EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

Home Forums Forum in Turkish EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

This topic contains 285 replies, has 49 voices, and was last updated by  aybukesahiin 1 year, 8 months ago.

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 286 total)
  • Author
    Posts
  • #1163

    burcugunay
    Participant

    12.11.2018
    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Türü: Sanat etkinliği, Drama etkinliği (bütünleştirilmiş)
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocuklara orman sesleri dinletilir ve bu seslerin nereye ait olabileceği sorulur. Cevaplar alındıktan sonra büyük bir orman resmi gösterilir ve çocuklara “Bu ormanda olsaydınız orada neler yapmak isterdiniz?” sorusu sorulur. Çocuklar yapmak istedikleri şeyin heykeli olurlar.
    Öğretmen hayvanların maskelerini çocuklara dağıtır ve çocuklar istedikleri renklerle maskelerini süslerler.Öğretmen, elinde hayvanlara ait maskeleri tutarak “Hayvanat bahçesine gitmek isteyen var mı? Hayvanat bahçesi gezimiz başlıyor!” diye seslenir. Çocukların istedikleri maskeyi seçip yüzlerine takmalarına yardım eder. Çocuklar, sandalye veya minderlerine oturduktan sonra, öğretmen “Daha önce hiç hayvanat bahçesine gittiniz mi? Hangi hayvanları gördünüz? Neler dikkatinizi çekti? Başka neler yaptınız?” gibi sorular sorar ve çocukların cevaplarını alınır. Hayvanat bahçesiyle ilgili gözlemlerini anlatmaları istenir. Daha sonra, “Şimdi, hayvanat bahçesinde gezeceğiz. Nasıl gezdiğini kim göstermek ister?” diye sorar ve gönüllü çocuklardan tekerleme ile seçtiği birkaç çocuk sınıfın ortasına gelir. Çocuklara “Hayvanat bahçesine gitmek için neye ihtiyacımız var?” diye sorulur ve çocukların cevaplarına göre bir başka çocuk şoför olarak rol alır. Şoför, çocukları alarak hayvanat bahçesine götürür. Çocuklara hayvanat bahçesinin girişinde ne yapmaları gerektiği sorulur, çocuklardan biri gişe görevlisi rolünü üstlenir ve çocuklar biletlerini alırlar. “Sırasıyla hayvanat bahçesindeki hayvanları ziyaret etmelisiniz. Gördüğünüz hayvanların fotoğraflarını çekerek sınıftaki arkadaşlarınıza göstermek istiyorsunuz. Fakat fotoğraf çekmek için, hayvanat bahçesindeki hayvanlardan izin almanız gerekiyor.” denir ve çocukların hayvanların fotoğrafını çekmek için izin istemek zorunda oldukları vurgulanır. Çocuklar hayvanat bahçesini gezerken gördükleri hayvanların hangileri olduğunu söylerler. Bu hayvan karakterine ait maskeye sahip çocuk ayağa kalkar. Gezideki çocuklar, fotoğraf çekmek için izin isterler ve fotoğraf çekerler. Sırasıyla diğer hayvanlarla karşılaşırlar. Maskelerine göre sınıftaki diğer çocuklar hayvan karakterini canlandırırlar.Çocuklar tüm hayvanları gördüklerini söylediklerinde veya belli bir süre sonunda, hayvanat bahçesinin kapanacağı söylenir ve en sonunda ne olabileceğine ilişkin görüşleri alınır. Buna göre çalışma sonlandırılır.
    MATERYALLER
    Hayvan maskeleri, orman resmi, boyalar
    SÖZCÜKLER
    KAVRAMLAR
    Mutlu, üzgün

    AİLE KATILIMI
    Aileyle birlikte hayvanat bahçesine gidilebilir.
    UYARLAMA
    Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuk için;
    Maskedeki hayvanın tanıdığı bir hayvan olmasına dikkat edilmelidir.
    DEĞERLENDİRME
    •Betimleyici Sorular:
    Nereye ziyaret yaptık?
    Neyle gittik?
    Hangi hayvanlar vardı?
    •Duyuşsal Sorular:
    Birisi izinsiz senin eşyalarını kullansa neler hissedersin? Ne yaparsın?
    •Kazanımlara Yönelik Sorular:
    Hangi hayvanı canlandırdın?
    Başkasının eşyasını kullanmak istediğimizde ne yapmalıyız?
    •Yaşamla İlişkilendirme Soruları:
    Okuldayken tuvalete gitmemiz gerektiğinde ne demeliyiz?

    #1164

    Sevde Bucak
    Participant

    17.12.2018
    KAR
    Etkinlik Çeşidi: Türkçe, Fen, Oyun, Sanat, Müzik Etkinliği(Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu: 48 Ay
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
    Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın şeklini, büyüklüğünü söyler.
    Kazanım 8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkların rengini, şeklini, büyüklüğünü karşılaştırır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Malzemeleri keser, yapıştırır.
    MATARYELLER
    Kar tozu veya bebek bezi (içerisindeki polimerler), plastik tabak, su, plastik bardak, kardan adam çıktısı, küçük strafor parçaları, file, pipet, tuvalet kâğıtları, soğuk silikon, kırmızı polar, farklı şekilde ve boyutta kar taneleri, CD çalar.
    SÖZÜKLER

    KAVRAMLAR
    Büyük-Küçük, Aynı-Farklı, Sert-Yumuşak
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklardan u şeklinde oturmalarını ister ve sohbet etmeye başlar.
    •Çocuklar artık kış mevsimi geldi ve dışarıda lapa lapa kar yağıyor. Sizinle biraz kar hakkında sohbet edelim ne dersiniz? Diyerek sohbete başlanır. Öğretmen çocuklara şu soruları yöneltir.
    oKarların şekilleri aynı mıdır?
    oKarların dokusu yumuşak mıdır yoksa sert mi?
    oKarların boyutları aynımıdır?
    oKardan neler yapabiliriz? Soruları çocuğa yöneltilir.
    •Sohbet bittikten sonra hep birlikte ‘’Kar Taneleri’’ adlı parmak oyunu oynanır.
    KAR TANELERİ PARMAK OYUNU
    Kar taneleri havada uçuşuyor (iki elin parmakları açılıp hareket ettirilir)
    Rüzgâr esince hızla kaçıyor (el sallanarak yüz serinletilir)
    Vuu..vuuu…
    Elde sıkınca top oluşur (iki elle kartopu yapma hareketi yapılır)
    İşte attım sana kartopu (sağ el ile kartopu atma hareketi yapılır)
    •Öğretmen çocukları masaya davet eder. Çocuklara plastik tabak ve önceden hazırlamış olduğu bebek bezi polimerlerini dağıtır. Daha çocuklara plastik bardaklarla su dağıtır ve çocuklardan suyu tabaklara dökmelerini ister. Bir-iki dakika beklenir ve çocuklarla birlikte nasıl yapay kar yapıldığı gözlemlenir. Deney bittikten sonra öğretmen çocuklara karın oluşumunu anlatır.
    •Öğretmen, çocuklara; ‘’Evet, çocuklar şuan hepimiz bir kar tanesiyiz ve dans edeceğiz’’ der ve müzik eşliğinde dans etmeye başlanılır. Çocuklar bir kar tanesi gibi farklı hareketlerde dans ederler. Müzik bittikten sonra çocukların oldukları yerde kalmaları istenir. Öğretmen tarafından önceden hazırlanmış farklı şekilde ve büyüklükte kar taneleri etrafa saçılır ve kar yağıyor atmosferi oluşturulur. Çocuklarla birlikte yerdeki kar taneleri incelenir ve şekilleri, büyüklükleri hakkında sohbet edilir.
    •Öğretmen; ‘’Çocuklar, kardan neler yapabileceğimizi konuşmuştuk ve bizde kardan adam cevabını vermiştik. Şimdi sizlerle büyük bir kardan adam yapacağız. Size verdiğim tuvalet kâğıtlarını yuvarlayarak kardan adamımızın üzerine yapıştırmanızı istiyorum’’ der. Öğretmen tarafından önceden kardan adam şekli verilmiş strafor masa üzerine konur ve çocuklarla birlikte straforun üzeri kaplanmaya başlanır. Kardan adamımızın işlemi bittikten sonra atkısı, şapkası ve süpürgesi takılarak sınıfın bir köşesinde sergilenir. Ardından öğretmen çocuklara kardan adam çıktısı dağıtır. Çocuklardan boyamalarını ve kesmelerini ister. Silikon tabanca ile öğretmen kardan adamları plastik bardaklara yapıştırır. Ardından çocuklara bardakları dağıtır ve strafor parçalarını içine koymalarını ister. Öğretmen diğer boş bardakları silikon ile birbirine yapıştırır. Bardağın üst kısmına delik açar. Çocuklara pipetleri dağıtır. Pipetlerin alt kısımları file ile kaplanır. Pipetleri bardağın delik kısmından içeri yerleştirmelerini ister ve pipetlere üflemelerini ister. Bu sayede içerideki strafor parçacıkları bir kar tanesi gibi uçuşmaya başlar. Böylece her çocuk kendi kar kürelerini oluşturmuş olur.
    •Öğretmen çocuklardan u şeklinde oturmalarını ister. ‘’Lapa Lapa Kar Yağıyor’’ şarkısı yankılama tekniği ile hep birlikte söylenir.
    UYARLAMA
    Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Öğrenci Varsa
    •Etkinlik sırasında işitme yetersizliği olan çocuğa gereksinim duyulan miktarda ipucu verilir. Türkçe, fen, oyun ve sanat etkinliği sırasında çocuğa gerekli yönlendirmeler yapılır ve çocuğa nasıl bir yol izlenileceği fiziksel hareketler yardımıyla rol/model olunarak ve birden fazla görseller yardımı ile çocuğun anlayabilmesi ve verilen yönergeleri uygulayabilmesi sağlanır.
    DEĞERLENDİRME
    •Bugün hangi konuda sohbet ettik?
    •Kar ile neler yapılabilir?
    •Karın şekil ve büyüklükleri aynı mıdır?
    •Kar yumuşak mıdır sert midir?
    AİLE KATILIMI
    •Ailelerden, çocuklar ile birlikte kar tanelerini gözlemlemelerini ve karlar hakkında sohbet etmeleri istenir. Öğretmen tarafından verilen farklı şekilde ki kar taneleri çıktısı çocuklar ile birlikte boyamaları ve sınıfa getirilmeleri istenir. Çocuklardan içlerinden en beğendikleri kar tanesini seçip arkadaşları ile paylaşmaları istenir.

