BANA YARDIM EDER MİSİN?

Home Forums Forum in Turkish BANA YARDIM EDER MİSİN?

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  ElifSahin 1 year, 10 months ago.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #1115

    ElifSahin
    Participant

    ETKİNLİK PLANI
    TARİH: 19.11.2018
    ETKİNLİK İSMİ: BANA YARDIM EDER MİSİN?
    ETKİNLİK ÇEŞİDİ: Bütünleştirilmiş Türkçe Dil, Fen, Hareket ve Sanat Etkinliği
    YAŞ GRUBU: 3 yaş
    MATERYALLER: Beceri küpü, bant, göz bandı, pizza malzemeleri ( ailelerden istenilen pizza malzemeleri ), çarşaf kağıt, çeşitli boya kalemleri
    SÖZCÜKLER: Yardımlaşmak, pizza, teşekkür ederim
    KAVRAMLAR: Yardımlaşmak, Başlangıç- Bitiş, Düz-Eğri, Gece- Gündüz, Küp, Daire, Parça-Bütün

    KAZANIM VE GÖSTERGELER
    Bilişsel Gelişim
    Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
    Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

    Dil Gelişimi
    Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
    Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi kurar.
    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır
    Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar
    Konuşmayı başlatır
    Konuşmayı sürdürür
    Konuşmak için sırasını bekler
    Duygu, düşünce ve hayallerini söyler
    Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
    Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

    Sosyal Duygusal Gelişim
    Kazanım 4: Bir olay veya durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
    Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
    Kazanım 5: Bir olay veya durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Göstergeleri: Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar. Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.

    Motor Gelişim
    Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
    Göstergeleri: Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar, çizgileri istenilen nitelikte çizer.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Eğitimci önceden hazırlamış olduğu beceri küpüyle sınıfa girmeye çalışır. Küp çok ağırmış izlenimi vererek çocuklardan yardım ister. “Bu küp çok ağır, tek başıma taşıyamıyorum bana yardım edebilir misiniz” diyerek hep birlikte küpü sunuma taşırlar. Ardından eğitimci teşekkür eder ve küpü çocuklara tanıtır. Küpün üzerinde Ali ve Ayşe isimli iki tane çocuk vardır. Eğitimci doğaçlama bir hikaye oluşturarak çocukların beceri küpünü kullanmalarını sağlar. Ali ve Ayşe sabah okula gitmek üzere uyanmışlar. Elini yüzünü yıkamışlar ve dişlerini fırçalamışlar.. Kıyafetlerini giymişler, pijamalarını katlamışlar. Ayakkabılarını bağlamışlar ve okula gitmek üzere yola çıkmışlar.. Eğitimci burada hikayeyi bitirip yere renkli bantla zikzaklı, engelli bir yol çizer. “Hadi Ali ve Ayşe’ye okula gitmesinde yardımcı olalım diyerek çocukları ikişerli gruba ayırır. Gruplardan bir kişinin gözlerini bağlar ve arkadaşının yardımıyla engelli yolda yürümesini ister. Bir tur tamamlandıktan sonra yönlendiren çocuğun gözleri bağlanıp rol değiştirilir. Böylece tüm çocuklar arkadaş yardımıyla engelli yolda yürümüş olur. Daha sonra eğitimcinin önceden hazırlamış olduğu pizza hamuru sınıfa getirilir. Pizzanın içinde hangi malzemeler olur, evden neler getirdiniz diye sorar. Sonra hiç sucuksuz pizza olur mu diyerek pizzayı yapmak İçin önce sucuk getiren çocukların yardımı isteyerek hamurun üstüne dizerler. Böyle böyle tüm çocukların yardımıyla malzemeler dizilir ve hamur pişmek üzere fırına verilir. Hamur pişene kadar eğitimci büyük bir çarşaf kağıda çizdiği resmî tek başına boyamaya başlar. “Çocuklar ben bu kocaman resmî boyayamıyorum siz de boyalarınızı alıp bana yardım edebilir misiniz “ der ve hep birlikte yardımlaşarak resmî boyarlar.

    DEĞERLENDİRME SORULARI:
     Ali ve Ayşe’ye yardım etmek hoşunuza gitti mi? Neden?
     Gözleriniz bağlandığında ne hissettiniz?
     Arkadaşlarınız size yardım etmeseydi neler olurdu?
     Pizzada eksik malzemeleri nasıl tamamladık?
     Hep beraber boyadığımız resmi beğendiniz mi?
     Hep birlikte boyamak eğlenceli miydi?
     Arkadaşlarınıza yardım etmek sizlere ne hissettirdi?

    AİLE KATILIMI
    Aileden; evde çocuklarıyla yardımlaşmayla ilgili sohbetler edip kendilerinin nasıl yardımlar yaptıklarını anlatmaları istenir. Daha sonra başka hangi konularda yardım edileceği sorulur.

    UYARLAMA
    Sınıfta özel gereksinimli birey yoktur. Ancak görme yetersizliğinin olması durumunda göz bağlama oyunundan önce bizlerle neler hissettiği konusunda kısa bir sohbet etmesi istenir. Ona hayatında yardım eden bireylerin olup olmadığı sorulur. Yardım ettiklerinde yada etmediklerinde neler hissettiğini açıklaması istenir. Daha sonra ki etkinliklerde daha çok sözel uyarılar verilir.


    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI
    YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
    Okul Adı: Dr. Ufuk Ege Anaokulu
    Tarih: 19/11/2018
    Yaş Grubu(Ay): 36-48 Ay (3 Yaş)

    Güne Başlama Zamanı
    Oyun Zamanı
    Öğrenme merkezlerinde oyun
    Kahvaltı, Temizlik
    Etkinlik Zamanı
    ‘BANA YARDIM EDER MİSİN?’ isimli Bütünleştirilmiş Türkçe Dil, Fen, Hareket ve Sanat Etkinliği
    Günü Değerlendirme Zamanı
    Eve Gidiş
    İlgili hazırlıklar yapılır ve çocuklarla vedalaşılır.
    Genel Değerlendirme
    Çocuk Açısından: Hikaye okuma etkinliğinde çocuklar pür dikkat eğitimeni dinlemişlerdir. Hikaye ilgilerini çekmiş olacak ki tekrarını istemişlerdir. Hareket etkinliğinde çocuklar verilen yönergelere daha çabuk uydukları gözlemlenmiştir. Traş köpüğü ile oynamak çocuklara çok zevk vermiş ve streslerini atıp özgürce şekiller çizip resimler yapmışlardır.
    Öğretmen Açısından: Farklı ve daha önceden hiç duymadıkları hikayeler çocukların çok hoşlarına gittiği gözlemlenmiştir. Düz bir hikaye anlatımındansa hikayeyi ses tonlamalarıyla, jest ve mimiklerle, drama yöntemiyle canlandırarak anlatım çocukları konunun içine çektiği için çocukların dikkat süreleri uzamış etkinliğin devamına merak uyandırmıştır.
    Program Açısından: Ana renkler kavramına yönelik etkinlikler belirlenen amaçlara uygunluk göstermiş olup hedeflenen kazanım ve göstergeler verilmiştir.

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.