EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

Home Forums Forum in Turkish EĞT457 Etkinlik Paylaşımı

This topic contains 8 replies, has 1 voice, and was last updated by  Bernagkts 1 year, 8 months ago.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #1193

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    ( HABERLEŞMEK NE GÜZEL )
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 22/10/2018
    Etkinlik Türü: FEN/MATEMATİK-DRAMA-SANAT ETKİNLİĞİ (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL-KÜÇÜK GRUP ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri takar. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğretmen öğrencileri ‘günaydın’ diyerek karşılar. ‘ RGG Ayas – Haberleşme Karmaşası‘ isimli çizgi filmi hep birlikte izlerler.
    (https://www.youtube.com/watch?v=30nZKY-pQiw&t=212s)
    Çizgi film bitiminde öğrencilerle birlikte eskiden günümüze iletişim araçları ile ilgili sohbet edilir. Eski iletişim araçları ve yeni iletişim araçları tanıtılır. İletişimin nasıl sağlandığı hakkında konuşulur. Çizgi filmde yer alan iletişim araçları tekrar edilir. Sohbet bittikten sonra etkinliğe devam etmek üzere öğrencilerin masalara geçmeleri söylenir. Öğretmen öğrencilere telefon yapacaklarını ve telefonda sesin nasıl karşıdakine ulaştığını göreceklerini söyler. Her öğrenciye 2 plastik bardak ip ve kibrit verilir. Bardakların altları delinerek ip ve kibrit yardımıyla birbirine bağlanır. Böylece telefon yapılmış olur. Aradaki ipi gergin tutarak telefonla konuşulabileceği söylenir. Telefon yapımı bitince çocuklar ikişerli eş olurlar ve “telefonla konuşma” draması yapılır. ‘Telefonu nasıl açarız? Nasıl konuşmalıyız? Nasıl kapatmalıyız?’ soruları sorulur. Öğrencilerin cevapları dinlenir. Nasıl olması gerektiği anlatılır. Sohbet bitiminde öğrenciler istedikleri karakterlere bürünerek(anne-çocuk, dede-torun gibi)telefon draması yaparlar. Telefonla konuşurken karşımızdakine nasıl hitap etmeliyiz? Nasıl cevap vermeliyiz? gibi sorular hep birlikte tartışılır. Öğrencilerin cevapları alınır ve yanlış bilgi var ise düzeltme yapılır. Etkinlik bitiminde öğrencilere boya kalemleri ve iletişim araçlarının yer aldığı boyama sayfaları dağıtılır. Boyama sayfasında yer alan iletişim araçlarının isimleri sorulur ve hep birlikte söylenerek tekrar edilir. Öğrencilere iletişim araçlarını istedikleri şekilde boyamaları söylenir. Boyama işlemi bittiğinde günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    DEĞERLENDİRME
    Çizgi filmde gördüğümüz haberleşme araçları nelerdi?
    Günümüzde hangi iletişim araçlarını kullanıyoruz?
    En çok kullandığınız iletişim araçları hangileri?
    Uzaktaki sevdiklerimize nasıl ulaşabiliriz?
    Telefon etkinliğini yaparken neler hissettiniz?
    Telefon ne işe yarar?
    Telefonda ses nasıl iletiliyor?
    Telefonla kimleri ararsınız?
    Telefonda nasıl konuşulur?
    Ev telefonu numaranızı biliyor musunuz?

    AİLE KATILIMI (*)
    Ailelere bu günkü etkinliği anlatan bir not gönderilir. Ailelerden çocuklarıyla birlikte uzakta olan sevdiklerine yazı veya çocukların yaptıkları resimlerden oluşan mektuplar göndermeleri istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta görme problemi yaşayan öğrenci varsa; telefonu yapma aşamasında malzemeler sırayla eline verilip ne yapacağı ayrıntıyla açıklanmalıdır.