    #1165

    burcugunay
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Türü: Türkçe dil etkinliği, Drama etkinliği (bütünleştirilmiş)
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen sınıfı yarım ay şeklinde oturtur ve çocuklarla hayvanlar hakkında sohbet etmeye başlar. Öğrencilerin ön bilgileri öğretmen tarafından değerlendirilir ve hayvanlar hakkında eksik bilgiler tamamlanır. Ardından öğretmen tarafından hazırlanmış hayvanlar kitabı çocuklara okunur. Çocuklardan kitapta bahsedilen hayvanlara dikkat etmeleri gerektiği söylenir. Öğretmen kitabın sayfalarında yer alan soruları sınıfa sorarak dikkati canlı tutar. Ardından çocuklara kitapta hangi hayvanları hatırladıkları sorulur. Çocuklar sırayla kurbağa, tırtıl, dinozor, kaplumbağa ve timsah olup drama etkinliğini tamamlarlar.
    MATERYALLER
    Hayvanlar kitabı
    SÖZCÜKLER
    Tırtıl, dinozor
    KAVRAMLAR
    AİLE KATILIMI
    Bahçedeki canlılar incelenir.
    UYARLAMA
    Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuk için;
    Drama çalışmasında yapamadığı hareketler öğretmen tarafından desteklenir.
    DEĞERLENDİRME
    •Betimleyici Sorular:
    Kitabımızda hangi hayvanlar bulunuyordu?
    •Duyuşsal Sorular:
    Sen tırtıl olsaydın ve çirkin olduğun söylense neler hissederdin?
    •Kazanımlara Yönelik Sorular:
    Hangi hayvanları canlandırdın?
    •Yaşamla İlişkilendirme Soruları:
    Kitaptaki hayvanları daha önce görmüş müydün?

    #1166

    pinarurhal
    Participant

    17.12.2018
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Türkçe, Oyun Sanat ve Matematik Etkinliği
    Yaş Grubu: 48 Ay
    Etkinlik Adı: Aşçı mesleği
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Alan
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler.
    Kazanım 4. Nesneleri sayar.
    (Göstergeleri: Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
    Kazanım 20. Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Göstergeleri: Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. Grafiği oluşturan nesneleri veya sembolleri sayar. Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.)
    Dil Alanı
    Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. (Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar.
    Motor Alan
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    (Göstergeleri: Malzemelere elleriyle şekil verir.)

    Öğretmen, aşçı mesleğine ait bir resmi( kadın ve erkek aşçı) duvara asar ve şu soruları sorar:
    • Çocuklar resimdeki kişi hangi mesleği yapıyor olabilir?
    • Hangi malzemeleri kullanıyor olabilir?
    • Resimdeki kişinin kıyafeti nasıldır?
    • Aşçılar nerelerde çalışır?
    Öğretmen çocuklardan gelen cevapları dinler ve aşçı mesleği hakkında çocuklara bilgi verir:
    • Aşçılar, günlük olarak hazırlanması gereken yiyecekleri, belli bir plan içinde bilgi ve becerisini kullanarak, temizlik kurallarına uygun olarak servise hazır hale getiren kişidir. Aşçılar, lokanta ve yemekhanelerde çalışıp lezzetli yemekler yaparlar. Aşçı şapkaları ve mutfak önlüğü kullanırlar. Kepçe, bıçak, kaşık, mikser, eldiven, ocak vb. kullanırlar.
    Öğretmen sınıfa aşçıların kullandıkları ve kullanmadıkları malzemeleri karışık olarak yerleştirir. “ Çocuklar aşçıların kullanabilecekleri malzemeleri konuşmuştuk. Sınıfımıza yerleştirilen malzemelerden hangilerini aşçılar kullanabilir? , bunları kırmızı masanın üzerine koyalım” der. Çocuklar malzemeleri ayırdıktan sonra masaya koyulan malzemeler tek tek incelenir ve hakkında konuşulur. Diğer malzemelerin de hangi mesleğe ait olabileceği tahmin edilir.
    Yerleştirilen malzemeler :Kepçe, önlük, plastik bıçak, makas, eldiven, ocak resmi, buzdolabı resmi, tahta kaşık, kepçe, doğrama tahtası, kalem, palet, fırça, pamuk, toka, tarak, diş fırçası,Steteskop, cetvel, mikrofon, süpürge, ip, metre, piyano resmi, çöp poşeti enjektör.

    Öğretmen, “bugün hepimiz aşçı olalım ve en sevdiğimiz yiyecekleri yapalım” der ve tuz, un ve suyu masaya koyar. Çocuklara tuz seramiği yapacaklarını söyler. Öğretmen çocukların tuz, un ve suyu karıştırmalarına rehberlik eder. Çocuklar, şefler kulübü şarkısı eşliğinde hamura istedikleri şekilleri verirler. Şekil verme işlemi bittikten sonra hamurları istedikleri gibi boyarlar.
    ŞEFLER KULÜBÜ
    Burada olmalı, tarifleri kapmalı
    Hamur aç, pasta yap
    Hadi dene bak çok kolay
    Şimdi sıra sende
    Dilediğin gibi süsle
    Burası senin dünyan
    Çalkala karıştır hep birlikte
    Hadi gel göster kendini
    Sen yaparsın da kötü olur mu?
    Biraz neşe biraz sevgi
    Dostlarınla her şey lezzetli
    Söyle ne pişirdin?
    Dans et zıpla karıştır
    Söyle ne pişirdin?
    Herkes çok çok heyecanlı
    Söyle ne pişirdin?
    Birlikte çok güzel bir takımız
    Söyle ne pişirdin?
    Hayalindeki aşçısın.

    Öğretmen, çocuklara “ biraz önce herkes en sevdiği yiyeceği yaptı. Acaba sınıfımızda en çok sevilen yiyecek hangisi çıkacak?” der. En çok sevilen yiyeceğin öğrenilebilmesi için yapılan yiyeceklerin resimleri bir kartona çizilir. Çocuklar hangi besini çizdilerse o besinin bulunduğu resmin altına lego koyarlar. En çok lego hangi besinin altında biriktiyse en çok sevilen yiyeceğin o olduğuna karar verilir. Çocuklarla şekil grafiği oluşturduktan sonra grafik hep birlikte yorumlanır. (en az, en çok, eşit)

    MATERYALLER

    • Aşçı resmi
    • Meslek gruplarına ait çeşitli malzemeler
    • Un
    • Tuz
    • Su
    • Tuz seramiği için kap
    • Boya
    • Fırça
    • Karton
    • Lego
    SÖZCÜKLER
    • –
    KAVRAMLAR
    • Az- çok-eşit

    AİLE KATILIMI
    Öğretmen, ailelerden çocukları ile belirlediği bir yemek ya da içeceği beraber hazırlamalarını ister. Daha sonra sınıfta, çocukların hangi yiyecekleri, nasıl yaptıkları hakkında konuşulur.
    UYARLAMA

    Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu olan çocuk varsa;

    Eğitimci, Türkçe, oyun ve sanat etkinliğinde normalden biraz daha yavaş ve sakin bir şekilde konuşur. Sorusunu sorduktan sonra çocuğa kendini ifade etme süresi tanır. Çocuğun yönergeleri anladığından emin olunur. Etkinliğinde çocuğa hareketlerde uygun model olunur. Matematik etkinliğinde çocuk, etkinliklere katılımı için cesaretlendirilir.

    DEĞERLENDİRME
    Öğretmen, “tabağında ne olmasını isterdin?” çalışma sayfasını çocuklara dağıtır. “Çocuklar çok ünlü bir aşçının lokantasına gittiniz, tabağınızda neler olmasını isterdiniz?” der ve bunu resimdeki tabağa çizmelerini ister. Daha sonra her çocuk çizdiği resmi arkadaşları ile paylaşır.

    #1167

    pinarurhal
    Participant

    24.12.2018
    Etkinlik Adı: Yeni Yıl
    Etkinlik Çeşidi: Bütünleştirilmiş Türkçe, Sanat ve Fen Etkinliği
    Yaş Grubu: 48 Ay
    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Alan
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
    Motor Alan
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    (Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.Malzemelere elleriyle şekil verir.
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen, çocuklara daha önce yeni yıl ya da yılbaşı kelimesini duyup duymadıklarını sorar. Çocuklardan gelen cevapları dinler. Öğretmen, çocuklara yılbaşı ağacı resmi, karlı bir görüntüye sahip ev resimlerini gösterir. Yeni yılda Aralık ayında yani kış mevsiminde olunduğu için kar yağabileceğinden, kardan adam yapılabileceğinden bahsedilir. Çocuklarla yeni bir yıla girildiği ve eski yıldan çıkıldığı hakkında sohbet edilir. Çocuklarla yeni yıl parmak oyunu oynanır.
    YENİ YIL
    Ben eski yılım (sağ baş parmak) Adım 2018
    Çok çalıştım, yoruldum.
    Görevimi yeni yıla bırakıp gidiyorum. (eller sallanır.)
    Merhaba (sol baş parmak)
    Ben yeni yılım.Adım 2019
    Çok neşeliyim heyecanlıyım, (eller vurulur.)
    Beraber çalışalım. (eller birbirinin etrafında döndürülür.)
    Bir yaş daha büyüyelim. (bir parmak gösterilir.)
    Güle güle 2018 (Sağ el sallanır.)
    Hoş geldin 2019 (alkışlanır.)

