    Bilişsel Gelişim kazanım 3 : Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.)
    Bilişsel Gelişim kazanım 4 : Nesneleri sayar. (Göstergeleri: Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.)
    Bilişsel Gelişim kazanım 6 : Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Göstergeleri: Nesne/varlıkları bire bir eşleştirir.)
    Öğrenme Süreci :
    Öğretmen öğrencilerine “sayı saymayı kimler biliyor?” diye sorar. Bilenlerin sayması istenir. Sonrasında getirdiği nesneleri göstererek burada kaç kalem, kaç silgi, kaç toka var gibi sorular sorar.
    1 sayısının nasıl gözüktüğünü bilip bilmediklerini sorar ve bilenlerin havaya elleriyle 1 yapmasını ister.
    Öğretmen hazırladığı büyük 1’i çocuklara gösterir. Oluşturduğu hikayeyi anlatır. 1 okuldan çıkıp eve giderken yolda bir adet çiçek bulur. Çiçeği annesine vermek için alır ve evine gider. Evinin 1 penceresi, 1 kapısı, 1 bacası ve 1 çatısı vardır. Burada öğrencilerden evin pencere, kapı, baca ve çatı sayılarını söylemeleri istenir. Cevabı aldıktan sonra öğretmen kapının, pencerenin ve bacanın altında yazılı olan 1’leri gösterir.
    Öğretmen renkli sayıları yere karışık bir şekilde koyar ve her öğrenciden bir tane 1 bulmasını ister. Sonrasında doğru olup olmadığını kontrol eder.
    Son olarak hazırladığı etkinlik kağıdını dağıtır. Burada öğrencilerden 1 sayısını uygun sayıdaki nesneyle eşleştirmesini ve o nesneyi boyamasını ister.

    Aile Katılımı
    İçi boş 1 sayısı verilerek evde aileleriyle kolaj çalışması yapmaları istenebilir.
    Değerlendirme
    – 1 sayısını diğer sayılardan nasıl ayırt ettiniz?
    – 1 sayısı neye benziyor?
    – 1 sayısını hangi durumlarda kullanıyorsunuz?
    Uyarlama
    Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu yaşayan bir çocuk varsa, çocuğa yönergeler normalden daha yavaş bir şekilde verilebilir. Oyun etkinliğinde rol model olunabilir.

    #892

    caglabaysari
    Participant

    15.10.2018
    ETKİNLİK ADI: Mikroplara Dikkat
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Bütünleştirilmiş büyük grup (fen, sanat, oyun, müzik)
    YAŞ GRUBU: 4 yaş
    MATERYALLER : Karabiber, su, sıvı sabun, plastik kap, boya kalemleri
    SÖZCÜKLER: Mikrop, temizlik, temiz, kirli
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim Kazanım 1: Nesne durum olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne durum olaya odaklanır.)
    Bilişsel Gelişim Kazanım 2: Nesne durum olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne durum olayla ilgili tahminini söyler.)
    Bilişsel Gelişim Kazanım 10: Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Göstergeleri: Mekanda konum alır.)
    Dil Gelişimi Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşmayı başlatır, sürdürür, sonlandırır.)
    Motor Gelişim Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda koşar.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocuklara mikrop nedir diye sorulur. Bilenlerin söylemesi istenir ve sonrasında mikroplar nerelerde vardır diye sorulur. Gösterilen resimlerin yorumlanmasını ister.
    Öğretmen mikroplarla ilgili bilgi verir. Mikroplardan ne yollarla kurtulabileceklerini anlatır. Bunun için bir deney hazırlar. Bir kabın içerisine su koyduktan sonra üzerine karabiber döker. Ayrı bir kaba da sıvı sabun koyar. Çocukları tek tek yanına çağırarak ilk olarak suya parmaklarını sokmalarını ister. Daha sonra diğer elinden bir parmağı sıvı sabuna batırdıktan sonra suya sokmasını ister. Her çocuğa bu deneyi yaptırır.
    Bay mikrop şarkısı açılır. Çocuklar şarkıyı dinler. Eşlik ederler.
    Bay mikrop bay mikrop beni hasta edemezsin (2)
    Yemeğimi böyle yiyorum
    Sütümü de böyle içiyorum
    Meyveleri sebzeleri böyle yiyorum
    Bay mikrop bay mikrop beni hasta edemezsin (2)
    Yüzümü de böyle yıkarım
    Saçımı da böyle tararım
    Dişlerimi fırçalayıp erken yatarım
    Bay mikrop bay mikrop beni hasta edemezsin (2)
    Öğretmen etkinlik kağıdını dağıtır. Hangi çocukta daha çok mikrop var diye sorar ve temiz çocuğu boyamalarını ister.
    Oyun salonuna geçilir. Çocuklar arasından 1 mikrop seçilir. Mikrobun dokunduğu kişi yere çöker. Mikrobun dokunamadığı son çocuk oyunu kazanmış olur. Oyun bu şeklide bir kaç kez oynanır.
    DEĞERLENDİRME
    – Mikroplar nerelerde vardır?
    – Mikroplardan nasıl korunabiliriz?
    – Karabiber deneyinden ne sonuç çıkardınız?
    UYARLAMA
    Sınıfta özel gereksinimli bir çocuk bulunması durumunda, etkinlikler için ek süre tanınabilir, oyun sırasında onun yanında olup nasıl hareket etmesi gerektiği gösterilebilir.