    #1194

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    ( MANDALLARLA ÖĞRENİYORUM)
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 05/11/2018
    Etkinlik Türü: OYUN-SANAT ETKİNLİĞİ (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Sınıfta U oturma düzeni sağlanır ve öğrencilerle kırmızı, sarı ve mavi renkler tek tek konuşulur. Sınıfta bu renklerdeki nesneler bulunur. Çevrede bu renklerde olan nesneler ve varlıklar hakkında sohbet edilir. Etkinliğin devamında kırmızı, sarı ve mavi renkten oluşan daha önceden hazırlanarak sınıfa getirilen renk çarkı alınır. Sepet içine koyulan kırmızı, sarı ve mavi renklerdeki mandallardan her öğrenci bir tane alarak çarkın üzerindeki aynı olan renge takar. Bütün mandallar bittiğinde öğrencilere renk renk mandallar verilir ve mandallarla oynayarak yeni şekiller meydana getirmeleri söylenir. Oluşan yeni şekiller öğrenciler tarafından ayağa kalkarak arkadaşlarına sunulur. Etkinliğe masada devam edileceği söylenir. Öğrencilere ahşap mandallar ve ortadan ikiye bölünmüş dil çubukları verilir. Dağıtılan bu malzemeler ile ne yapılabileceği sorulur. Alınan cevaplar üzerine konuşulur ve bu malzemeler ile uçak yapılacağı söylenir. Öğrencilerin dil çubuklarını uçağın kanatları şeklinde mandalların üzerine yerleştirmeleri ve yapıştırmaları sağlanır. Uçaklar yapıldıktan sonra öğrenciler keçeli kalemleri ile uçaklarını diledikleri gibi boyarlar. Etkinlik bittiğinde masalar geriye çekilir ve sınıfta boş bir alan oluşturulur. Öğrenciler iki gruba ayrılır. İki sepet içerisine eşit sayıda mandal koyulur ve gruplardan birer öğrenci seçilir. Seçilen öğrenciler ile gruptaki öğrenciler karşılıklı gelecek şekilde yerleştirilir. Gruptaki öğrenciler arka arkaya sıra olurlar. Öğretmen ‘ sepetteki mandalları arkadaşınızın kıyafeti üzerine takacaksınız ve tekrar sıranın arkasına geçeceksiniz, sepetteki mandalları ilk bitiren grup kazanır der ve müzik açılarak oyuna başlanır. Öğrenciler oyunu beğenir ve tekrar etmek isterlerse oyun tekrar oynanır. Oyun bittiğinde günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
    Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini söyler.
    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri: Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri: Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    MOTOR GELİŞİMİ
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Nesneleri takar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
    Göstergeleri: Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.

    DEĞERLENDİRME

    Çevremizdeki sarı nesneler neler?
    Çevremizdeki kırmızı nesneler neler?
    Çevremizdeki mavi renkler neler?
    Mandallarla eşleştirme yaparken nelere dikkat ettiniz?
    Doğru eşleştirdiğinizde neler hissettiniz?
    Yeni şekiller oluştururken neler hissettiniz?
    Şekilleri ne düşünerek oluşturdunuz?
    Uçak yapmak kolay mıydı?
    Uçakların uçması için gerekli olan şey nedir?
    Uçak kanatlarını biz nasıl yaptık?
    Uçak yapımında hangi malzemeleri kullandık?

    AİLE KATILIMI (*)

    Ailelere bu günkü etkinliği anlatan bir not gönderilir. Öğrencilerle birlikte evde mandallarla yeni bir şekil oluşturup okula göndermeleri istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta görme yetersizliği olan bir öğrenci varsa; oyun sırasında mandal takma işlemini gerçekleştirmesine destek olunur.