    Öğretmen, çocuklara A4 kağıdı dağıtır. “Çocuklar yeni yıl geldiğinde kar yağdığından ve kardan adam yapıldığından konuşmuştuk. Tıraş köpüğü ve elimde bulunan tutkaldan kabarık görüntüye sahip boya elde edeceğiz ve bu boya ile herkes kardan adam çizip, boyayabilecek” der. Çocuklara boyanın nasıl yapıldığını göstermek için malzemeleri çocukların görebileceği bir yere koyar. Bir tabağın içine tutkal, un ve tıraş köpüğü sıkar ve koyulan malzemeleri karıştırır. Öğretmen beyaz, sarı, mavi, pembe ve beyaz renklerde elde ettiği boyaları tabaklara böler ve her masaya dağıtır. Her çocuk kendi fırçasını alır ve “hoşgeldin yeni yıl şarkısı eşliğinde” kardan adamlarını yaparlar.

    Hoşgeldin Yeni yıl
    Ocak Şubat Mart biraz soğuk geçti
    Nisan da ilkbahar geliyorum dedi
    Mayıs yemyeşildi çiçekli böcekli
    Haziran Temmuz Ağustos bol güneşli
    Eylül de sonbahar dökülsün yapraklar
    Ekim Kasım Aralık işte yıl bitti
    Sen de bizimle beşten geriye say şimdi
    5 4 3 2 1 Oleeeeyyyyy
    Hoş geldin yeni yıl, yepyeni mutluluklarla
    Hoşgeldin yeni yıl seni bekliyor dünya.

    Öğretmen çocuklara “ az önce herkes kardan adamlarını boyadı. Sizce dışarıda yağan karlar gibi kar yapabilir miyiz?” diye sorar. Çocuklardan gelen cevapları dinler. Öğretmen önceden bebek bezinin içinden çıkardığı tozları sınıfa getirir. Çocukların görmesi için bir tane de çocukların yanında bebek bezinin içindeki tozları çıkarır. Elindeki suyu göstererek “ Sizce toza suyu dökersem ne olur?” der ve cevapları dinler. Cevapları dinledikten sonra toza suyu ilave eder ve 5-10 dakika beklenir.
    5-10 dakika bekledikten sonra her çocuğa toz verilir ve çocuklar oynadıkça ellerindeki toz kar kıvamını alır. Oluşan kar ile çocuklar istedikleri gibi oynarlar.

    MATERYALLER
    • Tutkal
    • Un
    • Tıraş Köpüğü
    • Sim
    • Renkli boyalar
    • Bebek bezi
    • Su
    • Kap
    • Fırça
    • A4 kağıdı

    SÖZCÜKLER
    • Yeni yıl
    KAVRAMLAR
    • Başlangıç- bitiş

    AİLE KATILIMI
    Aile katılımı listesinde sıradaki aileden çocuklarla yeni yıl kartı yapması önerilir.
    UYARLAMA

    Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu olan çocuk varsa;

    Eğitimci, Türkçe,fen ve sanat etkinliğinde normalden biraz daha yavaş ve sakin bir şekilde konuşur. Sorusunu sorduktan sonra çocuğa kendini ifade etme süresi tanır. Çocuğun yönergeleri anladığından emin olunur. Etkinliğinde çocuğa hareketlerde uygun model olunur.Çocuk, etkinliklere katılımı için cesaretlendirilir
    DEĞERLENDİRME

    Öğretmen çocuklara kağıdın ortasında kar topu oynayan bir çocuğun resminin bulunduğu kağıtları dağıtır ve çocuklardan bu resmi istedikleri gibi tamamlamalarını ister. Çocuklar daha sonra resimlerini birbirlerine sunarlar.

    #1168

    busratasdelen
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Tarihi : 31.10.2018
    Etkinlik İsmi : ÖRÜMCEK AİLESİ
    Etkinlik Çeşidi : Oyun-Türkçe-Müzik Etkinliği
    Yaş Grubu : 36-48 Ay
    Öğretmen : Büşra TAŞDELEN
    KAZANIM GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkate verir.
    Göstergeleri : Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri : Konuşma sırasında göz teması kurar.
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri : Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.

    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Yönergeler doğrultusunda yürür.
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri : Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

    MATERYALLER
    Örümcek kuklaları, örümcek hikayesi,

    SÖZCÜKLER
    Örümcek, örümcek ağı,

    KAVRAMLAR
    İçinde-Dışında
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukları halıya yarım ay şeklinde oturtur. Çocukların dikkatini çekmek için parmak oyunuyla başlanır. Daha sonra öğretmen örümcek kuklasıyla çocuklara Örümcek Ailesi parmak oyunu öğretilir ve tekrar edilir.

    Bir gün baba örümcek duvara tırmandı yağmur yağdı her yer ıslandı ( elimizle dizimize vurarak yağmur sesi yapılır )
    Bir gün anne örümcek duvara tırmandı yağmur yağdı her yer ıslandı ( elimizle dizimize vurarak yağmur sesi yapılır )
    Bir gün yavru örümcek duvara tırmandı yağmur yağdı her yer ıslandı ( elimizle dizimize vurarak yağmur sesi yapılır )
    Örümcek ailesi uykuya daldı ( elimizde uyuyor gibi yapılır )
    Güneş açtı açtı açtı her yer kurudu
    Örümcek ailesi uyandı
    Günaydınnnnn
    Öğretmen parmak oyunundan sonra çocuklarla örümcek hakkında sohbet eder. Daha sonra öğretmen parmak örümcek kuklasıyla çocuklara küçük örümcek hikayesini anlatır.
    Küçük örümceğin en çok sevdiği iş ipekten ağ örmekmiş. Ağaç dallarına, evlerin çatılarına, çiçek yaprakları arasına her yere incecik ipek ipleriyle ağ örermiş. Ördüğü ağalar çok güçlüymüş. Küçük örümceğin ördüğü ağlar güçlü rüzgarlara bile dayanırmış. Küçük örümcek yağmurun yağmasından hiç hoşlanmazmış. Yağmurlu havalarda tırmanmak istediği yerlere bir türlü ulaşamazmış. Tırmanır tırmanır geri kayarmış. Tırmanır tırmanır geri kayarmış. Yine yağmurlu bir günde en sevdiği yer olan elma ağacının üzerine tırmanmaya çalışmış. Elma ağacının yeşil yaprakları arasına ördüğü ağına ulaşmak istemiş. Tırmanmış tırmanmış geri kaymış. Tırmanmış tırmanmış geri kaymış. Tırmanmaktan yorgun düşüp sonunda saklanacağı bir yer bulmuş. Saklandığı yerde yağmurun dinmesini beklemiş. Neyse ki güneş yardımına yetişmiş. Güneş açınca küçük örümcek elma ağacına tırmanmış. Yağmur tanelerini üzerinden atmış ağının üstünde ve tatlı bir uykuya dalmış. Öğretmen çocuklara örümceklerin özellikleri hakkında bilgi verir.
    Ormanda, okul bahçesinde, bazen evde ve okulda gördüğümüz örümceklerin özellikleri nelerdir?
    • 8 adet bacakları ve 8 adet gözleri vardır.
    • Örümceğin herhangi bir bacağı zarar görürse yerine yenisi çıkar.
    • Örümcekler zehirlidir, ancak insanı zehirleyebilen cinsleri azdır.
    • Her örümcek ağ yapmaz.
    • Örümceklerin arka kısımlarında delikler mevcuttur, bu deliklerden sıvı çıkar- donar ve ağ oluşur. Ağları sağlam ve esnektir.

    Öğretmen daha önceden sınıfa kartondan yapılmış örümcekleri saklar. Öğretmen, çocuklar sınıfımıza bizi ziyarete örümcek ailesi gelmiş ve bizimle oyun oynamak istiyorlarmış. Bu yüzden sınıfımıza saklanmışlar. Haydi hep birlikte onları bulalım der ve çocuklarla örümcek ailesini aramaya başlarlar. Çocuklar örümcekleri buldukça aaaa anne örümcek dolabın içine saklanmış, baba örümcek dolabın üstüne saklanmış diye içinde dışında kavramı verilir. Öğretmen çocuklara siz olsaydınız nereye saklanırdınız diye sorar. Acaba çocuk örümcek nereye saklanmış olabilir der ve aramaya devam ederler. Çocuk örümcek hayvanların bulunduğu kutunun içine saklanmış. Saklanan tüm örümcekler bulunduktan sonra çocuklardan halının üstünde daire şeklinde oturmaları istenir.

    Daha sonra ELİM İÇERDE ELİM DIŞARDA şarkısı öğretilerek uygun hareketlerle dans edilir.
    Elim içerde, elim dışarda, elim dans ediyor şimdi çılgınca
    Ayağım içerde, ayağım dışarda, ayağım dans ediyor şimdi çılgınca
    Saçım içerde, saçım dışarda, saçım dans ediyor şimdi çılgınca
    Burnum içerde, burnum dışarda, burnum dans ediyor şimdi çılgınca
    Dizim içerde, dizim dışarda, dizim dans ediyor şimdi çılgınca
    Gözüm içerde, gözüm dışarda, gözüm dans ediyor şimdi çılgınca
    Kulağım içerde, kulağım dışarda, kulağım dans ediyor şimdi çılgınca
    Karnım içerde, karnım dışarda, karnım dans ediyor şimdi çılgınca
    Popom içerde, popom dışarda, popom dans ediyor şimdi çılgınca
    AİLE KATILIMI
    Ailelerden çevrelerinde gördükleri örümcekleri çocuklarla birlikte incelemeleri istenir.
    UYARLAMA
    Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bir Çocuk Varsa ; sorular basit ve kısa cümlelerle sorulur. Sorulan soruya cevap verebilmesi için yeterince süre tanınır. Bu sırada arkadaşlarının da sabırla onu dinlemesi sağlanır.