    #893

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    (SONBAHAR GELDİ)
    Etkinlik Türü: MÜZİKLİ DRAMA- SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri:
    Mekânda konum alır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşma sırasında göz teması kurar.
    Jest ve mimikleri anlar.
    Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
    Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Sohbete katılır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Nesneleri toplar.
    Malzemeleri yapıştırır.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen öğrencileri ‘günaydın’ diyerek karşılar. ‘ RGG Ayas – Sonbahar Geldi ‘ isimli çizgi filmi hep birlikte izlerler. (https://www.youtube.com/watch?v=8WESz5UNqZM)
    Çizgi film bitiminde öğrencilerle birlikte sonbahar üzerine sohbet edilir ve çizgi filmdeki şarkı öğrencilerle birlikte yankılama tekniği tekrar söylenir.
    “ Sonbaharda ağaçlar sararır.
    Sonbaharda yapraklar savrulur.
    Sonbaharda bulutlar görülür.
    Sonbaharda yağmurlar dökülür.”
    Şarkı bitiminde öğretmen ‘şimdi herkes masalara geçsin ve etkinliğimize orada devam edelim’ der. Öğretmenin kahverengi kartonlardan kestiği başlıkların uçları kıvrılarak sonbahar ağacı başlıkları hazırlanır ve etkinlik bitiminde çocukların baş ölçülerine uygun olarak karton uçları birbirine yapıştırılır. Öğrencilere yaprak resimleri dağıtılır ve boyayıp kesmeleri istenir. Boyanan ve kesilen yapraklar başlıkta kıvrılarak ağaçların dallarına benzetilen dalların uçlarına yapıştırılır. Sonbahar ağacı başlıkları öğrencilerin kafalarına takılır. Öğretmen haydi herkes ayağa der. Öğrenciler ayağa kalktıktan sonra öğretmen öğrencilere “ bir ağaç olsanız nasıl olurdunuz? Boyunuz kısa mı olurdu yoksa uzun mu olurdu? Büyük bir ağaç mı olurdunuz yoksa küçük bir ağaç mı olurdunuz? Yapraklarınız hangi renk olurdu? “ gibi sorular sorar. Sorular cevaplandıktan sonra öğretmen şimdi herkes istediği bir yere geçsin ve kökleriyle toprağa tutunan bir ağaç olsun der. Daha sonra öğretmen “ sonbahar gelmiş ve rüzgarlar esmiş, yapraklar dökülüyor (vuuuuu rüzgar sesi çıkartılır). Sonbahar gelmiş ve yağmurlar yağmış ( şıp şıp şıp yağmur sesi çıkartılır) diyerek sonbahar mevsimi drama edilmiş olur. Drama bitiminde sonbahar şarkısı tekrar açılır ve öğrencilere istedikleri gibi dans edebilecekleri söylenir.

    MATERYALLER
    Fon Karton
    Yaprak Çıktıları
    Makas
    Yapıştırıcı

    SÖZCÜKLER
    Kök

    KAVRAMLAR
    Uzun-Kısa
    Küçük-Büyük

    UYARLAMA
    Sınıfta konuşma problemi yaşayan öğrenci varsa; Şarkı söylemi sırasında onunda şarkıyı tekrar tekrar söylemesi istenir ve şarkı bitene kadar dinlenilir.

    AİLE KATILIMI (*)
    Ailelere bu günkü etkinliği anlatan bir not gönderilir. Çocuklarıyla birlikte evde mevsimler ve mevsim geçişleri hakkında konuşmaları ve ilgili fotoğraflara bakmaları istenir.

    DEĞERLENDİRME
    Hangi mevsimdeyiz?
    Sonbahar mevsiminde neler olur?
    En çok hangi mevsimi seviyorsun?
    Kendini ağaç gibi hissettiğinde yaprakların döküldüğü zaman neler hissettin?
    Sonbahar mevsiminde aileniz ile yapmayı en çok sevdiğiniz şeyler neler?
    Videomuzda Ayas montunu giymediğinde ne oluyordu?
    Hasta olduğunuzda neler hissediyorsun?
    Daha önce hiç şiddetli bir rüzgarda kalmış mıydın?/ Neler hissetmiştin?
    Daha önce hiç şiddetli bir yağmurda kalmış mıydın?/Neler hissetmiştin?