    #1195

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    ( 10 KASIM )
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 09 /11 /2018 (29 Ekim Telafi)
    Etkinlik Türü: TÜRKÇE/DİL-OYUN-SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL-KÜÇÜK GRUP ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 21: Atatürk’ü tanır.
    Göstergeleri:
    Atatürk’ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler.
    Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler.
    Kazanım 22: Atatürk’ün Türk toplumu için önemini açıklar.
    Göstergeleri:
    Atatürk’ün değerli bir insan olduğunu söyler.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır.
    Göstergeleri:
    Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
    Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.
    Kazanım 15: Kendine güvenir.
    Göstergeleri:
    Grup önünde kendini ifade eder.
    Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.
    Gerektiğinde liderliği üstlenir.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocuklara bilgi yarışması yapacaklarını söyler. Öğrenciler sayılarına göre 3 veya 4 gruba ayrılır. Her gruba 1 adet farklı renk fon kartonu verilir. Sorunun cevabını bilen öğrenci grubunun renkli fon kartonunu kaldırması gerektiği söylenir. Sorular gruplara sırayla sorulur. O gruptan bilen çıkmazsa soru diğer gruplara yöneltilir. Öğretmen gruba rengiyle hitap eder( Örneğin: yeşil grup, mavi grup gibi) Sorular Atatürk ve Atatürk’ün hayatı ile ilgili hazırlanır. Atatürk’ün tam adı nedir? Annesinin adı nedir? Babasının adı nedir? Nerede doğmuştur? Kardeşinin adı nedir? Mezarı nerededir? Mezarının adı nedir? Gibi sorular yöneltilir. En çok soruyu bilen grup alkışlanır. Yarışma sonrası “Atatürk Ölmedi” şarkısı açılır. Öğrencilerle birlikte yankılama tekniği ile tekrar edilerek söylenir. Etkinlik sonrası masalara geçilir. “Atam Benim Güneşim” proje çalışması yapılır. Öğrencilere plastik kaşıklar dağıtılır ve sarı boyalar verilir. Kaşıkları sarı renklere boyamaları sağlanır. Boyanan kaşıklar siyah fon kartona yapıştırılan Atatürk resminin etrafına daire şeklinde yerleştirilir. Proje çalışması bittikten sonra günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    DEĞERLENDİRME

    Atatürk kimdir?
    Annesinin ve babasının adı nedir?
    Mesleği nedir?
    Atatürk neler yapmıştır?
    Bize hangi bayramları hediye etmiştir?
    Atatürk olmasaydı neler olabilirdi?
    Yarışma sırasında neler hissetiniz?
    Cevapları doğru bildiğinizde neler hissettiniz?

    AİLE KATILIMI (*)

    Ailelere bu günkü etkinliği anlatan bir not gönderilir. Ailelerden çocuklarıyla birlikte 10 Kasım gününde Atatürk’ü anma törenine katılmalarını istenir.

    UYARLAMA

    Sınıfta öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenci varsa; bilgi yarışmasında Atatürk ile ilgili resimleri görebileceği bir yere oturtularak, resimlere bakarak cevapları hatırlaması desteklenebilir.

    #1196

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    (BENİ AYAKTA TUTAN ŞEY: İSKELETİM)
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 19/11/2018
    Etkinlik Türü: OYUN/HAREKET-SANAT-TÜRKÇE/DİL (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM

    Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
    Göstergeleri:
    1.Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.

    DİL GELİŞİMİ

    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    4. Konuşmayı başlatır.
    5. Konuşmayı sürdürür.
    6. Konuşmayı sonlandırır.

    MOTOR GELİŞİM

    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
    Malzemeleri keser.
    Malzemeleri yapıştırır.
    Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:
    Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen ‘The Skeleton Dance ‘ adlı iskelet vücut parçalarını anlatan ve dans çalışması olan İngilizce videoyu açar ve öğrenme merkezlerinde bulunan öğrencilerin dikkatini çekerek öğrencilerin iskelet adamla dans etmelerini sağlar.
    (https://www.youtube.com/watch?v=BBCUf9RR7Y8)
    Video izlendikten ve dansa eşlik edildikten sonra tekrar açılır. İskeletin yapmış olduğu her farklı harekette video durdurulur ve Türkçesi söylenir, ardından hareket hep birlikte tekrar edilir. Oyun bitiminde öğretmen sınıftaki bir oyuncak bebeği alır ve bu bebek ayakta durabiliyor mu diye sorar. Nasıl? “Ayakta durmamızı neler sağlıyor?” gibi sorular sorar. Alınan cevapların ardından vücudumuzu iskeletin ayakta tutuğunu söyler ve iskeletin görevleri konuşulur. Öğrenciler ile yapılan sohbet bitiminde etkinliğe masada devam edileceği söylenerek öğrencilerin masalara geçmeleri istenir. Öğrencilere üzerlerinde iskelet kalıpları bulunan A4 kağıtları ve kulak çöpleri dağıtılır. Herkesin iskeletimizi oluşturan kemiklerin yerlerine kulak çöplerini kemik olarak düşünerek yapıştırmaları söylenir. İskeletlerin videodaki gibi dans edebilmesi için kulak çöplerini nasıl yapıştırabiliriz diye sorulur. İsteyenlerin iskeletlerini dans ediyor gibi oluşturabilecekleri söylenir. Etkinlik bitiminde öğrencilerle birlikte ‘vücudumuz’ adlı şarkı yankılama tekniği ile söylenir.