    DEĞERLENDİRME
    • Bugün neler öğrendik ?
    • Bugün hangi hayvanı öğrendik ?
    • Örümcek Ailesinde kimler vardı ?
    • Küçük örümceğin en çok sevdiği iş neydi ?

    #1169

    busratasdelen
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Tarihi : 05.11.2018
    Etkinlik İsmi : RENKLERİN ŞEHRİ
    Etkinlik Çeşidi : Oyun-Türkçe- Matematik Etkinliği
    Yaş Grubu : 36-48 Ay

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
    Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri : Nesne/varlığın adını, rengini söyler.
    Kazanım 6. Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri : Nesne/varlıkları rengine, şekline göre ayırt eder, eşleştirir.
    Kazanım 7. Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar.
    Göstergeleri : Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
    Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
    Göstergeleri : Bir olayın olası nedenlerini söyler.

    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri : Konuşurken/şarkı söyleyen sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri : Konuşma sırasında göz teması kurar.

    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Malzemeleri yapıştırır.
    MATERYALLER
    Kırmızı, sarı, turuncu, mavi ve yeşil renkte ponponlar, eşleştirme kartları, renk çarkı
    SÖZCÜKLER
    Kırmızı, sarı, turuncu, mavi, yeşil, siyah, beyaz, mor, şehir
    KAVRAMLAR
    Renk
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklardan halının üstüne halka şeklinde oturmalarını ister. Daha sonra öğretmen, yeşil renk parmak oyununu oynatarak çocukların dikkatini çeker.
    Yeşil sulara dalıp çıkarsın ( iki elimizle dalıp çıkma hareketi yapılır)
    Dalıp çıkarsın ( iki elimizle dalıp çıkma hareketi yapılır)
    Yeşil ördeği yakalayamazsın ( iki eli birbirine vurup , işareti parmağı sallanır )
    Yakalayamazsın ( iki elimizi birbirine vurup , işareti parmağı sallanır )
    Bombili bombili fişko bombili bombili fişko ( iki elimizi döndürürüz )
    nanay da fişko nanayda fişko nanayda fişko nanayda fişko (önce sağa sonra sola iki el kıvrılma hareketi yapılır )
    fişkomoli selamoni fişkomoli selamoni (fişkomoli de eller döndürülür , selamoni de iki el selam hareketi yapılır )
    şşşşş… ( elimizle sus işareti yapılır )
    Öğretmen birkaç kez yeşil renk parmak oyununu oynattıktan sonra çocuklarla renkler hakkında sohbet edilir. Etrafımızda gördüğümüz her şeyin bir rengi vardır. Kıyafetlerimizin, saçımızın, oyuncaklarımızın, ağaçların, çiçeklerin, hayvanların .. Çocuklara sorular sorulur.
    En sevdiğiniz renk hangisi ?
    Sınıfımızda en çok hangi rengi görüyorsunuz? Sizce neden ?
    Üstünüzdeki kıyafetin rengi ne renk ?
    Öğretmen çocuklara eşya, hayvan, meyve resim kartlarını göstererek bunların renklerini sorar. Eşleştirme kartlarından her bir renkten 2 tane bulunmaktadır. Renkler kırmızı, sarı, turuncu, mor, mavi, siyah, beyaz ve yeşildir. Eşleştirme kartları açık bir şekilde halıya dizilir. Çocuklara hangi rengi seçtiklerini söylemelerini ve onunla aynı renk olan kartı bulmaları istenir. Her çocuk tek tek yapar. Daha sonra öğretmen renk çarkını getirir. Renk çarkında bulunan renkler kırmızı, sarı, turuncu, yeşil, mavi, mor, beyaz ve siyah. Ve çocuklardan birisinden çevirmesini ister. Renk çarkı durduktan sonra ok hangi rengi gösteriyorsa çocukların hepsi sınıftan o rengi temsil eden bir nesne getirir. Çocuklar sırayla çarkı çevirir ve oyun bu şekilde devam eder.
    Çocuklardan halıya yarım ay şeklinde oturmaları istenir ve çocuklara ‘renkler size bir hikâye anlatmak istiyor. Dinlemeye hazır mısınız ?’ diyerek RENKLERİN ŞEHRİ hikâyesi okunur.
    RENKLERİN ŞEHRİ
    Simsiyah bir şehrin küçücük bir evinde renkler yaşarmış. Sarı, kırmızı ve mavi.
    Dışarısı simsiyah olduğu için renkler tüm günlerini evde oturup sohbet etmekle geçirirlermiş. O güne kadar hiç mi hiç dışarı çıkmamışlar. Yine bir gün evde oturup sohbet ederken mavi;
    ‘ah canım çok sıkıldı bu evde. Keşke dışarısı rengârenk olsaydı da çocuklar hep dışarıda oynasalardı, biz de hiç sıkılmasaydık’ demiş.
    Tam o sırada kırmızının aklına çok güzel bir fikir gelmiş. ‘hey yaşasın buldum buldum. Çok güzel bir şey buldum ’ diye bağırmış.
    Bütün renkler hem çok şaşırmış hem de kırmızının ne bulduğunu merak etmeye başlamışlar. Kendi aralarında ‘acaba kırmızı ne bulmuş olabilir’ diye konuşmaya başlamışlar.
    Sarı dayanamamış ve öfkeyle;
    ‘ne bulduğunu söyler misin? Lütfen biz de merak ettik ’ demiş. Kırmızı; ‘dur kızma hemen. Duyunca çok sevineceksin ’ demiş ve başlamış anlatmaya.
    ‘biz renkler dışarı çıkalım ve kendi renklerimizi ağaçlara, kuşlara, taşlara, çiçeklere verelim. Her yer rengârenk görünsün’ demiş.
    Renkler biraz düşündükten sonra mavi hemen atılmış;
    ‘ben mavi gökyüzü ve denizin rengi olmak istiyorum. Deniz ve gökyüzü benimle ne güzel olur değil mi ?’ demiş.
    Sarı; ‘ben de sonbaharda dökülen yaprakların ve güneşin rengi olmak istiyorum’ demiş.
    Kırmızı; ‘güller, laleler ve karanfiller kırmızı olmalı’ demiş.
    Renkler bu kararı aldıktan sonra sevinçle haykırmışlar ve kapıya doğru koşmuşlar.
    Tam kapıyı açıp çıkacaklarmış ki siyah öfkeyle bağırmış; ‘hey siz renkler dışarısı benim siz nereye gittiğinizi sanıyorsunuz’ demiş.
    Mavi korkuyla ‘biz şehrin rengârenk olmasını istiyoruz lütfen kızma sen de gecenin rengi olabilirsin’ demiş.
    Siyah hiçbir şey söylemeden düşünmeye başlamış. Tüm renkler heyecanla siyahın kararını bekliyorlarmış.
    Bir süre sonra siyah gülümseyerek; ‘neden olmasın tamam kabul ediyorum’ demiş.
    Bütün renkler siyahın kararına çok sevinmişler ve hep birlikte dışarı çıkmışlar. Birden bire doğa rengârenk olmuş. Bütün hayvanlar, insanlar, çocuklar renklere teşekkür etmişler ve hep birlikte mutlu yaşamışlar.
    Öğretmen hikaye bittikten sonra çocuklara hikaye ile ilgili sorular yöneltir.
    Kırmızı renk ne fikir bulmuş olabilir ?
    Sizce siyah ne cevap vermiş olabilir ?
    Sonra çocuklar masalarına geçer. Öğretmen etkinlik kağıtlarını dağıtır. Çocuklardan kırmızı, turuncu, sarı, yeşil ve mavi renkteki ponponları sayılarına ve renklerine göre gruplama yaparak yapıştırması beklenir.

    AİLE KATILIMI
    Ailelerden çocuklarla evdeki nesnelerin renkleri üzerine konuşmaları istenir.
    UYARLAMA
    Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bir Çocuk Varsa ;
    Parmak oyunu öğretilirken çocukla göz teması kurularak hareketleri öğretmenle birlikte yapması beklenir.
    DEĞERLENDİRME
    • Bugün hangi renkleri öğrendik ?
    • Okuduğumuz hikayede hangi renkler vardı ?
    • En çok sevdiğiniz renk hangisidir ?
    • Renk Çarkı oyununu sevdiniz mi ?
    • Gökyüzü ve denizin rengi ne renktir ?
    • Ponponlu etkinliği yaparken zorlandınız mı ?
    • Oyun sırasında farklı renklerde oyuncak bulurken zorlandınız mı ?

    #1170

    busratasdelen
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Tarihi : 19.11.2018
    Etkinlik İsmi : BAY MİKROP
    Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Müzik, Fen, Oyun, Sanat Etkinliği
    Yaş Grubu : 36-48 Ay

    KAZANIM GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri : Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri : Nesne/durum/olayla ilgili tahmini söyler.

    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri : Konuşurken/ şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri : Sohbete katılır.

    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Yönergeler doğrultusunda yürür.

    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Kazanım 1. Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.
    Göstergeleri : Saçını tarar, dişini fırçalar ; elini, yüzünü yıkar, tuvalet gereksinimine yönelik işleri yapar.
    Kazanım 8. Sağlığı ile ilgili önlemler alır.
    Göstergeleri : Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.

    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
    Göstergeleri : Kuralların gerekli olduğunu söyler.
    MATERYALLER
    Derince bir kap, su, sıvı sabun ve karabiber, abeslang, yapıştırıcı, eva, oynar göz
    SÖZCÜKLER
    Temizlik, kirli , mikrop ,
    KAVRAMLAR
    Kirli-temiz

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklarla temizliğin önemiyle ilgili sohbet eder. Daha sonra öğretmen çocuklara çok güzel kokuyorsunuz temiz olmak için neler yapıyorsunuz ? , sağlığımızı korumak için neler yapmalıyız ? , sağlığımıza dikkat etmezsek neler olur ? diye sorar.