    #894

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    (KARE VE DAİREYİ ÖĞRENİYORUM)
    Etkinlik Türü: OYUN-SANAT-OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
    Göstergeleri:
    Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlığın adını söyler.
    Nesne/varlığın rengini söyler.
    Nesne/varlığın şeklini söyler.
    Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
    Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.
    Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
    Göstergeleri:
    Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
    Geometrik şekillerin özelliklerini söyler.
    Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Malzemeleri keser.
    Malzemeleri yapıştırır.
    Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:
    Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
    Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Kare ve daireyi anlatan videolar öğrenciler ile birlikte izlenir.(https://www.youtube.com/watch?v=EQG-1QuIH4g)
    (https://www.youtube.com/watch?v=976Hadl2WX8)
    Kare ve daire hakkında konuşarak devam edilir. Öğrencilere sınıfta ve çevrede gördükleri kare ve daireler sorulur. Hep birlikte tartışılarak kare ve daire konuşulmaya devam edilir. Öğretmen haydi masaya geçelim ve etkinliğimize orada devam edelim der. Öğrenciler oturduktan sonra öğrencilere renkli fon kartonlarına çizilmiş olan kare ve daireler dağıtılır. Hangi şekiller oldukları öğrencilere sorulur ve bunların çizgilerden dikkatle kesilmeleri istenir. Kare ve dairelerin kesimi bittiğinde öğretmen tarafından önceden sınıfa getirilmiş olan sepetin içine kare ve daireler doldurulur. Bu sırada sınıfın boş alanına daha önceden kesilmiş büyük boyutta kare bir tarafa ve daire diğer bir tarafa zemine yerleştirilir. Öğrencilere hep birlikte bir oyun oynayacakları söylenir ve oyun öğrencilere anlatılır, oynanmaya başlanır. Öğretmen müzik açar ve eline sepeti alır. Müzik eşliğinde hep birlikte dans edilir. Bu süreçte öğrenciler sepetten birer şekil alırlar ve daha önce zemine yerleştirilen kare veya daireden hangisini seçmişlerse oraya geçmeleri gerekir. Her öğrenci sepetten şekil seçene kadar ve ait olduğu geometrik şeklin grubuna geçene kadar şarkı çalınmaya devam edilir. Geometrik şekil almayan öğrenci kalmadıktan sonra şarkı durdurulur ve gruplar ellerindeki şekilleri havaya kaldırır ve yanlış geometrik şekil alan öğrenci varsa onların yer değiştirerek doğru olan gruba geçmeleri beklenir. Oyun bitiminde her öğrencinin sepetten bir şekil alarak masalara oturmaları söylenir ve öğrencilere A4 kağıtları dağıtılır. Almış oldukları şekilleri A4 kağıtlarının ortasına yapıştırmaları istenir. Yapıştırma işlemi bittikten sonra boya kalemleri dağıtılır ve öğrencilere bu kare ve daireler neye benziyor? Bu şekiller çevrenizde gördüğünüz veya hayal ettiğiniz ne olabilirler? haydi çizin denir. Benzetilen şekiller sorularak öğrenciler ile üzerine konuşulur. Sanat etkinliği bitiminde öğrencilere geometrik şekillerin yer aldığı çalışma sayfası dağıtılır ve geometrik şekillerin içerisinden önce daireleri sonra ise kareleri istedikleri renge boyamaları söylenir ve etkinlik tamamlanır.

    MATERYALLER
    Renkli kağıt
    Fon kartondan büyük boy şekiller
    Makas
    Yapıştırıcı
    Sepet

    KAVRAMLAR
    Geometrik Şekiller

    UYARLAMA
    Sınıfta az görme problemi yaşayan öğrenci varsa; hazırlanan geometrik şekiller daha büyük boyutta hazırlanır.
    Sınıfta görme yetersizliği olan öğrenci varsa; geometrik şekiller kabartmalı nesneler ile hazırlanır ve gruplama esnasında grupların isimleri söylenerek yardımcı olunur.

    AİLE KATILIMI (*)
    Ailelere bugünkü etkinlik ile ilgili bir not gönderilerek öğrencilerin çevrelerindeki kare ve daire şekillerini beraber konuşmaları ve bu şekillere karşı farkındalık oluşturmaları istenir.

    DEĞERLENDİRME
    Çevremizdeki nesnelerde hangisi kareye benziyormuş?
    Çevremizdeki nesnelerden hangisi daireye benziyormuş?
    Oyunumuz nasıldı?
    Kaç grup vardı?
    Doğru şekli aldığınızda neler hissettiniz?
    Yanlış şekli aldığınızda neler hissettiniz?
    Kare ve daireleri nelere benzettik?
    Benzetirken neler hissettik?
    Hayal ettiğimiz şeyler nelerdi?

    #895

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    ( HABERLEŞMEK NE GÜZEL )
    Etkinlik Türü: FEN/MATEMATİK-DRAMA-SANAT ETKİNLİĞİ (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL-KÜÇÜK GRUP ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri takar. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen öğrencileri ‘günaydın’ diyerek karşılar. ‘ RGG Ayas – Haberleşme Karmaşası‘ isimli çizgi filmi hep birlikte izlerler.
    (https://www.youtube.com/watch?v=30nZKY-pQiw&t=212s)
    Çizgi film bitiminde öğrencilerle birlikte eskiden günümüze iletişim araçları ile ilgili sohbet edilir. Eski iletişim araçları ve yeni iletişim araçları tanıtılır. İletişimin nasıl sağlandığı hakkında konuşulur. Çizgi filmde yer alan iletişim araçları tekrar edilir. Sohbet bittikten sonra etkinliğe devam etmek üzere öğrencilerin masalara geçmeleri söylenir. Öğretmen öğrencilere telefon yapacaklarını ve telefonda sesin nasıl karşıdakine ulaştığını göreceklerini söyler. Her öğrenciye 2 plastik bardak ip ve kibrit verilir. Bardakların altları delinerek ip ve kibrit yardımıyla birbirine bağlanır. Böylece telefon yapılmış olur. Aradaki ipi gergin tutarak telefonla konuşulabileceği söylenir. Telefon yapımı bitince çocuklar ikişerli eş olurlar ve “telefonla konuşma” draması yapılır. ‘Telefonu nasıl açarız? Nasıl konuşmalıyız? Nasıl kapatmalıyız?’ soruları sorulur. Öğrencilerin cevapları dinlenir. Nasıl olması gerektiği anlatılır. Sohbet bitiminde öğrenciler istedikleri karakterlere bürünerek(anne-çocuk, dede-torun gibi)telefon draması yaparlar. Telefonla konuşurken karşımızdakine nasıl hitap etmeliyiz? Nasıl cevap vermeliyiz? gibi sorular hep birlikte tartışılır. Öğrencilerin cevapları alınır ve yanlış bilgi var ise düzeltme yapılır. Etkinlik bitiminde öğrencilere boya kalemleri ve iletişim araçlarının yer aldığı boyama sayfaları dağıtılır. Boyama sayfasında yer alan iletişim araçlarının isimleri sorulur ve hep birlikte söylenerek tekrar edilir. Öğrencilere iletişim araçlarını istedikleri şekilde boyamaları söylenir. Boyama işlemi bittiğinde günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    MATERYALLER
    Plastik Bardak
    İp
    Kibrit
    Makas
    Boya Kalemleri
    Boyama Sayfası

    KAVRAMLAR
    Eski-Yeni

    UYARLAMA
    Sınıfta görme problemi yaşayan öğrenci varsa; telefonu yapma aşamasında malzemeler sırayla eline verilip ne yapacağı ayrıntıyla açıklanmalıdır.