    DEĞERLENDİRME
    Ayakta durabilmemizi sağlayan yapının adı nedir?
    Başka canlıların da iskeleti var mıdır?
    İskeleti olmayan canlılar var mıdır?
    İskeletimiz nelerden oluşuyor?
    Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden göremiyoruz acaba?
    Kemik ve kaslarımızın gelişip, büyümesini ne sağlar?
    Vücudumuzda kemiklerden başka neler olabilir?
    Hepimizin iskeleti birbirine benzer midir?

    AİLE KATILIMI (*)
    Ailelere bugünkü etkinlik ile ilgili bir not gönderilerek öğrencilerle birlikte kendilerini anlatan resimler çizmeleri ve fiziksel özellikleri üzerine konuşmaları istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfımızda bedensel engelli bir öğrencimiz var ise; dans çalışmasında hareketleri gerçekleştirmede yardımcı olunmalıdır.

    #1197

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    (HEDİYE)
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 26/11/2018
    Etkinlik Türü: TÜRKÇE/DİL-SANAT-OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.
    Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Göstergeleri:
    Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeleri:
    Düz cümle kurar.
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Sohbete katılır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Nesneleri ipe vb. dizer.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Sınıfta U oturma düzeni sağlanır ve öğrencilere ‘ En Güzel Hediye ‘ hikayesi okunur. Hikaye üzerine konuşulur. Gerçek sevginin, arkadaşlığın bütün hediyelerden daha değerli olduğu söylenir. Öğrencilerin arkadaşlık konusundaki düşünceleri sorulur ve üzerine konuşulur. Öğrenciler otururken masaların üzerine onlar görmeden önceden hazırlanmış bir sürpriz kutu yerleştirilir. Sohbet bittiğinde etkinliğe masalarda devam edecekleri söylenir. Öğrenciler masalara geçerler ve sürpriz kutu dikkatlerini çeker. Bir süre sonra etrafında toplanmaya başlarlar ve kutuyu incelerler. Öğretmen bu sırada sizlere sürpriz bir kutu hazırladım sizce içerisinde neler olabilir haydi tahmin edin der. Tahminler üzerine konuşurlar. Öğretmen biri size hediye getirdiğinde neler hissedersiniz? Siz birine hediye götürdüğünüzde neler hissedersiniz? Gibi sorular sorar. Ardından sürpriz kutu yavaş yavaş açılır. İçerisinde renk renk pipetler, boncuklar, misina ve ip vardır. Öğretmen bu malzemeler ile neler yapılabileceğini sorar ve ardından haydi annelerimize bileklikler hazırlayalım ve onlara hediye olarak verelim der. Öğrenciler misinaya boncukları, pipetleri geçirirler ve öğretmen bağlayarak bileklik haline getirir. Etkinlik bittiğinde öğrencilere üzerinde hediye kutularının yer aldığı eşleştirme kağıtlarını dağıtır ve aynı olan hediye kutularını eşleştirerek boyamalarını öğrencilere söyler. Boyama, eşleştirme işlemi bittiğinde günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    DEĞERLENDİRME
    Gerçek arkadaşlık nedir?
    Arkadaşlıklar neden önemlidir?
    Arkadaşlar birbirlerine nasıl davranırlar?
    İnsanlara hediye vermek nasıl bir his?
    İnsanları mutlu etmek nasıl bir his?
    Mutlu insanlar birbirlerine karşı nasıl davranırlar?
    İnsanlar neden mutsuz olurlar?
    Üzgün insanları mutlu etmek için neler yapabiliriz?