    Daha sonra SABUN KARABİBER DENEYİ yapılır.
    Deneyin yapılışı: Bu deneyde karabiber mikropları temsil etmektedir. Kabın yarısına kadar su konur. Suyun içine biraz karabiber eklenir. Başka bir kaba da sıvı sabun konulur. Parmağımızı sıvı sabuna sürüp karabiberli suyun içince soktuğumuz zaman, karabiberlerin kaçıştığını görürüz. Karabiberleri mikrop olarak düşünürsek, mikropların sabundan hiç hoşlanmadıkları görülür. Mikroplardan arınmak için sadece suyun yeterli olmadığı, el ve vücut temizliğinde mutlaka sabun da kullanmamız gerektiği sonucu ortaya çıkar.

    Öğretmen çocuklara BAY MİKROP parmak oyununu öğretir.

    Bay Mikrop
    Bay mikrop bay mikrop beni hasta edemezsin (2)
    Yemeğimi böyle yiyorum
    Sütümüde böyle içiyorum
    Meyveleri sebzeleri böyle yiyorum
    Bay mikrop bay mikrop beni hasta edemezsin (2)
    Yüzümüde böyle yıkarım
    Saçımıda böyle tararım
    Dişlerimi fırçalayıp erken yatarım
    Bay mikrop bay mikrop beni hasta edemezsin (2)

    Daha sonra çocuklara KÜÇÜK YEŞİL SABUN hikayesi okunur.

    KÜÇÜK YEŞİL SABUN
    ELİF adında küçük bir kız varmış ve bir gün annesi Elife ellerini yıkasın diye küçük ve çok güzel kokan yeşil bir sabun almış. Elif çok mutlu olmuş ve her yemekten önce ve sonra ellerini küçük yeşil sabunla yıkarmış. Küçük yeşil sabunda bu durumdan çok mutluymuş küçük kızın ellerinin arasında köpükler saçar etrafa güzel kokular yayarmış. Âmâ bir süre sonra elif banyoya uğramaz olmuş küçük yeşil sabun bu duruma çok üzülüyormuş elif kokusunu duysun diye daha güzel kokular yaymış ama elif bunları fark etmemiş. Yemeğe oturmazdan önce annesi uyarınca hızla banyoya koşar ellerini suyla yıkayıp masaya dönüyormuş. Bir gün yine elif banyoya gelip küçük yeşil sabuna hiç dokunmayınca küçük yeşil sabun başlamış hıçkıra hıçkıra ağlamaya elif çok şaşırmış sabunu ağlarken görünce ve neyin var küçük yeşil sabun diye sormuş? Küçük yeşil sabunda başlamış anlatmaya annen beni sen ellerini yıka diye satın almıştı sen ilk günlerde benimle oyunlar oynar köpükler çıkarırdın ama artık benimle ellerini hiç yıkamıyorsun diye ağlamaya devam etmiş. Elif buna çok üzülmüş ve küçük yeşil sabunu eline alıp eskisi gibi onunla köpükler çıkarıp ellerini yıkamış ve o günden sonra küçük yeşil sabunu ziyaret edip ellerini yıkamayı hiç unutmamış. Çocuklara hikaye hakkında sorular sorulur.
    Daha sonra mikrop oyunu oynanır. Çocuklardan birisi mikrop olur. Arkadaşlarına dokunarak onlara hastalık bulaştırmaya çalışır. Diğerleri de mikroptan kaçmaya çalışırlar. Hastalık kapan çocuk, hasta rolü yaparak yere oturur. En sona kalan çocuk diğer oyunda mikrop rolünü alır.
    Oyundan sonra çocuklardan masalarına geçmeleri istenir. Çocuklara önceden kesilmiş mikrop şekilleri, abeslang ve oynar göz dağıtılır. Çocuklardan kendi mikroplarını oluşturmaları istenir.

    AİLE KATILIMI
    Ailelerden çocukların evde yemekten önce ve sonra, dışardan geldikten sonra veya kişisel temizliklerine daha çok dikkat etmeleri için onları bilinçlendirmeleri istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta OSB olan bir çocuk varsa ; parmak oyunu daha yavaş ve göz teması kurarak yapılmalıdır.

    DEĞERLENDİRME
    • Mikroplardan korunmak için neler yapmalıyız ?
    • Karabiber deneyi sırasında neler hissettiniz ?
    • Okuduğumuz hikayede küçük yeşil sabun neden üzülmüştü ?
    • Mikroplar vücudumuza nasıl girer ?
    • Biraz önce mikrop rolünü canlandırmak hoşunuza gitti mi ? Neler hissettiniz ?
    • Çevremizdeki her şey bizi hasta eder mi ?

    #1171

    busratasdelen
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Tarihi : 26.11.2018
    Etkinlik İsmi : SPOR
    Etkinlik Çeşidi : Hareket – Müzik – Oyun -Türkçe – Sanat Etkinliği
    Yaş Grubu : 36-48 Ay
    KAZANIM GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 8. Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri : Nesne /varlıkların rengini, şeklini, büyüklüğünü, dokusunu, yapıldığı malzemeyi ve kullanım amaçlarını ayırt eder, karşılaştırır.

    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri : Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    Kazanım 10. Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri : Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda koşar.
    Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Atlama, konma, başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.
    Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Küçük topu tek elle yerden yuvarlar.
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Nesneleri takar, çıkarır, ipe vb. dizer.
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri : Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    ÖZBAKIM
    Kazanım 8. Sağlığı ile ilgili önlemler alır.
    Göstergeleri : Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.
    MATERYALLER
    Su şişelerinden yapılmış bowling, bowling seti, spor dallarının bulunduğu flash kartlar, basketbol topu, voleybol topu, futbol topu, tenis raketi ve topu

    SÖZCÜKLER
    Sağlık, spor, basketbol, voleybol, futbol, tenis, golf

    KAVRAMLAR

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklara Dodoların DİK DUR KARDEŞİM şarkısıyla sabah sporu yaptırır.

    Dik dur dik dur kardeşim koy elleri beline
    Sallan sallan kardeşim sonra eller yerine
    Kolları öne uzat sonra da yukarıya,
    çevir çevir kardeşim sonra eller yerine
    Sol ayağın ileri, sağ ayağın havaya
    Haydi kuşlar gibi uç, mutlu ol bu yuvada.
    Dik dur dik dur kardeşim koy elleri beline
    Sallan sallan kardeşim sonra eller yerine
    Kolları yana uzat sonra da yukarıya,
    çevir çevir kardeşim sonra eller yerine
    Zıpla zıpla kardeşim, el çırp el çırp kardeşim
    Yaşa yaşa çok yaşa, sağlıklı ol kardeşim.
    Daha sonra öğretmen çocuklara evet şimdi bizde kendi egzersizimizi yapalım der ve çocuklara gösterdiği hareketleri yapmalarını ister. Spor bittikten sonra öğretmen çocuklardan halının üzerine yarım ay şeklinde oturmaları istenir. Öğretmen çocuklara spor hakkında sorular sorar.
    Daha önce hiç spor yaptınız mı ?
    Öğretmen spor dallarıyla ilgili hazırladığı flash kartlarla çocuklara bilgiler verir. Daha sonra öğretmen sınıfa getirdiği spor materyallerini (basketbol topu, voleybol topu, futbol topu, tenis topu ve raketi ) çocuklara tanıtır. Renkleri, şekli, büyüklüğü, dokusu ve kullanım amacı hakkında konuşulur. Çocukların materyalleri incelemesine fırsat tanınır. Öğretmen hulahop çemberini çocukların ulaşabilecekleri şekilde pota yapar ve altına poşet geçirir. Çocuklardan renkli topları hulahobun içine atmaları istenir. Her çocuk sırayla tamamlar. Daha sonra 2 takım halinde bowling oynatılır. Her çocuğa 2 kere top atma hakkı verilir.
    Çocuklardan masalarına geçmeleri istenir. Çocuklara daha önceden kenarları delgeçle delinen plastik tabaklar dağıtılır. Çocuklara basketbol topu tekrar gösterilir ve sizce başka hangi renklerde olabilir diye sorulur. Dağıtılan tabakları boyamaları istenir. Daha sonra çocuklara ip verilerek deliklerden geçirmeleri istenir.
    AİLE KATILIMI
    Ailelerden çocuklarla birlikte hafta sonları spor yapmaları istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta Görme Engelli Bir Çocuk Varsa ; topları inceleyip toplarla oynamasına yardımcı olunur.
    DEĞERLENDİRME

    • Sabah sporu hoşunuza gitti mi ?
    • Yaptığınız hareketlerden en çok hangisinde zorlandınız ?
    • Bugün hangi sporları öğrendik ?
    • Bowling oynarken neler hissettiniz ?
    • Ailenizle spor yapıyor musunuz ?

    #1172

    busratasdelen
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Tarihi : 03.12.2018
    Etkinlik İsmi : BEN BEYAZ BİR TAVŞANIM
    Etkinlik Çeşidi : Türkçe-Müzik-Sanat Etkinliği
    Yaş Grubu : 36-48 Ay

    KAZANIM GÖSTERGELER

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri : Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
    Kazanım 10. Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri : Nesnenin mekandaki konumunu söyler.