    AİLE KATILIMI (*)
    Ailelere bu günkü etkinliği anlatan bir not gönderilir. Ailelerden çocuklarıyla birlikte uzakta olan sevdiklerine yazı veya çocukların yaptıkları resimlerden oluşan mektuplar göndermeleri istenir.

    DEĞERLENDİRME
    Çizgi filmde gördüğümüz haberleşme araçları nelerdi?
    Günümüzde hangi iletişim araçlarını kullanıyoruz?
    En çok kullandığınız iletişim araçları hangileri?
    Uzaktaki sevdiklerimize nasıl ulaşabiliriz?
    Telefon etkinliğini yaparken neler hissettiniz?
    Telefon ne işe yarar?
    Telefonda ses nasıl iletiliyor?
    Telefonla kimleri ararsınız?
    Telefonda nasıl konuşulur?
    Ev telefonu numaranızı biliyor musunuz?

    #896

    betulgulhan
    Participant

    10.01.2018
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Türkçe Dil, Drama,Sanat ve Oyun Etkinliği(Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu: 60 Ay (5 YAŞ)
    Etkinlik Adı: Sürüngenler-Alçak-yüksek
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 1:Nesne/durum/olaya dikkatini verir.(Göstergeleri:Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.Dikkatini çeken nesne /durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
    Kazanım 7:Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar.(Göstergeleri:Nesne/varlıkları rengine,şekline,büyüklüğüne,uzunluğuna,dokusuna,sesine,yapıldığı malzemeye,tadına,kokusuna,miktarına ve kullanım amaçlarına göre gruplar.
    Dil Gelişimi
    Kazanım 5:Dili iletişim amacıyla kullanır.(Göstergeleri:Konuşma sırasında göz teması kurar.Konuşmayı başlatır.Konuşmayı sürdürür.Konuşmayı sonlandırır.Sohbete katılır.
    Kazanım 6:Sözcük dağarcığını geliştirir.(Göstergeleri:Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
    Kazanım 7:Dinlediklerinin anlamını kavrar.(Göstergeleri:Sözel yönergeleri yerine getirir.Dinlediklerini açıklar.Dinledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 10:Görsel materyalleri okur.(göstergeleri:Görsel materyalleri inceler.Görsel materyalleri açıklar,soru sorar ve sorulara cevap verir.)
    Motor Gelişim
    Kazanım 4:Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.(Göstergeleri:Nesneleri toplar.Nesneleri Kaptan kaba boşaltır.Malzemeleri keser,yapıştırır)
    Kazanım 5:Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.(Göstergeleri:Bedenini,nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar.Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    • Daha önce denizde yüzdünüz mü?
    • Aranızda yüzme bilenler kimler?
    • Yüzerken gördüğünüz deniz canlıları nelerdi?
    Denizde yaşayan hayvanlara nelerdir?soruları sorularak güne başlama zamanında öğretmen denizde yaşayan sürüngen hayvanlardan ve sürüngen olmayan hayvanlardan bahseder.Söylenen hayvanlar ‘’ıstakoz,yengeç,deniz yıldızı,su yılanı deniz kaplumbağası,yunus,balina,köpek balığı,deniz anası’’ gibi canlılardır.Çocuklarla bu hayvanları tanıyıp tanımadıkları üzerine sohbet edilir ve çocuklara yardımcı olabilmek adına görsellerden yararlanılır. Daha sonra öğretmen çocukların çember olmasına yardımcı olması için ‘’hepimiz bir balonuz,bu balonu hep birlikte şişirelim haydi diyip nefes çalışması yaparak çocukların bir araya gelmesini sağlar.Öğretmen mümkünse denizi andıran bir örtü serebilir,arka fonda denizi anımsatacak bir fon müziği açılabilir ve bir dalgıcı anımsatan birkaç aksesuar kullanarak role girip çemberin içine girer.Ve çocuklara dramanın nasıl yapılacağını açıklar.Öğrenciler hikayede bahsedilen formlara uygun beden hareketleri gerçekleştirilir.’’Bir gün bir dalgıç mavi okyanuslara atlamış.Okyanusun serin suları onu ilk önce titretmiş,daha sonra su onu bir o tarafa bir bu tarafa hafifçe sürüklemiş.Dalgıç birkaç kulaç attıktan sonra bir balinayla karşılaşmış,şaşmış kalmış.İlk önce ne yapacağını bilememiş.Bir ileri yüzmüş bir geri yüzmüş.Birden balina ortalıktan kaybolmuş Dalgıç biraz daha yükseklerde yüzmeye devam etmiş,birden bir deniz anasını avuçlarının içinde buluvermiş.Çok yumuşakmış,gıdıklanmış biraz,elinde tutmakta zorlanıyormuş,her an elinden kayıp gidecekmiş gibi.Ve deniz anası avuçlarının içinden sürüklenip gitmiş.Dalgıç döne döne ilerlemeye devam etmiş ve bir yunus görmüş.Yunus suyun üzerinde neşeyle zıplayıp eğleniyormuş.Dalgıç yunusla birlikte kuyruğunu sallayıp zıplıyormuş.Birden bir köpek balığı karşısına çıkmış çok korkmuş ve suyun derinliklerine daha alçaklara dalmış,dalmış,dalmış.Nefes nefese kalmış çok korkmuş.Ayakları kuma değince birden kendine gelmiş kumun altından bir ıstakoz ve yengeç kıpır kıpır hareket ediyormuş.Dalgıcı gören yengeç tıkır tıkır hemen oradan uzaklaşmış.Onun peşinden su yılanı sürüne sürüne onu takip etmiş.Orada bir yerlerde deniz yıldızı parlıyormuş kumların arasından.Dalgıç deniz yıldızını eline almış.Ne sertmiş nede yumuşak.Deniz yıldızını ilk kez görmüş dalgıç.Onu yere bırakırken bir su kaplumbağasıyla karşılaşmış suyun derinliklerinde kaplumbağanın sırtından tutan dalgıç hızlıca ilerleyip suyun üzerine çıkmış.Ve derin bir nefes almış.Çocuklar denizin içinden sandalyelerine doğru çıkış yaparlar.
    • En sevdiğin hareket neydi?Neden?
    • Bir okyanus hayvanı olmak istesen ne olurdun?Neden?
    • Drama esnasında neler hissettin?sorularıyla öğrencilerden geri dönüt alınır.
    Öğretmen Türkçe dil etkinliğinde bahsettiği hayvanlara ait görsellerin kalıplarını çıkartır ve öğrencilere dağıtır.Öğrencilerden bu görselleri istedikleri gibi boyamaları ve daha sonra kesmeleri istenir.Verilen canlıların deniz sürüngenleri ve sürüngen olmayan hayvanlar olarak eşit miktarda çocuklara verilmesi gerekir.Çünkü bir sonraki oyun etkinliğinde kullanılacaklardır.
    Öğrencilerin hazırladıkları canlılar yere karışık ve ters şekilde dağıtılır.Öğrenciler eşit sayıda iki gruba ayrılır.Bir gruptan deniz sürüngenlerini bulmalarını,diğer gruptan daha çok deniz üzerinde bulunan hayvanları bulmaları istenir.Gruplardan birer kişi yerden bir hayvanı alıp hazırlanan kutuya koyduktan sonra diğer öğrenciler hayvan bulmaya çalışır.Sürüngen olan hayvanların kutusuna toprak diğer kutuya ise su koyulur.Daha sonra öğrencilerle birlikte bu kutuların içindeki hayvanlar değerlendirilir.Oyun bittikten sonra bir formatta oyun tekrarlanır.Tekrar iki gruba öğrenciler ayrılır ve eşit miktarda çocukların hazırladıkları canlılar verilir.Öğrenciler birer canlı seçerler ve arkasındaki kişiye seçtiği hayvanı göstermez o hayvanı anlatmaya çalışırlar.Grubundaki canlıları ilk bitiren kazanır.
    MATERYALLER
    Sınıf mevcudu kadar deniz canlısı resmi
    Mavi bir poşet(mümkün olduğunca büyük)
    Dalgıç kostümlerini anımsatan eşyalar
    Kuru boya-makas
    İki adet kova-su-toprak
    SÖZCÜKLER
    Sürüngenler
    KAVRAMLAR
    Alçak-Yüksek
    AİLE KATILIMI
    Ailelereden karada yaşayan sürüngen hayvanları ve sürüngen olmayan havanları çocuklarla birlikte gözlemlemeleri istenir.Bu gözlemler sonucunda keşfedilen şeyler resmedilerek sınıfta paylaşmaları istenir.