    AİLE KATILIMI (*)
    Ailelere bugünkü etkinlik ile ilgili bir not gönderilerek öğrencilerin etraftaki sevdikleri birine beraber hediye almalarının desteklenmesi istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta bedensel yetersizliği olan öğrenci var ise; ipe boncuk dizme işlemi sırasında desteklenerek hediyesini tamamlaması sağlanır.

    #1198

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    (KIŞ MEVSİMİ)
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 03/12/2018
    Etkinlik Türü: SANAT-HAREKETLİ OYUN (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
    Göstergeleri:
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
    Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri:
    Malzemeleri yapıştırır.
    Malzemelere elleriyle şekil verir.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Sınıfta U oturma düzeni sağlanır ve RGG AYAS-Kardan Adam Canlanıyor ( https://www.youtube.com/watch?v=p32QriFUQ_4) çizgi filmi hep birlikte izlenir. Çizgi film bitiminde üzerine konuşulur ve şuan hangi mevsimde olduğumuz sorulur. Kış mevsimine girdiğimiz söylenir ve kış mevsiminin özellikleri sayılır. Aralık, Ocak ve Şubat aylarının kış mevsimi ayları oldukları söylenir. Kış mevsiminde havaların soğuduğu, üşümemek için kalın kıyafetler giydiğimiz ve evlerimizde, okullarımızda ısınma kaynaklarının çalıştırıldıkları söylenir. Öğrencilere kış mevsiminde en çok yapmayı sevdiğiniz şey nedir? Diye sorulur. Alınan cevaplar üzerine konuşulur. Konu kışın kar yağmasına ve kardan adama getirilir. Şimdi masalara geçelim ve haydi bizlerde kendi kardan adamlarımızı yapalım denir. Öğrencilere mavi renkte A4 kağıtları dağıtılır ve yuvarlak şekildeki pamuklar dağıtılarak kardan adam yapmaları sağlanır. Yapılan kardan adamlara keçelin kalemler ile göz, ağız, burun, şapka, süpürge ve düğmeler öğrenciler tarafından çizilir. Yapılan kardan adamlar poşet dosyalara konulur ve masalara beyaz krapon kağıtları konulur. Dağıtılan krapon kağıtlarının öğrenciler tarafından yuvarlama tekniği ile yuvarlayarak kar taneleri şeklinde poşet dosyanın içine koymaları söylenir. Yuvarlama işlemi bittikten sonra öğrencilere pipet dağıtılır. Dağıtılan pipetler ile poşet dosyaların içerisine üflenerek krapon kağıtlarının yer değiştirmeleri sağlanır ve kar yağıyormuş görüntüsü oluşturulur. Etkinlikte öğrencilerin hoşuna giderse bir süre daha işlem devam eder. Etkinlik bittiğinde ‘ el ele tutuşalım halkaya karışalım haydi gülüm sende gel oynayalım loy loy ‘ diyerek öğrenciler halka olmaya davet edilir. Öğretmen hep birlikte bir oyun oynayacaklarını söyler ve oyunu anlatmaya başlar. Kardan adam eridi denildiğinde herkesin yere oturması, kardan adam dondu denildiğinde herkesin ayağa kalkması gerekmektedir açıklaması yapılır. Oyunun kurallarında yanlış yapanların oyundan çıkması ve kenarda beklemesi gerektiği söylenir. Çıkanların bir sonraki oyunda tekrar katılabilecekleri söylenir. Oyun oynanmaya başlanır, öğrenciler tekrar oynamak isterlerse tekrar edilir. Oyun bittiğinde günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    DEĞERLENDİRME
    Ülkemizde görülen mevsimler nelerdir?
    Şuan hangi mevsimdeyiz?
    Bu mevsimin ayları hangileridir?
    Bu mevsimde yapmayı en çok sevdiğiniz şey nedir?
    Kardan adam yapılırken hangi malzemeler kullanılır?
    Çizgi filmde kardan adamları yıkılan Ayas ve arkadaşları ne hissetmişlerdir?