    DİL GELİŞİMİ:
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri : Konuşma sırasında göz teması kurar.
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.
    MOTOR GELİŞİM:
    Kazanım 4. Küçük kas gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Nesneleri kopartır/yırtar, sıkar.
    Kazanım 1. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri : Basit dans adımları yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

    MATERYALLER
    Hayvan maskeleri, peluş tavşan ve köpek, hikaye kitabı, yapıştırıcı, gramafon kağıtları
    SÖZCÜKLER
    Köpek, kedi , aslan
    KAVRAMLAR
    Önünde – arkasında

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen çocuklardan halıya yarım ay şeklinde oturmalarını ister. Daha sonra çocuklarla hayvanlar hakkında sohbet eder. Çocuklara bazı sorular sorulur.
    En sevdiğiniz hayvan hangisi ? Hayvanlar nerede yaşar ? gibi sorular yöneltilir. Daha sonra çocuklara “ Bay Tavşan’ın Bir Fikri Var “ hikayesi okunur. Öğretmen çocuklara hikaye ile ilgili sorular sorar. Daha sonra çocuklara hayvan sesleri dinletilerek hangi hayvana ait olduklarını tahmin etmeye çalışırlar. Çocuklara daha önceden hazırlanmış hayvan maskeleri dağıtılır. Çocuklardan dağıtılan maskelere göre hayvanların taklitlerini yapmaları istenir. Daha sonra çocuklara dağıtılan maskelere göre bir hayvan ismi söylenir. Örneğin; köpek ortaya gelir ve önüne bir cisim koyulur. Köpeğin önünde ne var diye sorulur. Daha sonra arkasına farklı bir cisim koyulur. Köpeğin arkasında ne var diye sorulur. Sonra köpek, kedi ve aslan maskesi bulunan çocuklar arka arkaya sırayla dizilir. Çocuklara köpeğin önünde ne var kedinin önünde ne var gibi sorular sorulur. Her çocuğa cevaplama hakkı tanınır. Çocuklara tekerleme öğretilir.
    TEKERLEME
    Arkamı döndüm arılar,
    Önümü döndüm çiçekler var.
    Ön arka, ön arka
    Ne güzeldir ballı turta.

    Daha sonra çocuklar hayvan maskeleri ile dans ederler. Çocuklara “Ben Beyaz Bir Tavşanım” şarkısı öğretilerek dans edilir.
    BEN BEYAZ BİR TAVŞANIM
    Ben beyaz bir tavşanım
    Çok da hızlı koşarım
    Kırlarda bir yuvam var
    Ben orada yaşarım
    Sabah kalkarım erken
    Önce yüzümü yıkarım
    Bir havuç bir lahana
    Kahvaltımı yaparım
    Zıp zıp zıp zıp Zıp zıp zıp zıp
    Kırlarda ben koşarım
    Renkli renkli çiçekler
    Onlar benim dostlarım
    Koş koş tavşan
    Koş koş tavşan
    Durma yuvanda
    Bir sağa bir sola
    Hoplaya zıplaya
    Koş sen kırlarda

    Daha sonra çocuklara köpek resmi bulunan faaliyet kağıdı dağıtılır. Yırtma yapıştırma yaparak faaliyetlerini yapmaları istenir.

    AİLE KATILIMI
    Evde evcil hayvana sahip ailelerden evcil hayvanlarını okula getirerek tanıtmaları istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta OSB olan bir çocuk varsa okunan hikayeyi anlaması için daha yavaş bir şekilde ve göz kontağı kurarak okunur.

    DEĞERLENDİRME
    Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilir :
    • Bugün hangi hayvanları öğrendik ?
    • Okuduğumuz hikayede Bay Tavşan sizce neler hissetmiş olabilir ?
    • Dinlediğimiz hayvan seslerinden en çok hangisini tahmin etmekte zorlandınız ?
    • Aslan, köpek ve kedi taklidi yapmak hoşunuza gitti mi ?
    • Evinizde evcil hayvan besliyor musunuz ?
    • Çevrenizde en çok hangi hayvanı görüyorsunuz ?

    #1173

    busratasdelen
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Tarihi : 10.12.2018
    Etkinlik İsmi : AYDEDE NERDESİN
    Etkinlik Çeşidi : Türkçe-Müzik-Fen-Oyun Etkinliği
    Yaş Grubu : 36-48 Ay
    KAZANIM GÖSTERGELER
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri : Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri : Nesne/varlığın adını ve kullanım amaçlarını söyler.
    Kazanım 18. Zamanla ilgili kavramları açıklar.
    Göstergeleri : Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri : Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.
    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri : Konuşma sırasında göz teması kurar.
    Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri : Nesneleri yeni şekiller bir oluşturacak biçimde bir araya getirir.
    Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri : Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    MATERYALLER
    Aydede takip kartları, aydede boyama sayfası, boya kalemleri, ay fotoğrafları, renkli abeslang çubukları, yıldız şeklinde kesilmiş karton, evadan kesilmiş şekiller, el feneri

    SÖZCÜKLER
    Aydede, yıldız, gündüz, gece, bulut
    KAVRAMLAR
    Gündüz-gece
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklar ile ay hakkında sohbet eder. Ay’ın nasıl, ne zaman çıktığı, görüntüsü hakkında konuşulur ve resimleri gösterilir. Çocukların ilgilerini çekebilmek için sınıfa daha önceden hazırlanmış ay ve yıldız şekilleri asılır. Daha sonra çocuklardan yerde ya da ayakta bedenleri ile ay şekli oluşturmaları istenir. Öğretmen çocuklara “UYKUCU AY ” hikayesini okur.
    UYKUCU AY

    Güneş bütün uzayın kralıydı. Bütün yıldızlar ve gezegenler onu çok severlerdi. Güneşi sevdikleri içinde her zaman görevlerini yerine getirirlerdi. Güneşten aldıkları ışıkları Dünya’ya ulaştırırlardı. Güneş de her zaman onlara güler yüzlü davranırdı.
    Ay dışında herkes görevini yapıyordu. Ay’ın görevini yapmaması Güneş‘in canını sıkıyordu. Ay vaktinde uyanamıyor, tembellik ediyordu. Bazı geceler sabaha kadar Dünya karanlıklar içinde kalıyordu. Bu durum çocukları çok üzüyordu.
    Yine bir gece Ay geç uyandı. Canı hiç ışık saçmak istemiyordu. Tembel tembel yatağından kalktı, hazırlandı, dışarı çıktı. İsteksiz bir şekilde koca bulutları geçti. Kendisini çok yorgun hissediyordu. Bulutlar saklambaç oynuyorlardı.
    Kıvrımlı Bulut, Ay’a :
    – Sen de bizimle oynar mısın? Diye sordu.
    Ay uykulu uykulu “olur!” dedi.
    Bulutlardan biri gözlerini kapatıp saymaya başladı.
    – “1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 önüm- arkam, sağım-solum sobe, saklanmayan ebe!” dedi.
    Ay kocaman bir bulutun arkasına saklandı, yorgun olduğundan oracıkta uyuya kaldı.
    Bulutlar Ay’ı bulamadı, sabah oldu. Günlerce gökyüzü karanlıkta kaldı. Bir gün Güneş, Ay’ın günlerdir görünmediğini fark etti. Sağa sola Ay’ın kaybolduğu haberini verdi. Gökyüzünde herkes Ay’ı aramaya başladı. Kimse bulamadı. Kutup Yıldızı ümitsizce aramaya devam etti. Sonunda Ay’ı bir bulutun ardında uyurken buldu.
    Kutup Yıldızı:
    – Heey! Ay kardeş uyan. Kral Güneş günlerdir seni arıyor, dedi.
    Ay yerinden sıçradı. Hemen üstünü başını düzeltti. İkisi beraber Kral Güneş’in yanına gittiler.
    Kral Güneş onları güler yüzle karşıladı. “Her gece Dünya’yı aydınlatmanın zor bir iş olduğunu biliyorum.” diyerek söze başladı.
    – Ama birinin bu işi yapması gerekiyor. Çocuklar her gece Ay’ın çıkmasını bekliyorlar. Ay çıkınca büyükler onlara masallar anlatıyor. Senin görevini daha iyi yapmanı istiyorum. Bunun için bazı geceler sana izin vereceğim. Bir daha görevini aksatmayacağına söz vermelisin, dedi.
    Ay, çok utandı. Çok önemli olduğunu unutmuştu. Kral Güneş’in kendisine çok kızacağını sanmıştı. Ama o, kendisine iyi davranmıştı. Bir daha görevini aksatmamaya söz verdi. O günden sonra çocuklar, Ay’ı bazı geceler göremez oldular. Fakat görebildikleri gecelerde Ay’ın daha parlak olduğunu fark ettiler.
    Öğretmen hikayeyi bitirdikten sonra çocuklara sorular yöneltir. Çocuklardan halının üstünde ayakta halka olmaları istenir. Daha sonra çocuklarla “YILDIZLAR PIRIL PIRIL PARLAR” parmak oyunu söyleyerek hareketleri yapılır.