    UYARLAMA
    Dil ve Konuşma Bozukluğu
    Yapılan etkinliklerde çocuklara model olunur.Eğitimci konuşma hızına dikkat ederek konuşur.Engel durumu olan çocuğa ek süre tanınır.Eğitimci çocuğu yakından takip eder.
    DEĞERLENDİRME
    Etkinlikten sonra çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilir:

    Bugünkü etkinlikte neler öğrendik?
    Yeni bir bilgi edindiniz mi?
    Etkinlikler sırasında neler hissettiniz?
    Sürüngen hayvanların özellikleri nedir?
    Karada yaşayan sürüngen hayvanlar nelerdir?
    Dalgıç olmak size neler hissettirdi?
    Oyun oynarken en çok hangi hayvanı anlatmakta zorluk çektiniz neden?

    #897

    betulgulhan
    Participant

    Tarih:14.10.2018
    Yaş Grubu(Ay): 5 yaş-60 aylık
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Türkçe Dil,Sanat ve Oyun Etkinliği(Büyük Grup Etkinliği)
    Etkinlik adı:Cinsel eğitim-Özel bölgelerimizi tanıma ve koruma
    Kazanımlar ve göstergeler
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 1:Nesne /Durum/olaya dikkatini verir
    Göstergeleri:Dikkatini çeken nesne,durum,olaya odaklanır.
    Dil gelişim
    Kazanım 5:Dili iletişim amacıyla kullanılır.
    Göstergeleri:Konuşmak için sırasını bekler,Duygu ve düşüncelerini ifade eder,Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.
    Sosyal ve duygusal Gelişim
    Kazanım 1:Kendisine ait özellikleri tanır.
    Göstergeleri:Fiziksel özelliklerini ve duyuşsal özelliklerini söyler.
    Kazanım 5:Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.
    Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
    Göstergeleri:Haklarını söyler,başkalarının hakları olduğunu söyler,haksızlığa uğrandığında neler yapılabileceğini söyler.
    Kazanım 15:Kendine güvenir.
    Göstergeleri:Kendine ait beğendiği/beğenmediği özelliklerini söyler.
    Motor Gelişim
    Kazanım 2:Denge hareketlerini yapar
    Göstergeler:Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.
    Kazanım 3:Nesne kontrölü gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.Farklı boyut ve ağırlıktaki nesneleri hedefe atar.
    Kazanım 4:Küçük kas gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:Nesneleri toplar.Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
    Kazanım 5:Müzik ve ritm eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:Ritm çalışmalarında bedenini kullanır.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukların sandalyelerine oturmaları için ‘’Haydi otur sandalyene,dinle beni sessizce’’diyerek oturmalarını sağlar.Ve çocuklarla cinsel eğitim konu başlığı altında sohbet başlatır.Bu sohbet esnasında çocukların fikirlerinin alınması sağlanır.Sorular yöneltilerek çocukların neleri bildikleri neleri bilmedikleri hakkında fikir edinebilir.Çocuğa söz hakkı verilir.Öğretmen’’Bugün size bize ait olan en önemli şeyden yani vücudumuzdan bahsedeceğim.Hepimiz çok güzel bedenlerle dünyaya geldik.Kimimiz şişman,kimimiz zayıf,kimimiz uzun,kimimiz kısa,kimimiz yeşil gözlü kimimiz mavi.Bedenimiz bizim birçok şeyi öğrenmemizi sağlar.Mesela yürümemizi,koşmamızı,koklamamızı,duymamızı,görmememizi ve yeni bilgiler öğrenmemizi.Vücudumuz bu kadar şeyi bize sağladığı için çok değerli.Bundan dolayı vücutlarımıza yani kendimize iyi davranmalıyız.Örneğin yüzümüzü yıkamalıyız,dişlerimizi fırçalamalıyız,saçlarımızı taramalıyız. Vücutlarımıza kendimizin zarar vermediği gibi başkalarının da zarar vermesine izin vermemeliyiz. Vücudumuz bize aittir.Bir tek bize.Bu benim vücudum,bu senin vücudun.Bundan dolayı kimse kimsenin vücuduna zarar veremez.Vücudumuza dokunmaya çalışanlar olabilir.Bu dokunmaların bazısı iyidir,bazısı kötüdür.Mesela iyi dokunuşlar nelerdir?Biliyor musunuz?Örneğin annemizin sabah uyandığımızda günaydın diyip yanağımızdan öpmesi,babamızın iyi geceler diyip sarılması,öğretmenimizin aferin diyip başımızı okşaması,arkadaşlarımızla el ele tutuşmamız iyi dokunuşlardır.Bu dokunmalar bize kendimizi iyi hissettirir.Sizin iyi hissettiğiniz başka ,y, dokunuşlar var m?Birde kötü dokunuşlar var.Bu dokunuşlar bize kendimizi hiç iyi hissettirmez.Rahatsız edici dokunuşlardır.Bu dokunuşlardan sonra mutlu hissetmeyiz.Mesela birisi itekleyip düşürdüğünde nasıl hissederiz?Kötü hissederiz.Başka türlü kötü davranışlarda vardır.Mesela bizim vücudumuzda özel bölgelerimiz vardır .Bu bölgeleri biliyor musunuz?Bilmeyenler için söyleyelim tekrar.Dudaklarımız,göğüslerimiz,iki bacağımızın arası kızlarda vajina bölgesi,erkeklerde penis bölgesi ve popomuz.Bu özel bölgelerimizi kötü dokunuşlardan korumalıyız.Bazı büyük insanlar veya yaşıtlarımız bu bölgelerimize asla dokunmamalı.Bu bölgelerimize bir tek anne babamız dokunabilir.Özel bölgelerimiz bize aittir.Bu bölgelere dokunanlara karşı hayır deme hakkımız var.Eğer kötü dokunuşlar yapan biri olursa ve bunu sır olarak saklamanızı isterlerse bunu asla saklamamalısınız.Anne babamıza veya güvendiğimiz birisine bunu söylemeliyiz ve o kişinin yanından bağırarak uzaklaşmalıyız.’’Gibi bir içerikle sohbet edilebilir.Benim bedenim adlı parmak oyunu oynanarak sanat etkinliğine geçilir.
    El çırpmak için iki elim var. (İki el çırpılır).

    Koklamak için burnum (Koklama hareketi yapılır).

    Düşünmek için başım (Baş sallanır).

    Nefes almak için ciğerlerim (Ağız gösterilir derin nefes alınır).

    Görmek için iki gözüm (Gözlük gibi yapılır).

    İşitmek için kulaklarım var (Kulaklar gösterilir).

    Dokunmak için derim (Vücuda dokunulur).