    AİLE KATILIMI (*)

    Ailelere bugünkü etkinlik ile ilgili bir not gönderilerek Mevsimler ve mevsimlerde giyilen kıyafetler ile ilgili ortak bir çalışma yapıp sınıfa göndermeleri istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta görme yetersizliği olan öğrenci var ise; yapılan sanat etkinliğinde yuvarlama, yapıştırma işlemleri sırasında destek olunur.

    #1199

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    (İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ)
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 10/12/2018
    Etkinlik Türü: TÜRKÇE/DİL-SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay
    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Sohbete katılır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
    Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
    Göstergeleri:
    Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
    İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Sınıfta U oturma düzeni sağlanır ve öğretmen öğrencilerle sohbet ederek etkinliğe giriş yapar. İnsanların birbirilerinden farklılıkları nelerdir? Diye sorarak başlar. İnsanların arasında sadece fiziksel görünümlerinin değil dinlerinin, dillerinin, düşüncelerinin de farklı olabileceği söylenir. Dünya da bu farklılıklara sahip birçok insanın yaşadığını ve bu insanların bizimle birlikte bazı haklara sahip oldukları anlatılır. Sohbete sorular sorarak devam edilir. İnsan haklarının neler oldukları söylenir ve anlatılır. Sohbet bitiminde etkinliğe masalarda devam edileceği söylenir. A3 kağıdına daha önceden resmi çıktı alınır. Öğrencilere A4 kağıtları dağıtılır ve önce kendilerini daha sonra Dünya da yaşayan başka bir insanı resmetmeleri söylenir. Dünyanın ortasına bir kalp yerleştirilir ve öğrencilerin çizmiş olduğu resimleri kalbin etrafına yerleştirmeleri sağlanır. İnsanların sevgi etrafında birbirlerine saygı duyarak bir arada bulunabilecekleri söylenir. Öğrencilerin tekrar U düzeninde oturmaları sağlanır ve ‘ Ponpon Kediye Ne Oldu?’ hikayesi okunur. Hikaye de Ponpon kediye neler olduğu, arkadaşlarının ona nasıl davrandığı, ponpon kedinin onlara nasıl davrandığı öğrencilere sorulur ve cevaplar alınır. Hikaye üzerine sohbet bittiğinde öğrencilere önceden hazırlanmış olan seçim kağıtları dağıtılır. Bu kağıtların üzerinde evden getirilen oyuncaklarla oynamanın ve oyun bahçesinde oynamanın resimleri bulunmakta ve resimleri altında içi boş kutucuklar yer almaktadır. Yine önceden hazırlanmış olan seçim sandığı sınıfa getirilir ve yapılacak olan işlem anlatılmaya başlanır. Günümüzün kalan kısmında sizin seçimleriniz sonucunda hangisi çok oy alırsa onu uygulayacağız denir. Yapmanız gereken resimde bulunanlardan hangisini yapmak istiyorsanız sadece bir tanesinin altındaki kutucuğu boyayarak katlayıp seçim kutusuna atmak diye açıklanır. Öğrenciler sıra ile ayağa kalkarlar ve boş bir masada arkadaşlarının görmeyeceği bir şekilde oy kullanırlar ve seçim kutusuna atarlar. Bu sırada herkesin özgürce oy verdiği, istediklerini seçebildiği bu sistemin adı demokrasi diye öğrencilere açıklama yapılır. Bu seçimde sadece çok oy alan kararın uygulanacağı söylenir. Oy vermeler bittiğinde seçim sandığı alınır ve oylar öğrencilere gösterilerek sayılır. Çıkan sonuçlara göre eve gitme zamanı gelene kadar sonuç uygulanır.

    DEĞERLENDİRME

    Farklılıklarımız nelerdir?
    Arkadaşlarından seni farklı yapan şey nedir?
    Arkadaşlarının farklılıkları nelerdir?
    Düşünce farklılıkları nasıl olabilir?
    İnsanlar neden farklı düşünürler?
    İnsanlar hangi konularda farklı düşünürler?
    Haklarımız nelerdir?
    Hikayemiz de Ponpon kedinin tüyleri kırpıldığı için arkadaşları ona güldüğünde neler hissetmiştir?
    Arkadaşlarının yaptığı doğru muydu? Neden?
    Oy kullanırken ne hissettiniz?
    Oylama sonucundan memnun kaldınız mı?