    yıldızlar pırıl pırıl parlar(eller iki yana açılarak, parmaklar hareket ettirilir)
    güneş gözümüzü yakar(eller ile gözler kapatılır)
    bulutlar birbirine çarpar(iki el yumruk yapılarak birbirine vurulur)
    o anda şimşek çakar(eller aşağı yukarı hareket ettirilir)
    şimşek çaktı mı korkarız(korku mimikleri yapılır)
    saklanacak yer ararız(eller ile yüz saklanır)
    Daha sonra öğretmen çocuklardan halının üzerine yarım ay şeklinde oturmalarını ister. Sınıfın perdeleri kapatılır. Sınıfın neden karanlık olduğu sorulur. Gece-gündüz deneyini yapmak için daha önceden hazırlanan materyal getirilir. Materyalin ortasında dünya maketi bulunmaktadır. Dünya modelinin bir tarafı aydınlık bir tarafı karanlıkta kalmıştır. Aydınlıkta kalan kısımda led ışık yani güneş bulunmaktadır. Ayrıca büyük küre ve el feneri de bulunmaktadır. Öğretmen çocuklara gece-gündüz deneyini yaparak gece ve gündüzün nasıl oluştuğundan bahseder. Dünyamızın ısı ve ışık kaynağı Güneş’tir. Güneşin ışığı dünyayı aydınlatır. Dünya hem kendi etrafında hem de güneşin etrafında döner. Işığımızla dünyayı aydınlattık ve aydınlık yerin gündüz, karanlık yerin gece olduğunu, dünya döndüğü içinde karanlık yerlerin sürekli yer değiştirdiğinden bahsettik. Dünyanın güneş ışığını gören kısmının gündüz, arkada kalan kısmının ise gece olduğu söylenir. Çocukların gözlemlemelerine fırsat verilir. Deney sırasında kullanılan materyallerin çocukların incelemesine fırsat verilir.
    Daha sonra çocuklara “AY DEDE” şarkısı öğretilir.
    GÜNDÜZLERİ GÖKYÜZÜNE BAKARIM, AY DEDE NERDESİN
    GECE OLUNCA,YILDIZ ÇIKINCA, AY DEDE BİZE EL SALLAYACAK
    BULUTLARIN ARASINDA GÖRÜNÜR, BİR TOP GİBİ SÜZÜLÜR
    GECE OLUNCA, YILDIZ ÇIKINCA, AY DEDE BİZE EL SALLAYACAK
    Daha sonra şarkının sözlerine uygun şekilde hazırlanan resimler sıralı olarak dizilir. Önce çocuklara birkaç kere gösterilir. Sonra çocuklar sıra ile resimlerin başına gelirler. Şarkı ile birlikte resimleri dikkatli bir şekilde takip ederler. Söylenen söz ile kartı eşleştirip eli ile gösterir. Çocuklardan masalarına geçmeleri istenir ve aydede ve yıldız boyama sayfası verilir. Çocuklar istedikleri gibi boyama sayfalarını boyarlar. Daha sonra abeslang, yıldız ve şekilli evalar verilir ve çocuklardan yıldız çubuğu yapmaları istenir.
    AİLE KATILIMI
    Aileler akşam evde dışarı bakarak çocuklara o gün ki ayın şekilleri hakkında sohbet edilir.
    UYARLAMA
    Eğer sınıfta işitme yetersizliği olan çocuk varsa; etkinlikler sırasında çocuğun dil seviyesi dikkate alınarak ne söylemek istediği anlamaya çalışılarak eksikler tamamlanmalı ve doğrusu söylenerek tekrar ettirilmelidir.
    DEĞERLENDİRME
    • Gece-gündüz deneyi hoşunuza gitti mi ?
    • Gece-gündüz deneyimizi yaparken hangi malzemeleri kullandık ?
    • Dünyamızı ne aydınlatıyor ?
    • Gündüz neler yaparsınız ?
    • Gece neler yaparsınız ?
    • Gece olduğunu nasıl anlarsınız ?

    #1174

    burcugunay
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Türü: Sanat etkinliği, Drama etkinliği (bütünleştirilmiş)
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    Dil Gelişim:
    Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde oturmalarını ister. çocuklarla hangi mevsimde olduğumuz, kış mevsiminde neler giydiğimiz hakkında sohbet edilir. Ardından masaya geçilir çocuklara önceden öğretmen tarafından hazırlanmış şapka ve atkı kalıpları dağıtılır ve kesmeleri istenir. kesilen şapka ve atkılar gösterilen şekilde kesilir. Ardından A4 kağıtlar dağıtılır ve çocuklar buraya birer çocuk çizerler. Çizdikleri çocuklara kestikleri atkı ve şapkaları giydirirler. Öğretmen masalara yapıştırıcı ve renkli pullar dağıtır çocuklar atkı şapkalarını bu pullarla süslerler. Ardından çocuklardan ayağa kalkmaları istenir. dağınık şekilde çocuklar konumlandırılır. Çocuklardan kar tanesi olduklarını hayal etmeleri istenir. çocukların her biri birer kar tanesi olur. Öğretmen önce karın yavaş yavaş yağdığını söyler çocuklar yerlerinde yavaş yavaş zıplarlar. Daha sonra karın biraz hızlandığı söylenir ve çocuklar biraz daha hızlı zıplamaya başlarlar. En son olarak karın çok hızlı yağdığı söylenir ve çocuklar yerlerinde çok hızlı zıplarlar. Karışık komutlar vererek çocukların daha konsantre bir şekilde oyuna katılmaları sağlanır.
    MATERYALLER
    A4, yapıştırıcı, pul, makas, atkı ve şapla kalıbı
    SÖZCÜKLER
    Yağış
    KAVRAMLAR
    Sıcak-soğuk
    AİLE KATILIMI
    Daha önce sınıfta yapılan bebek beziyle kar yapma deneyi evde aileyle birlikte yapılabilir.
    UYARLAMA
    Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuk için;
    Makas tutmasına ve kesmesine yardımcı olunur.
    DEĞERLENDİRME
    •Betimleyici Sorular:
    Etkinliğimizdeki çocuğa neler giydirdik?
    •Duyuşsal Sorular:
    Kar tanesi olunca neler hissettin?

    #1175

    burcugunay
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    Etkinlik Türü: Sanat etkinliği, Drama etkinliği (bütünleştirilmiş)
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    Bilişsel Gelişim:
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
    Dil Gelişim:
    Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir
    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde oturmalarını ister. çocuklarla hangi mevsimde olduğumuz, kış mevsiminde neler giydiğimiz hakkında sohbet edilir. Ardından masaya geçilir çocuklara önceden öğretmen tarafından hazırlanmış şapka ve atkı kalıpları dağıtılır ve kesmeleri istenir. kesilen şapka ve atkılar gösterilen şekilde kesilir. Ardından A4 kağıtlar dağıtılır ve çocuklar buraya birer çocuk çizerler. Çizdikleri çocuklara kestikleri atkı ve şapkaları giydirirler. Öğretmen masalara yapıştırıcı ve renkli pullar dağıtır çocuklar atkı şapkalarını bu pullarla süslerler. Ardından çocuklardan ayağa kalkmaları istenir. dağınık şekilde çocuklar konumlandırılır. Çocuklardan kar tanesi olduklarını hayal etmeleri istenir. çocukların her biri birer kar tanesi olur. Öğretmen önce karın yavaş yavaş yağdığını söyler çocuklar yerlerinde yavaş yavaş zıplarlar. Daha sonra karın biraz hızlandığı söylenir ve çocuklar biraz daha hızlı zıplamaya başlarlar. En son olarak karın çok hızlı yağdığı söylenir ve çocuklar yerlerinde çok hızlı zıplarlar. Karışık komutlar vererek çocukların daha konsantre bir şekilde oyuna katılmaları sağlanır.
    MATERYALLER
    A4, yapıştırıcı, pul, makas, atkı ve şapla kalıbı
    SÖZCÜKLER
    Yağış
    KAVRAMLAR
    Sıcak-soğuk
    AİLE KATILIMI
    Daha önce sınıfta yapılan bebek beziyle kar yapma deneyi evde aileyle birlikte yapılabilir.
    UYARLAMA
    Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuk için;
    Makas tutmasına ve kesmesine yardımcı olunur.
    DEĞERLENDİRME
    •Betimleyici Sorular:
    Etkinliğimizdeki çocuğa neler giydirdik?
    •Duyuşsal Sorular:
    Kar tanesi olunca neler hissettin?

    #1176

    Sevde Bucak
    Participant

    24.12.2018
    BALONLAR
    Etkinlik Çeşidi: Türkçe, Hareket, Okuma Yazmaya Hazırlık, Müzik Etkinliği, (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
    Yaş Grubu: 48 Ay
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.
    Göstergeleri: Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.
    Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.
    Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
    MATARYELLER
    Çocuk sayısı kadar balon, renkli bant, CD çalar
    SÖZÜKLER