    Benim işte böyle güzel bir bedenim var. (Ayağa kalkarak vücutlarını gösterirler).
    Çocuklara yasak anlamına gelen işaretli simgeler dağıtılır.Bu simgeler sayesinde ‘’çember’’kavramı anlatılır.Bu işaretlerin üzerine parmak boyasıyla el baskısı yapılır.Daha önceden hazırlanmış olan kraft kağıdına çizilmiş olan önlü arkalı kız ve erkek cocuk vücutları çocukların ortak kullanım alanlarına konur.Öğretmen bu sırada daire ve çember farkından bahsederek öğrencilere verdiği kağıt ruloları boyalara batırıp daha sonra hazırlanmış olan vücutların üzerine baskı yapmalarını ister.Boyalar kuruduktan sonra Dokunma sembolü olan kağıtlar kestirilir ve krafta çizilmiş vücutların özel bölgelerine yapıştırılır.
    Çember ve daire ile ilgili olan Şarkı çocuklarla söylenir.
    Ben bir daireyim kocamanımdır.
    Ben bir daireyim küçücüğümdür.
    Bazen kocaman,bazen küçücük
    Ben bir daireyim çember değilim
    İçimden geçemezsin çember değilim.
    Bir adet Hulolop sınıfa getirilir.Hulolopun özellikleri konuştuktan sonra çocuklardan bir çember oluşturulması istenir.Ellerin kesinlikle birbirinden ayrılmayacağı ifade edilerek hulolop bir öğrencinin başından geçirilir ve müzik eşliğinde oyun başlatılır.Oyunun amacı hulolopu vücutlarından geçirerek bir başka kişiye vermek müzik durdurulduğunda hulolop kimin içinde kalırsa o oyundan çıkar.Oyun bittiğinde diğer versiyon olarak iki gruba sınıf ayrılır ve iki duba koyulur.Bu dubaların kenarına onar tane lego koyulur.Öğrencilere çember verilir.Ve çemberi dubadan geçirebilmek için atmaları istenir atabilirse bir lego alır.Legoları bitiren ilk grup kazanır.
    Aile Katılımı
    Ailelere Çocukların özel bölgelerini anlatan boyama sayfaları gönderilir.Çocuklarıyla ilgili konu üzerinde sohbet etmeleri istenir.Ve kendini koruma yöntemleri hakkında tekrar bilgilendirilir.
    Uyarlama
    Dil ve Konuşma Bozukluğu
    Yapılan etkinliklerde çocuklara model olunur.Eğitimci konuşma hızına dikkat ederek konuşur.Engel durumu olan çocuğa ek süre tanınır.Eğitimci çocuğu yakından takip eder.
    Değerlendirme
    Bugün neler öğrendik?
    Özel bölgelerimiz nerelerdir?
    İyi dokunuş-kötü dokunuş nedir?
    Kendimizi neden korumalıyız?
    Kendimizi nasıl koruruz?
    Çember ve daire arasındaki farklar nelerdir?
    Bizi birbirimizden ayıran özelliklerimiz nelerdir?

    #898

    betulgulhan
    Participant

    22.10.2018
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Türkçe Dil, Sanat ve Oyun Etkinliği(Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu: 60 Ay (5 YAŞ)
    Etkinlik Adı: Rakamlar

    Kazanım Ve Göstergeler
    Kazanım 1:Nesne,durum,olaya dikkatini verir
    Göstergeler:Dikkat edilmesi gereken nesne,durum,olaya odaklanır.
    Kazanım 2:Nesne,durum,olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeler:Nesne,durum,olayla ilgili tahminde bulunur.
    Dil gelişimi
    Kazanım 5:Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeler:Duygu ve düşüncelerini ifade eder.
    Kazanım 7:Dinlediklerinin,izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeler:Dinlediklerini izlediklerini açıklar.
    Kazanım 10:Görsel materyalleri okur.
    Göstergeler:Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    Motor Gelişim
    Kazanım 3:Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeler:Nesneleri kontrol eder.