    AİLE KATILIMI (*)

    Ailelere bugünkü etkinlik ile ilgili bir not gönderilerek insan hakları konusunda çocukları ile konuşmaları ve farklılıklara saygı duymayı anlatmaları istenir.

    UYARLAMA
    Sınıfta işitme yetersizliği olan öğrenci var ise; anlamadığı yerler fark edildiğinde daha net ve tane tane anlatılır.

    #1200

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    (ANLAT-DİNLE)
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 17/12/2018
    Etkinlik Türü: TÜRKÇE/DİL-SANAT (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
    Göstergeleri:
    Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
    Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeleri:
    Düz cümle kurar.
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    Sohbete katılır.
    Konuşmak için sırasını bekler.
    Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
    Göstergeleri:
    Sözel yönergeleri yerine getirir.
    Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
    Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
    Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
    Göstergeleri:
    Görsel materyalleri inceler.
    Görsel materyalleri açıklar.
    Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Öğrenciler kitap merkezinden birer kitap almaları için yönlendirilirler ve herkes bir kitap seçer. Sandalyelere U şeklinde otururlar. Öğretmen eline 4-5 kitap alarak konuşmaya başlar. Kitap okumanın bizlere faydaları nelerdir? Kitap okuyor musunuz? Ailenizde size kitap okuyan biri var mı? Kitap yazanlara ne denir? Gibi çeşitli sorular sorulur ve cevapları alınır. Daha sonra kitabın bölümleri tanıtılmaya başlanır. Kitabın kapağı, başlığı, ön sözü, içeriği ve son sayfası hakkında konuşulur. Sohbet bitiminde önceden hazırlanan kulak ve ağız kuklalar alınır ve öğrencilere kulağımız ile ne yaparız? Ağızımız ile ne yaparız? Diye sorulur. Kulağımızın dinlemeyi, ağızımızın ise konuşmayı sembol ettiği söylenir. Öğretmen tarafından ikili gruplar oluşturulur ve bir kişiye ağız bir kişiye kulak şeklinde kuklalar dağıtılır. Kulaklar dinleyecek, ağızlarda ellerindeki kitaplarda resimlerden gördüklerinden yola çıkarak hikayeyi arkadaşlarına anlatacaklardır. Hikayeleri bittiğinde arkadaşları ile kuklaları değiştirecek bu sefer ağızı alan kişi hikayesini anlatmaya başlayacaktır. Etkinlik sırasında zorlanan öğrenci olursa yanına gidilir ve resimlerden yola çıkarak hikayeyi oluşturmasına yardım edilir. Etkinlik bitiminde etkinliğe masalarda devam edilir. Öğrenciler ortadan katlanmış, kitap şeklindeki A4 kağıtlarına kendi hikayelerini oluşturacak ve bir isim belirleyecektir. Öğretmen hikayeler bitince isimlerini kitabın kapağına yazar. Hikaye kitapları kitap merkezine yerleştirilir ve birbirlerinin kitaplarını istedikleri zaman kitap merkezinden alarak inceleyebilecekleri söylenir. Ardından öğrencilere önceden hazırlanmış ‘Bil Bakalım Bu Kim?’ isimli, içinde hayvanlara dair bilmeceler olan ve bilmeceleri sorulan hayvanların olduğu broşür boyama kitapları dağıtılır. Bilmeceler sıra ile öğretmen tarafından öğrencilere okunur ve cevaplar alınır. Bilmeceler bittiğinde öğrenciler tarafından hayvanlar istedikleri gibi boyanır. Boyama işlemi bittiğinde günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    DEĞERLENDİRME
    Kitap dendiğinde aklınıza ilk ne geliyor?
    Kitaplardaki karakterler gerçek hayatta da var mıdır?
    Kitap okumamızın yararları nelerdir?
    Dinlemek nasıl bir şey?
    Karşımızdakinin anlattıklarını en iyi nasıl anlayabiliriz?
    Resimlere bakarak hikaye oluşturmak kolay mıdır?

    AİLE KATILIMI (*)

    Ailelere bugünkü etkinlik ile ilgili bir not gönderilerek öğrencilerle birlikte kitap almaları ve beraber okumaları istenir. Okunan kitapların sınıfa gönderilerek öğrenciler tarafından arkadaşlarına anlatmaları sağlanır.