    KAVRAMLAR
    İçinde, Dışında, Önünde, Arkasında, Arasında
    ÖĞRENME SÜRECİ
    •Öğretmen çocuklara hazırladığı önünde, arkasında, arasında kavramları ile ilgili hazırladığı resim slaytını çocuklara açar. Çocuklardan resimleri incelemelerini ister ve çocuklara resimlerde verilen kavramlar ile ilgili sorular sorar. ‘’Köpek kulübenin neresinde duruyor? Kaplumbağa saksının neresinde duruyor? Kurbağa bardakların neresinde duruyor? Kardan adam evlerin neresinde duruyor? Şeker kavanozun içinde mi dışında mı? Civciv yumurtanın içinde mi dışında mı?’’ sorularını yöneltir.
    •Öğretmen çocukları iki eşit gruba ayırır ve her iki gruba da balon verir. Öğretmen oyunu başlatmadan önce çocuklara nasıl oynanacağını anlatır. Öğretmen çocuklara ‘’İlk olarak balonu önümüzdeki arkadaşımıza vererek devam ettireceğiz’’ der. Müziği başlatır ve çocuklar balonu önündeki arkadaşına vererek devam ettirir. Öğretmen müziği durdurduğunda kimsenin hareket etmemesini ister. Öğretmen her iki gruba da ‘’Balon şuan arkadaşınızın önünde mi arkasında mı?’’ diye sorar. Daha sonra öğretmen yönergeyi değiştirir ve çocuklara ‘’Balonu arkamızdaki arkadaşımıza vererek devam ettireceğiz’’ der. Müziği başlatır ve çocuklar balonu arkasındaki arkadaşına vererek devam ettirir. Öğretmen müziği durdurduğunda kimsenin hareket etmemesini ister. Öğretmen her iki gruba da ‘’Balon şuan arkadaşınızın önünde mi arkasında mı?’’ diye sorar. Öğretmen yönergeyi tekrar değiştirir ve çocuklara ‘’Balonu arkadaşımıza bacaklarımızın arasından vererek devam ettireceğiz’’ der. Müziği başlatır ve çocuklar balonu bacaklarının arasından arkadaşına vererek devam ettirir. Öğretmen müziği durdurduğunda kimsenin hareket etmemesini ister. Öğretmen her iki gruba da ‘’Balon şuan arkadaşınızın neresinde duruyor?’’ diye sorar.
    •Öğretmen çocuklar ile birlikte ‘’Dedemin Gözlükleri’’adlı parmak oyununu oynar.
    DEDEMİN GÖZLÜKLERİ PARMAK OYUNU
    Dedem uyurken
    (Uyuma hareketi yapılır)
    Gözlüklerini kaybetmiş
    (Baş ve işaret parmaklarıyla gözlük yapılır)
    Aramış taramış
    (öne, arkaya bakıyormuş gibi arama hareketi yapılır)
    Birde bakmış
    (Eller başın üstüne götürülür)
    Başının üstünde
    (Başın üzerinde gözlük yapılır)
    •Öğretmen önceden hazırladığı ‘’İçinde, Dışında, Önünde, Arkasında, Arasında’’ kavramları ile ilgili olan okuma yazmaya hazırlık etkinliğini çocuklara verir ve yönergeyi çocuklara okuyarak etkinlik yapılır.
    •Öğretmen çocukları ikişerli grup yapar ve her gruba balon verir. Öğretmen bir başlangıç noktası ve bitiş noktası çizer. Çocuklara ‘’Balonu arkadaşınız ile önünüzde (göbeğiniz) ile taşıyarak bitiş noktasına gelmenizi istiyorum’’der. Müzik başlatır ve her çocuğun bitiş noktasına ulaşması beklenir. Balonu düşüren grup tekrar balonu alıp oyuna devam eder. Daha sonra öğretmen yönergeyi değiştirir ve çocuklara ’Balonu arkadaşınız ile arkanızda (sırtınız) ile taşıyarak bitiş noktasına gelmenizi istiyorum’’der. Müzik başlatır ve her çocuğun bitiş noktasına ulaşması beklenir. Balonu düşüren grup tekrar balonu alıp oyuna devam eder. Daha sonra öğretmen her çocuğa bireysel olacak şekilde balon dağıtır. Çocukların başlangıç noktasına gitmelerini ister ve çocuklara ‘’Balonları bacaklarınızın arasında taşıyarak bitiş noktasına gelmenizi istiyorum’’ der. Müzik başlatır ve her çocuğun bitiş noktasına ulaşması beklenir. Balonu düşüren çocuk tekrar balonu alıp oyuna devam eder.
    •Öğretmen çocuklarla birlikte ‘’Organlarım Dans Ediyor’’ şarkısını sözlere uygun hareket ederek dans edilir.
    ORGANLARIM DANS EDİYOR
    Elim içerde, elim dışarda, elim dans ediyor şimdi çılgınca
    Ayağım içerde, ayağım dışarda, ayağım dans ediyor şimdi çılgınca
    Başım içerde, başım dışarda, başım dans ediyor şimdi çılgınca
    Burnum içerde, burnum dışarda, burnum dans ediyor şimdi çılgınca
    Dizim içerde, dizim dışarda, dizim dans ediyor şimdi çılgınca
    Gözüm içerde, gözüm dışarda, gözüm dans ediyor şimdi çılgınca
    Kulağım içerde, kulağım dışarda, kulağım dans ediyor şimdi çılgınca
    Karnım içerde, karnım dışarda, karnım dans ediyor şimdi çılgınca
    Popom içerde, popom dışarda, popom dans ediyor şimdi çılgında
    UYARLAMA
    Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuk Varsa
    •Yapılan etkinliklerde öğretmen çocuğa rol/model olur. Eğitimci normalden biraz daha yavaş ve sakin bir şekilde konuşur. Öğretmen çocuğun yönergeleri anladığından emin olmalıdır. Çocuğu etkinliklere katılma konusunda cesaretlendirmelidir. Öğretmen çocuğun kendini ifade etmesine fırsat verir.
    DEĞERLENDİRME
    •Öğretmen çocuklar ile birlikte daire şeklinde oturur. Balonu bir çocuğa verir. Etkinliklerde nasıl hissettiklerini sırayla söylemelerini ister ve balonu yanındaki arkadaşına vermesini ister. Her çocuğun görüşleri alınır.
    AİLE KATILIMI
    •Öğretmen çocukların aileleri ile birlikte yapmaları için ’İçinde, Dışında, Önünde, Arkasında, Arasında’’ kavramları ile ilgili çalışma sayfası verir. Daha sonra çalışma sayfasından bir kavramı seçerek sınıftaki bir nesne yardımı ile arkadaşlarına seçtiği kavramı göstermesini ve ismini söylemesi istenir.

    #1177

    zeynepkocak
    Participant

    YERLİ MALI HAFTASI
    Etkinlik Türü: Sanat-Türkçe dil -Müzik Etkinliği( Bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)
    Yaş Grubu: 60 ay (5 yaş)
    tarih:10.12.2018
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELER
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Malzemeleri keser.
    Malzemeleri yapıştırır.
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlığın adını söyler.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    Konuşurken/şarkı söyler sesinin tonunu ayarlar.
    Konuşurken /şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar
    Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen yerli malı hakkında konuşur ve Tutumlu olmaktan söz eder.’ Haftanın amacı, yerli tüketimin bilinçli olarak artmasıdır. Bu hafta süresince tutumlu olmanın, yatırım yapmanın ve ”yerli malı kullanmanın önemi” vurgulanır. İnsanların parasını, malını, eşyalarını, zamanını ve sağlığını gerektirdiği gibi korumak ve dikkatli kullanmasına tutumlu olmak denir. İhtiyaçlara harcandıktan sonra artakalan para ile yatırım yapmanın önemi üzerinde durulur. Tüketilecek ürünlerin ülkede üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliği anlatılır. Bu şekilde ülkenin zenginliklerinin artması amaçlanmaktadır. Tutumluluk hiçbir zaman cimrilik demek değildir.
    Tutumlu insan eşyasını, malını düzenli ve temiz kullanır. Zamanını boşuna harcamaz. Kendisine ve çevresine yararlı işlerle geçirir gününü. Böylece kötü alışkanlıklardan da kurtulur. Mutlu ve güvenli olur.
    Yalnızca kendimize ait olanı değil, elektriği, suyu, yiyecekleri, okulda kullanılan eşyaları, bize ait olmayan eşyaları kendimizinmiş gibi özenle korumalıyız. Topluma ve arkadaşlarımıza ait olan eşyalara zarar vermemeliyiz. Yurdumuz cumhuriyet döneminde yeni savaştan çıkmış bir ülke idi. Yurdumuzun her köşesi çok büyük zararlar görmüştü. Ellerinde bir şeyleri kalmayan halk yoksulluk içerisinde kıvranıyordu. Atatürk bu duruma çok üzülüyor ve bu durumdaki halka bir şeyler vermek istiyordu. Atatürk 1923 yılında İzmir İktisat Kongresini topladı. Bu kongrede yurdun bağımsızlığının korunması, yerli mallar üretilmesi ve kullanılması kararlaştırıldı. 12 Aralığı kapsayan hafta “Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftası” olarak kutlanmaktadır. Cumhuriyet döneminde temelleri atılan kendi kendine yeter bir toplum olmadaki ilk adım bugün de devam etmektedir.’der. Her bölgeye ait hazırlanmış sunuyu gösteriri ve çocuklara soruları yöneltir.
    • Çocuklar yerli malı ne demek?
    • Tutumlu olmak ne demek?
    • Kimler evde parasını kumbaraya atıyor?
    • Yerli malı olan yiyecekler nelerdir?
    Öğretmen farklı meyve resimlerinin olduğu sayfaları çocuklara dağıtır. Her çocuk kendi meyvesini istediği gibi boyar ve keser. Öğretmen kesilen meyveleri kestiği renkli kâğıtlara yapıştırır ve zımba ile kağıtları birleştirerek şapka yapar. Her çocuğun farklı bir meyve resmi takılı olan bir şapkası olur. Yerli malı şarkısı etkinlik sırasında çocuklara dinletilir. Müzik etkinliğine geçmeden nefes açma çalışması yapılır.( Çocuklar şimdi hep birlikte parka gidiyoruz. Parkta çok güzel renk renk çiçekler görüyoruz:
    ‟Haydi gelin, bu güzel çiçekleri koklayalım Sıcak bir çorba içerken „üfleyerek soğutma)Çocuklara yerli malı şarkısı söylenir. Müzik aletleriyle şarkının loy loy bölümünde ritim araçlarına vurulur, şarkıya ritim tutulur.
    YERLİ MALI ŞARKISI
    Yerli malı yiyelim, yerli malı loy loy.
    Yerli malı giyelim, haydi arkadaş.
    Yerli malı yiyelim, yerli malı loy loy.
    Yerli malı giyelim, haydi arkadaş.
    Yerli malı alalım, yerli malı loy loy.
    Yerli malı satalım, haydi arkadaş.
    Yerli malı alalım, yerli malı loy loy.
    Yerli malı satalım, haydi arkadaş.
    Yerli malı üretelim, yerli malı loy loy.
    Yerli malı tüketelim, haydi arkadaş.
    Yerli malı üretelim, yerli malı loy loy.
    Yerli malı tüketelim, haydi arkadaş.

    AİLE KATILIMI
    Evde çocuklarıyla birlikte kutudan kumbara yapmaları istenir.
    MATERYALLER

    Çeşitli meyve resimleri, renkli kağıtlar, zımba, makas, yapıştırıcı, ritim aletleri

    SÖZCÜK

    KAVRAMLAR

    Yerli malı,tutum

    DEĞERLENDİRME
    • Suyu nasıl tasarruflu kullanırız?
    • Elektriği nasıl tasarruflu kullanırız?
    UYARLAMA
    -Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuk varsa;Çocuğa verilecek yönergeler basit ve net olmalıdır,yönerge göz teması kurularak verilmelidir. Sanat etkinliğin de sunulan renk seçenekleri seçimi için uygun vakit verilmelidir. Çocuğun enerjisi için etkinlik sırasında basit görevler verilmelidir.

    Müzik: https://www.youtube.com/watch?v=1-G6nL0hUjo

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 286 total)

You must be logged in to reply to this topic.