    Öğrenme Süreci
    Öğretmen hazırladığı rakamları ifade eden çomak kuklalarla güne başlar.
    Bir:
    -merhaba arkadaşlar beni tanıdınız mı?
    Öğrenciler:
    -Bir ..
    Bir:
    -Evet ben birim, sayıların birincisiyim.Oyunlarda, yarışmalarda, çalışkanlıkta herkes beni seçer.Birinci olmak ister.Ben en küçük sayıyım ama çok değerliyim.Bir inci tanesiyim.
    İki:
    -Peki ben.. Ben değersiz miyim? Bir elin nesi var, iki elin sesi var.Her insanda neden iki göz iki kulak var?
    Üç:
    -Şşşt .. Arkadaşlar, sesiniz çok yüksek.Şimdi en büyüğümüz gelirse bize kızar.Hem siz boşuna tartışıyorsunuz.Çocuklar en çok beni sever.Resimlerde yan çizer martıya(M) benzetirler. Bazende ‘E’ ye benzetirler.
    Dört:
    -Aşk olsun sana üç, beni sevmiyorlar mı? Bak şimdi ismimi nasıl da yüksek sesle söyleyecekler. Arkadaşlar iki iki daha kaç eder?
    Öğrenciler:
    -Dört ..
    Dört:
    -Gördün mü?
    Beş:
    -Merhaba arkadaşlar benim adım beş. Bende olurum size eş.
    Altı:
    -Ben altı, yemeğimi kim aldı? Siz gördünüz mü arkadaşlar?
    Yedi:
    -Benim adım ne?
    Öğrenciler:
    -Yedi.
    Altı:
    -Ne yemeğimi yedi mi yedi? Aşkolsun sana yedi..
    Yedi:
    -Hayır ben yemedim kara kedi yedi!
    Sekiz:
    -Ben deniz sekiz, üstüm başım tertemiz. Temizleri herkes sever. Öyle değil mi arkadaşlar?
    Öğrenciler:
    -Evet..
    Dokuz:
    -Benim adım dokuz. Sakın altı ile karıştırmayınız. Benim kuyruğum aşağıya doğru onun kuyruğu ise yukarıda ..
    Sıfır:
    -İhi ihi.. Beni kimse hatırlamadı. Biliyorsunuz arkadaşlar ben tek başıma bir işe yaramam ama sağ tarafa geçersem değeriniz yükselir.
    Sayıların hepsi:
    -Doğru söylüyor arkadaşlar.On’a hep ihtiyaç duyarız.On’uda aramıza alalım.
    Bir:
    -Gel yanıma şöyle, geç sağıma. Şimdi kaç oldum çocuklar bilin bakalım?
    Öğrenciler:
    -On ..
    Bay güneşin sayılar şarkısı dinleterek sanat etkinliğine geçilir.Öğrencilere etkinlik sonunda oluşturulmuş olacak ‘’cadının sihir kitabı ‘’ maketinin kalıpları dağıtılır.Kitap kısmına öğrencilerden ‘’birden-ona kadar rakamları’’yazmaları istenir.Bu sırada şarkı söylenmeye devam edilir.Figürler istenilen şekilde renklendirildikten sonra kesilir ve maket oluşturulur.Şarkı söylenerek oyun alanına geçilir.Öğretmenin hazırladığı mıknatıslı deniz hayvanları yere bir mavi örtünün üzerine dağıtılır.Bu canlıların üzerinde rakamlar yazılıdır.Bir çubuğa ipin ucunda mıknatıs bağlanır ve bu bir olta görevi görer.Öğrencilerden iki grup olması istenir.Amaç söylenen rakamdaki canlıyı oltayla belirli mesafeden yakalamaktır.
    Aile Katılımı
    Ailelere rakamlarla ilgili küçük bir oyun önerisinde bulunulur.Bu oyunda çevremizde olan şeyleri gözlemlememiz beklenir.Örneğin çevremizde tek bir tane olan şey nedir?Güneş.Kaç kardeşimiz vardır?Üç gibi.
    Uyarlama
    Dil ve konuşma bozukluğu
    Öğrenciye ek süre tanır.Öğrenciye model olunur.Öğretmen iletişim sürecinde daha dikkatli olur.Öğretmen yönergeleri çocuğun anladığından emin olur.
    Değerlendirme
    Bugün neler öğrendik?
    Rakamları nelerle eşleyebiliz?
    Rakamlar bize neyi ifade etmektedir.?
    Kavramlar
    1,2,3,4,5,6,7,8,9,0
    Materyaller
    Çok sayıda mıknatıslanmış deniz canlısı figürü
    Çubuk,ip,çöp poşeti(mavi)
    Çomak kukla(Rakamları ifade eden)