    UYARLAMA
    Sınıfta işitme yetersizliği olan öğrenci var ise; öğretmen tarafından seçilen hikaye öğrenci ile resimleri incelenerek kitap hakkında bilgi verilir.

    #1201

    Bernagkts
    Participant

    DR. UFUK EGE ANAOKULU
    ( KIŞ MEVSİMİNDE NE GİYERİZ? )
    Öğretmenin Adı: Berna GÖKTAŞ
    Tarih: 24 /12 /2018
    Etkinlik Türü: TÜRKÇE/DİL-OYUN-OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİREYSEL-KÜÇÜK GRUP ETKİNLİK)
    Yaş Grubu: 48-60 Ay

    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

    BİLİŞSEL GELİŞİM
    Kazanım 4: Nesneleri sayar.
    Göstergeleri:
    Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
    DİL GELİŞİMİ
    Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeleri:
    Düz cümle kurar.
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
    Göstergeleri:
    Konuşmayı başlatır.
    Konuşmayı sürdürür.
    Konuşmayı sonlandırır.
    MOTOR GELİŞİM
    Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
    Göstergeleri:
    Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
    ÖZBAKIM BECERİLERİ
    Kazanım 2: Giyinme ile ilgili işleri yapar.
    Göstergeleri:
    Giysilerini çıkarır.
    Giysilerini giyer.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Öğretmen çocukları U şeklinde oturtur. Kış mevsiminin özellikleri ve gözlenen değişiklikler hakkında konuşur. Çocuklara “Kış mevsiminde neler giyeriz? Isınmada hangi araçları kullanırız? Kışın hasta olmamak için neler yapmalıyız?” gibi sorular sorar. Ardından öğretmen “Ağustos Böceği İle Karınca” adlı hikayeyi dün, bugün, yarın kavramlarını vurgulayarak izletir.
    Daha sonra öğrencilerin okula gelirken giydikleri kıyafetlerini sınıfa getirmeleri söylenir. Kıyafetler incelenir ve kalınlıklarına bakılır. Kışın neden kalın kıyafetler giyildiği sorulur. Cevaplar alındıktan sonra öğretmen bir “lahana” oyununu oynayacaklarını söyler. Sınıf iki gruba ayrılır. Öğretmen müzik açar. Gruplardan birer öğrenci seçilir ve arkadaşlarının ona kıyafetleri müzik bitene kadar giydirmeleri gerektiği söylenir. Bir süre sonra müziği kapatıp çocukların üzerindeki kıyafetleri şapkaları vs. sayarak çıkarmalarını ister. En fazla giydiren grup kazanır. Oyun bitiminde çocuklar masalara alınır ve “kışlık kıyafetler” okuma yazma etkinliği verilen yönergeler doğrultusunda yapılır. Boyama işlemi bittiğinde günün değerlendirmesini yapmak üzere öğrenciler halka olmaya davet edilir ve gün içinde yapılanlar ile ilgili değerlendirme yapılır.

    DEĞERLENDİRME

    Ağustos böceğinin soğukta kalarak donma tehlikesi yasadığı anda ne yapması gerekir?
    Bu duruma düşmemesi için neler yapması gerekir?
    Sen karınca olsaydın ne yapardın?
    Sen ağustos böceği olsaydın ne yapardın?
    Kışın giydiğimiz kıyafetler neden kalındır?
    Kış mevsiminde üşümemek için neler yaparız?
    Giydiğimiz kıyafetlerin ortak özellikleri nelerdir?
    Hangi kıyafetleri yazın giyeriz?
    Hangi kıyafetleri kışın giyeriz?

    AİLE KATILIMI (*)

    Ailelere bu günkü etkinliği anlatan bir not gönderilir. Öğrencilerin kıyafet dolaplarını inceleyerek beraber kışlık ve yazlık kıyafetleri ayırt etmeleri istenir.

    UYARLAMA

    Sınıfta görme problemi yaşayan öğrenci varsa; oyun etkinliğinde fiziksel destek sağlanmalıdır.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)

You must be logged in to reply to this topic.