    #899

    busratasdelen
    Participant

    Etkinlik Tarihi : 08.10.2018
    Etkinlik İsmi : DAİRELER
    Etkinlik Çeşidi : Oyun-Hareket ve Sanat etkinliği ( bütünleştirilmiş büyük grup )
    Yaş Grubu : 36-48 Ay
    KAZANIM GÖSTERGELER

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne / durum/olaya yönelik sorular sorar.
    Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
    Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır.
    Göstergeleri: Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır, değişik şekillerde katlar.

    MATERYALLER
    Kapak, kâse, bardak, bozuk paralar, renkli kâğıt, yapıştırıcı, kalem, pastel boya, karton
    SÖZCÜKLER
    Tamamlama, katlama,kenar,köşe
    KAVRAMLAR
    Daire, içinde-dışında

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen çocuklarla birlikte halıya çember şeklinde oturur. Daha sonra arkasına sakladığı daire şeklindeki kuklayı çocuklara göstererek kendini tanıtır ( merhaba benim adım daire, benim şeklim yuvarlaktır, hiç kenarım köşem yoktur vs.). Öğretmen elindeki torbaya dikkat çekerek çocuklardan içinden bir tane çekmeleri ister. Torbadan çıkan nesneler hakkında sohbet edilir.(kapak, kâse, bardak, oyuncak bardak, top, plastik tabak vb.) Kukla çocuklara şimdi sizinle bir oyun oynayacağız diyerek oyunun kurallarını çocuklara anlatır. Daha sonra halının üstüne çocukların sayısı kadar renkli kartondan daireler konulur. Daha sonra çocuklar müzik eşliğinde dairelerin etrafında döner. Müzik durduğunda çocuklardan dairenin içine girmeleri istenir. Daha sonra oyundan bir daire çıkarılır. Ve oyun aynı şekilde devam eder. Bu defa müzik durduğunda bir çocuk dışarda kalır. Her seferinde oyundan bir daire ve çocuk çıkar. Böylelikle son kalan dairenin içine ilk çıkan çocuk kazanır. Daha sonra çocuklara bugün sizinle bir hayvan resmi yapacağız sizce bu hangi hayvan diye tahmin etmeleri sağlanır. Daha sonra önceden farklı boyutlarda kesilen daireler çocuklara verilir ve anlatılır. Kesilen daire şekilleri çocuklar tarafından katlama çalışması yapılarak çalışma kâğıtlarına yapıştırılır. Ve ortaya kaplumbağa çıkar. Çocuklardan sizce kaplumbağa nerede yaşar diye sorup resmi tamamlamaları istenir.
    UYARLAMA
    Sınıfta OSB olan bir çocuk varsa katlama ve tamamlama çalışmasını fiziksel yardım ve model olarak tamamlanması sağlanır.

    DEĞERLENDİRME

    Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
    • Bize kendini kim tanıttı?
    • Daire şeklinin özellikleri nelerdir?
    • Daireleri katlarken zorlandınız mı ?
    • Çevremizde daireye benzeyen neler var?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 286 total)

You must be logged in to reply to this topic.